Подорож - це завжди приємна справа, але часом не передбачувана. Тому навіть взявши квитки на поїзд заздалегідь немає стовідсоткової впевненості в тому, що в плани не будуть внесені корективи і поїздка відбудеться. Коли ж доля вносить свої корективи, то люди змушені здавати свої квитки і кардинально змінювати плани. При цьому залізничні напрямки залишаються дуже затребуваними в Україні адже практично в усіх напрямках квитки розбираються із завидною регулярністю. У статті ми докладніше розповімо, яка частина коштів втрачається при поверненні залізничного квитка.

Як здати ж/д квиток якщо плани змінилися

Плани можуть змінитися в будь-яку хвилину тому потрібно бути готовим до того, що куплений заздалегідь квиток потрібно буде здати. Якщо ви купили квиток на поїзд на станції Укрзалізниці, то там його і потрібно буде повертати. Для цього зверніться у касу вокзалу, пред'явіть квиток і паспортні дані. Якщо ж ви самі не встигаєте або з якоїсь іншої причини не можете цього зробити, то це може зробити за вас хтось інший. Звичайно, ви не знайдете такого оголошення «здам за вас квиток», але можна про це попросити когось із ваших знайомих, головне, що б ви йому передали квиток. Якщо ж ви не встигли на потяг, прибули на станцію після його відправлення, то ви також можете повернути квиток, тільки для цього знадобитися виключно ваш паспорт. Але варто враховувати той момент, що кошти після відправлення поїзда вам можуть повернути не пізніше ніж через годину.

Звернувшись в касу і надавши документ, що засвідчує особу, а також квиток, вам необхідно буде заповнити акт на повернення коштів і отримати свої кошти, але не в повному обсязі, а з утриманою комісією.

Якщо ж ви купували ж/д квиток онлайн, через букінг, який є офіційним сайтом Укрзалізниці, тікетс, або інші туристичні інтернет-сервіси, то повернути свій квиток також можна по системі онлайн.

Популярні новини зараз
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання Плюс 2361 грн на картку щомісяця: хтось із пенсіонерів у 2025 році отримає солідний бонус Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Показати ще

Для цього клієнту потрібно зайти в свій особистий кабінет, де і оформлялося саме замовлення, вибрати підпункт під назвою «Актуальні квитки», вибрати один або кілька які він хоче повернути і натиснути відповідну кнопку. Відповідно сума повернення на обраний квиток або квитки буде менше, ніж початкова вкладена сума через штрафні санкції. Якщо квитки купувати не через офіційний сайт Укрзалізниці, а через інші сайти, то покупцеві, окрім своїх даних необхідно буде ввести код квитка, що складається з 20 цифр. Варто звернути увагу ще й на той момент, що на різних сайтах ціна в одному і тому ж напрямку може трішки відрізнятися. В такому випадку купити квиток онлайн і при необхідності здати електронний квиток легше і зручніше, адже можна все робити через свій смартфон прямо на робочому місці.

Отримати свої кошти за невикористані квитки можна таким чином, тільки якщо клієнт ще не роздрукував бланк замовлення в касі вокзалу. Якщо ж бланк або бланки за кілька квитків уже роздруковані, то повернути їх можна тільки, безпосередньо через касу.

Якщо ж покупець повертає пільговий квиток або квиток зі знижкою, наприклад це студентський квиток на електричку «Інтерсіті», то при поверненні йому необхідно буде показувати як сам квиток, так і свій студентський як підтвердження.

Кошти будуть повернуті покупцеві не відразу, це буде зроблено протягом 5-30 днів, кошти надійдуть на той же рахунок з якого була здійснена оплата або ж будуть повернутими готівковими коштами.

Якщо ж майбутньому пасажиру потягу необхідно поміняти свій квиток на одному дату або вибрати інше місце, то в системі онлайн це буде зробити неможливо, так як для початку необхідно здати старий квиток, ввести для цього всі необхідні дані і тільки після цього покупець може оформити для себе інший квиток на іншу дату або місце.

Якщо доросла людина їде, наприклад з командою на будь-якої чемпіонат, то не рекомендується брати більше дев'яти квитків на одне ім'я, так як кошти повертаються тільки, за 9 квитків.

Коли людина оформила замовлення на квиток на своє ім'я і прізвище і після цього побачила, що допущені орфографічні помилки, то може виникнути перша думка, що потрібно терміново поміняти квиток. Але якщо таких помилок не більше трьох і вони не впливають на звучання імені та прізвища пасажира, то йому немає необхідності міняти квиток.

Як проходить повернення коштів і скільки людина отримає за свій квиток

Повернути стовідсотково вкладену суму коштів за квиток практично неможливо, так як перевізник з кожного квитка утримує свою комісію. Покупцеві потрібно пам'ятати, що вся сума оплати не тільки за проїзд з точки А в точку Б. У загальну суму квитка входять: сам квиток, страховка, посадочне місце на конкретну людину, комісія яку бере перевізник, а також податок. Також окрема сума розрахована на постільну білизну і чай. За який би період часу ми не повертали свій квиток укрзалізниця в повному обсязі повинна повернути нам кошти, які вкладені на страховку, а також за сервіс. Комісія, яка покладається перевізнику не повертається покупцеві зовсім.

Найвигідніше здавати квиток більш ніж за добу до самого відправлення, тоді в повному обсязі будуть отримані кошти вкладені за вартість поїздки, а також за резервування свого місця. Якщо ж до відправлення поїзда від 9 до 24 годин, то нам повернуть тільки 50% коштів.

Якщо до відправлення поїзда залишається від 1 години до 9, то ми отримаємо тільки ті кошти, які складаються з повної вартості проїзду.

Якщо ж клієнт запізнився на потяг і прийшов повертати квиток після його відправлення, то все, що він отримає це буде лише 10% від суми проїзду і резервування місця на конкретну людину в вагоні.

Ціни на пересування поїзда в тому чи іншому напрямку змінюється практично щороку. Так, наприклад, ціна на квиток зі Львова до Харкова в купе в 2019 році коштує 835 грн., В минулому 2018 році вартість квитка була на 86 грн менше. Відповідно змінюються вартості і на всі складові, які включені в основну вартість квитка.

Якщо ж відбулася покупка квитків для дітей в поїзді на той чи інший напрямок і їх потрібно повернути, то процедура повернення аналогічна, як і для дорослої людини. Винятковим є той момент, що діти до шести років можуть їздити безкоштовно і їм не потрібно посадочне місце, а ось для дітей до 14 років необхідною буде наявність квитка, але вартість його буде на 25% менше, ніж вартість квитка для дорослої людини. Діти до 14 років без супроводу дорослого не допускаються, відповідно, щоб повернути в касу їх квиток, також необхідна присутність дорослого людини.

Варто також підкреслити той факт, що квитки куплені оффлайн, тобто безпосередньо в касах вокзалу можна буде повернути протягом години після відправлення поїзда, а ті квитки, які придбані за системою онлайн можна здати пізніше, ніж за годину до відправлення поїзда зі станції.

Також на сайті Укрзалізниця можна бронювати квитки на українські напрямки. На різних ресурсах дається різний час на оплату броньованого місця, якщо ж оплату не буде внесенно, то бронь знімається і місце автоматично стає вільним.

«Приват Банк» гарантує повернення коштів за зданий квиток

Вже більше року Україна на собі випробовую послугу «Гарантоване повернення коштів» від «ПриватБанку». Скористатися такою послугою можуть всі клієнти, які набувають свої квитки на поїзд через сучасний сервіс «Приват 24». Якщо людина здасть квитки на поїзд, наприклад, за добу до відправлення поїзда, то в перебігу трьох днів вся сума коштів йому буде повернута на той же рахунок з якого і робилася оплата. Щоб оформити відмову, у відповідній графі користувач повинен вказати свою причину відмови, але зазначена причина скоріше більше інформативна, адже повернення коштів і так буде здійснено через цю платформу. Головний момент, що потрібно встигнути оформити повернення коштів не пізніше, ніж за годину до відправлення поїзда. Сама послуга «Гарантоване повернення» платна, вона становить 11% від вартості квитка, замовити цю послугу можна окремо. Купуючи ж/д квиток в тому чи іншому напрямку користувач приват 24 може за бажанням підключити цю послугу для одного напрямку, а для іншого напрямку не використовувати її. Так, наприклад, якщо людина прямує до Києва і вартість його квитка в купе вагоні 225 гр., То в разі оформлення послуги «Гарантоване повернення коштів» сума квитка буде 249,75 - з яких 24,75 це ціна послуги.

Особливо вигідною ця послуга буде тоді, коли людина перебуває в сумнівах щодо того чи не зірветься його робоча поїздка або подорож, а також в тому випадку, коли одна людина відразу бере кілька квитків. Повернути квитки назад можна буде як через додаток, так і звернувшись в будь-яке відділення банку, яке знаходитися поблизу. Бронювання квитків в ПриватБанку дозволяє своїм користувачам заощадити час і не вирушати безпосередньо на вокзал, а система з поверненням коштів подбати про здачу квитка з гарантованою виплатою вкладених коштів. Повернути квиток і отримати свої кошти назад можна кількома способами: зателефонувати в банк і розповісти, все операторам, і вони проведуть скасування, відвідати найближче до вашого будинку відділення банку, а також самостійно зробити це через платформу приват 24. Крайній запропонований варіант найбільш швидкий за часом, адже це можна зробити де завгодно аби був смартфон, підключення до інтернету і особистий кабінет на відповідній банківської платформі.

Звичайно, хочеться завжди планувати все так, щоб не доводилося стикатися з поверненням квитків і відправлятися в бажану поїзду. Але тим, не менше іноді доля може вносити і вносить свої корективи, що без цих ментів ніяк не обійтися, в такому випадку керівництво залізниці йде на зустріч і повертає вкладені кошти за винятком своєї комісії.