Нові правила розмитнення не полегшили життя українським водіям, а навпаки. Країна практично перетворилася на кладовище машин, люди активно шукають способи позбутися невигідних авто, інколи вдаючись до крайнощів.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Як відомо, пільговий період, протягом якого можна сплатити удвічі менший акцизний податок, добігає кінця 22 лютого, а 24 травня спливає так званий перехідний період, протягом якого "бляхарі" можуть вільно пересуватися на єврономерах.
За пільговими умовами українці вже оформили понад 30 тис авто. Оптимістичний прогноз — до кінця перехідного періоду українські номери отримають 250-300 тис машин. Які лишаються варіанти у водіїв?
Сплатити податки
Легалізація авто через розмитнення підходить тим, хто планує продати його пізніше. Але якщо реального власника не знайти, то можуть бути проблеми. Ціна залежатиме від віку та об’єму двигуна, а враховуючи, що старих машин більше, розмитнення для їх власників може виявитися непідйомним.
Покинути за кордоном
Таке часто можна спостерігати у кількох кроках від пропускних пунктів Польщі, Угорщини та інших європейських країн, що межують з Україною.
Як відомо, з 25 листопада 2018 року, резидентам України заборонили ввозити такі авто без сплати митних платежів або грошової застави, яка майже дорівнює вартості розмитнення. Велика кількість машин не потрапила до нас, тому що мало хто міг сплатити такі податки.
Крім того, якщо громадянин ввіз авто за так званою транзитною схемою та оформив його на своє ім'я, в нього скоро можуть виникнути проблеми із законом. Допомагають хіба "верблюди" (так звані перевізники, котрі доправлять авто в Україну за низьку суму, стартує ціна від 200 доларів).
Та й вони не надто хочуть "світити" своє прізвище. У результаті машини залишають просто на узбіччях або на парковках супермаркетів, перетворюючи їх на звалища.
Дивіться: Водії масово залишають "євробляхи" на кордонах України
Продаж на запчастини, утилізація
На спеціальних майданчиках за авто залежно від його стану можна отримати 300-1300 доларів. Набагато вигідніше самостійно розібрати транспортний засіб і продати справні деталі на спеціальних сайтах. Попит на такий товар є завжди. Водіїв можуть зацікавити справний двигун, колеса, неушкоджене скло, радіатор, трансмісія.
Окремий лот — салон автомобіля. Залежно від стану та моделі машини за нього можна отримати непогану суму. Інші металеві складові можна здати на металобрухт.
Дехто зважується на утилізацію – якщо, приміром, потрапили у ДТП, то ремонт обійдеться занадто дорого, навіть більше, ніж сама машина. Спочатку варто продати придатні запчастини на спеціальних сайтах. Якщо здавати машину в повній комплектації, то можна отримати 3,5-5 тис грн за тонну.
Якщо ж відділити скло, пластик, гуму, рідини і метал, то винагорода суттєво зросте. У столиці вартість тонни чорного металу коливається в межах 4-7 тис грн залежно від майданчика, а кілограм алюмінію коштує 30-60 грн. Знаючи характеристики авто, можна розрахувати приблизну суму.
Ось так, до речі, виглядає найвідоміше кладовище машин у світі. Звісно, це не євробляхи, але автор ідеї створив цілий музей просто неба: ще один варіант, який, щоправда, потребує фантазії:
Дивіться: Журналісти викрили схему масового ввезення авто з участю білорусів
Нагадаємо, у мережі порівняли ціни на авто у Польщі, Чехії, Литві та Україні. Як повідомляв портал "Знай.ua", українці встановили новий рекорд з розмитнення євроблях. Також "Знай.ua" писав, героїв парковки покарають новими штрафами.