Попри бурхливий розвиток технологій ремені безпеки залишаються найбільш дієвим засобом захисту для водія та пасажирів в автомобілі. Згідно зі статистикою 70% врятованих життів в аваріях людство зобов'язане саме ременям. 

Доведено, що застосування ременя безпеки зменшує ризик загибелі водія при лобовому зіткненні — у 2,3 раза, при бічному — в 1,8 раза, при перекиданні — в 5 разів. Міфи про ремені безпеки розвінчав портал InfoKava

Штраф для водіїв, фото: Autonews
Штраф для водіїв, фото: Autonews


Міф №1. Ремінь у разі аварії заважає швидко вибратися з автомобіля, наприклад, який тоне чи палає. Варто зауважити, що такий вид ДТП є дуже малоймовірним. Проте у ременях старої конструкції дійсно можна було заплутатися, сучасні ж інерційні та прибираються одним клацанням. 

Міф №2. На невеликій швидкості можна не пристібатися ремнем. При зіткненні на 30 км/год небезпека загинути дійсно мізерно мала, але отримання серйозних травм цілком реальне. З іншої сторони — далеко не факт, що зустрічне авто теж буде їхати на такій низькій швидкості. При лобовому зіткненні на швидкості в 50 км/ непристебнутий водій розіб'є головою лобове скло і в дев'яти випадках з десяти загине. Статистика повідомляє, що 80% всіх аварій відбувається на швидкості до 65 км/год, це рівнозначно падінню з 6 поверху. На шосе всі їдуть 110, а це вже стрибок з 17-го. Малоймовірно, що хтось зважився би прогулятися по даху багатоповерхівки без огорожі, а тим більше випустити туди свою дитину. 

Ремені безпеки, фото: lexinform.com.ua
Ремені безпеки, фото: lexinform.com.ua

Популярні новини зараз

Комаров приголомшив новиною про загибель близької людини: "У мене сльози на очах"

Привіт горілка, бувай вино: любителям оковитої зробили "приємний" сюрприз, деталі

В Україні задеруть пенсійний вік для жінок: терміни вже названо

Жінки йтимуть на пенсію у 55: Зеленський вніс поправки до закону 4-х річної давності

Показати ще

Міф №3. Пристебнутий дорослий може тримати дитину на руках. Навіть при зіткненні на швидкості до 30 км/год малюк вагою 7 кілограмів гарантовано вислизне з рук дорослого, тому що на дитину буде діяти сила в 135 кілограмів, а утримати таку масу неможливо.

Міф №4. При їзді на невеликі відстані ремені не потрібні. Згідно зі статистикою 75% випадків смерть водія на дорозі настає в межах 40 кілометрів від його будинку. Часто люди потрапляють у ДТП за декілька метрів від свого дому. 

Міф №5. Пасажирам на задньому сидінні автомобіля можна не пристібатися. Небезпека у такому разі грозить не лише непристебнутому пасажиру, а й самому водію, оскільки його може вбити навіть дитина, що вилетіла з заднього сидіння. Також слід врахувати небезпеку перекидання авто. 

Ремені безпеки, фото: slovoidilo.ua
Ремені безпеки, фото: slovoidilo.ua

Міф №6. Найбільш безпечне місце в машині — за водієм. Хоча місце за водієм дійсно є одним із найбезпечніших, пристібатися ремнем все одно обов'язково, оскільки існують максимальні шанси вилетіти через лобове скло при зіткненні. Проте найкращим є середнє місце ззаду, воно на 16% безпечніше яких-небудь інших місць в машині за умови, що пасажир пристебнутий. 

Міф №7. При аварії краще бути викинутим з автомобіля. Дійсно, у водія і пасажира, що вилетіли з автомобіля, є шанс на збереження життя, проте лише один зі ста. Найбільшою небезпекою при ДТП є удар об елементи салону і якщо пасажири непристебнуті — це грозить серйозними наслідками, часто несумісними із життям. 

Міф №8. Якщо в машині є подушки безпеки, то пристібатися не потрібно. У момент аварії, коли подушка починає розгортання, людина рухається назустріч ще швидше – зі швидкістю 300 км/год. Ремінь безпеки зменшує цю швидкість, даючи подушці час розкритися і прийняти удар. Таким чином подушки безпеки є лише допоміжним засобом. Варто також врахувати, що сидіти потрібно не надто близько до керма - 25 см від керма до грудини є мінімальною відстанню. З цієї ж причини слід уникати куріння трубки при водінні. 

Ремені безпеки, фото: Mercedes
Ремені безпеки, фото: Mercedes


Міф №9. Ремінь безпеки може в разі аварії травмувати людину. Ремінь дійсно може стати причиною травми, але тільки одного типу — пошкодження шийної частини хребта, адже в час різкого гальмування тіло за інерцією продовжує рухатися вперед. Також можливий опік чи перелом ключиці, якщо неправильно відрегульований по висоті. Таке трапляється, коли дітей пристібають розрахованим на дорослого ременем безпеки. Проте ці травми є ніщо у порівнянні з тим, від чого ремінь безпеки може вберегти.

Міф №10. Ремені безпеки незручні. Насправді звичку пристібатися в автомобілі треба виховувати ще з дитинства попри всі незручності. У такому разі у непристебнутої людини з'являється відчуття психологічного дискомфорту від відсутності ременя.

Ремені безпеки, фото: tvoemisto.tv
Ремені безпеки, фото: tvoemisto.tv

Нагадаємо, раніше ДТП з Кулебою отримала неочікувану розв'язку: копи пояснили, що чекає на ймовірного винуватця

Як повідомляв портал "Знай.ua", українці зможуть поскаржитися "Укравтодору" на стан доріг, потрібен лише телефон: як це зробити, уся інформація подається з точними GPS-координатами, а також зі світлинами доріг

Також "Знай.ua" писав, що отримати водійські права тепер можна онлайн: як користуватися додатком