"Укрзалізниця" опублікувала відповідні документи, в яких вказано, що належить робити провіднику, а що — пасажиру.
А саме: "Наказ міністра транспорту №1196 від 27.12.2006 "Про затвердження "Правил перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України".

Укрзалізниця, фото 33 канал
Укрзалізниця, фото 33 канал

1. Прості речі, які в праві вимагати пасажир

Перше про що потрібно пам'ятати, це право на відповідну температуру повітря. У вагонах класу "люкс" і купе вона повинна бути не вище 26 градусів і повине працювати кондиціонер. У плацкартних вагонах дещо простіше: кондиціонера може не бути, але обов'язково повинна працювати вентиляція. Взимку температура повітря в усіх вагонах повинна бути 18-22 градуси.

Також у вас є правл замінити білизну, якщо вона не суха, не чиста, не випрасувана, не має бірки, або щось інше. Окрім того, роздавати і збирати постіль — прямий обов'язок провідника. А якщо пасажир — літня людина, людина з інвалідністю, батько з дитиною або хворий, то провідник повинен ще й заслати постіль.

Якщо полка, вікно або купе не в порядку, то пасажир має право вимагати інше місце. При цьому нове нададуть класом не гірше, ніж перше. Незалежно від типу вагона, в туалетах завжди повинні бути мило і туалетний папір, а в салоні – хоча б одна працююча розетка.

Популярні новини зараз
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Показати ще

2. Куди скаржитися

Пасажири так звикли до поганого сервісу на залізниці, що вже не звертають уваги на холод взимку, спеку влітку і сирі простирадла. Але на порушення своїх прав закривати очі не можна.

Спершу ви маєте повідомити про свою проблему провідникові, потім у разі не виконання, до начальника поїзда. Якщо і він не допоміг, то потрібно вимагати книгу скарг і пропозицій. Туди ви маєте все детально та чітко написати і чекати на офіційну відповідь, яка має надійти протягом 30 днів. Якщо ви її не оотримаєте, можете сміливо звертатися до прокуратури.

Наприклад, сталося велике порушення: у спеку всі вікна вагона були закриті, а кондиціонер або вентиляція не працювали. Тоді пасажири вагона пишуть колективну скаргу в суд. Для цього потрібно скласти власне скаргу, підписати її (підписують всі свідки, вказуючи свої контакти), вписати дані провідника, начальника поїзда, номер поїзду і номер вагону, прикласти квитки. Документ повинен підписати начальник поїзда.

3. Що робити, якщо запізнився або не вийшов там

Якщо пасажира помилково висадили не на тій станції, то спершу варто повідомити чергового на тій станції, і написати в книгу скарг. Далі вам мають надати нове безкоштовне місце до вашої зупинки.

Ще пасажир має право перервати свою поїздку, вийти на одній із проміжних станцій, протягом години звернутися до чергового по вокзалу, показати свій квиток і поставити на ньому позначку "Зупинка з продовженням терміну дії квитка". Протягом 10 днів пасажир може продовжити свою поїздку з тієї станції, на якій він вийшов, або ж звернутися в касу і отримати назад гроші за шлях, який ще не проїхав.

Якщо пасажир запізнився на поїзд, він має право звернутися до каси, доплатити за новий, або забрати кошти за старий квиток. Сума, яку платять в касі, складається з власне вартості квитка, вартість плацкарти (частина вартості, яка компенсує витрати перевізника на підготовку рейсу та обслуговування вагона) і комісійного збору. Тож цю різницю і потрібно буде доплатити.

Якщо пасажир запізнився на поїзд з-за травми або хвороби, то достатньо показати в касі довідку про стан здоров'я та попередній квиток, а натомість отримати новий квиток на наступний рейс. У разі, коли пасажир їхав з пересадками, але його потяг затримався з вини залізниці, то квиток на новий рейс видається безкоштовно.

Коли пасажир купує квиток на потяг, то в ціну входять і чисті простирадла, і вентиляція, і мило в туалеті, і право не роздруковувати квиток з QR-кодом (при цьому ніхто не зможе вас послати за зчитувальним пристроєм – провідники зобов'язані принести його самі). Якщо у вагоні некомфортна температура, не працюють розетки, а білизна видано в надорванном пакеті, то це порушення прав пасажира.

Не мовчіть та повідомляйте про свої проблеми, щоб "Укрзалізниця" ставала кращою.

Нагадаємо, в "Укрзалізниці" проаналізували популярність внутрішніх залізничних рейсів.


Як повідомляв портал "Знай.ua", "Укрзалізниця" підписала з німецькою компанією Deutsche Bahn меморандум про взаєморозуміння.


Також "Знай.ua" писав, що все частіше та частіше українці зустрічають тарганів у вагонах "Укрзалізниці".