Нові джинси, телевізор, холодильник... Так хочеться усе та відразу. Особливо за прийнятними цінами. Кіберпонеділок по-українськи: дізнайтеся, що він означає? Чи пропонують нам грандіозні знижки або це просто маркетинговий хід? Дізнайтеся, чи варто витрачати свої гроші.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяКоли буде кіберпонеділок в Україні та в усьому світі?
Кіберпонеділок - офіційне свято у США. Це свято досить молоде. Йому фактично 15 років. Адже його було встановлено у Америці у 2004-2005 рр. У США цей день знаменується знижками та розпродажами у інтернет-сегменті.
Із недавніх пір Україна, країни Євросоюзу, Індія, Японія, Чилі, Росія, Колумбія, Канада та Нова Зеландія також почали відзначати його. Кіберпонеділок тісно пов'язаний із Чорною п'ятницею.
Їх дата святкування щорічно різна. Адже вона прив'язана до американського Дня подяки, що відзначається у США у 4-й четвер останнього осіннього місяця. До речі, у Канаді інший день святкування - 2-й понеділок 2-го осіннього місяця.
Україна дотримується американських дат святкування. І також влаштовує розпродажі, хоча не такі грандіозні, як у США. А більше психологічні. Але про хитрощі українських маркетологів ми поговоримо дещо пізніше. А поки повернемося до дат святкування.
У 2020 році День подяки приходиться на четвер, 26 листопада. Таким чином, наступного дня, 27 числа, - Чорна п'ятниця. А у понеділок, 30 листопада, починається Кіберпонеділок.
Як правило, Чорна п'ятниця знаменує початок сезону різдвяних розпродажів. У Америці усі магазини пропонують не тільки у цей день, а й навіть за тиждень до нього суттєві знижки.
А ось Кіберпонеділок знаменується зниженими цінами у онлайн-магазинах. Наприклад, хтось окрилює приємними знижками на подорожі. Інші пропонують колосальні знижки на побутову та електронну групу товарів.
Коли бушує пандемія коронавіруса, покупців намагаються залучити найбільш розумними пропозиціями. У Великобританії, наприклад, проходить знижка на авіаквитки. Авіакомпанії пропонують гнучкі фільтри польотів, щоб користувач із упевненістю міг забронювати квиток. При цьому людям пропонують перевірити правила місцевого уряду на предмет оновлених обмежень перед бронюванням.
Про що свідчить статистика?
У нас в Україні знижки Чорної п'ятниці уже відкрито. Але не всі змогли заощадити та купити планшет, телефон, телевізор, книги або що-небудь інше дешевше. Адже українська Чорна п'ятниця та Кіберпонеділок - це не завжди вигідні покупки й пропозиції.
Чому так? Зараз ми вам усе пояснимо. До речі, у Америці Кіберпонеділок впровадили із огляду на те, що дослідження, проведені у 2004 році, продемонстрували значне зростання продажів у понеділок після Дня подяки.
Виявилося, що 77% людей роблять у понеділок онлайн-покупки у роздріб, тому що багато хто у Чорну п'ятницю працює. І не може купувати що-небудь собі за знижками. Тож понеділок є днем найбільш активних інтернет-продажів.
Люди роблять покупки онлайн, навіть перебуваючи на роботі, з телефону або комп'ютера, перебуваючи на робочому місці. А ще статистичні дані інтернет-продажів у Америці свідчать, що найбільш активний період у торгівлі припадає на період із 5 по 15 грудня.
І це абсолютно не випадково. Адже там готуються до Різдва, яке приходиться на 25 грудня. Напередодні цього знаменного свята спостерігається пік продажів. У нас в Україні цей пік продажів повинен спостерігатися пізніше, із 22 по 30 грудня. Адже 1 січня ми відзначаємо Новий рік, а 6 січня - Різдво.
Однак ми, як і вищезгадані країни, дотримуємося дат, слідуючи американським традиціям. Сам термін, який ознаменував початок свята, придумали у 2005 р. Тож історія виникнення свята датується двома роками: 2004-2005 рр.
Згідно зі світовими статистичними даними, найбільша кількість веб-транзакцій доводиться на 5 грудня. Тобто, через тиждень після Дня подяки. Є й інші статистичні дані, які свідчать про результативність різних днів у різні роки.
Було б добре, щоб у нас фіксували дані щодо інтернет-продажів і у реальних магазинах. Тоді б продавці знали, які дні найбільш результативні. І заохочували клієнтів приємними бонусами або знижками, щоб вони купували ще більше.
Чи справді в Україні знижки у Чорну п'ятницю та Кіберпонеділок?
Багато українських магазини за кілька днів до Чорної п'ятниці оголошували про знижки на деяку групу товарів. Наприклад, хтось заявляє про 40% знижки на групу товарів як у дитячому, так і дорослому напрямку.
Інші магазини оголосили обвал цін на улюблені товари. І вже блимають нам із вітрини або реклами у мережі інтернет грандіозними знижками у 50% та 70%. Здавалося б, справжній рай для шопоголіків!
Але чи дійсно можна у нас в Україні скупитися у Чорну п'ятницю та Кіберпонеділок дешево й вигідно? Бо часом українці відзначають, що у деяких магазинах маркетологи попередньо накручують ціну, а потім роблять знижку, повертаючи до природної вартості товару.
Чому ж люди так сходять із розуму від знижок? І як не попастися на гачок маркетологів? Сьогодні ми бачимо, що коронавірус наклав певний відбиток у 2020 році на покупки. За кордоном, незважаючи на пандемію, люди попередньо шикуються у довжелезні черги, щоб купити бажане за вигідною ціною.
Найчастіше дні розпродажів розтягуються там на кілька днів. Однак у нас в Україні впроваджено карантин вихідного дня, який перекреслив плани багатьох. Українські торгові центри продовжують боротися за покупця, обіцяючи величезні знижки.
Незважаючи на те, що український бізнес, як і уся економіка в цілому, зазнає збитків, знижки у нас усе ж таки будуть, але не захмарні. У середньому вони можуть варіюватися у районеі 30%-40%. Чому так? - запитаєте ви.
Наші українські підприємці на відміну від американських не можуть робити такі колосальні знижки, як за кордоном. Імпортерам вхідна ціна просто не дозволяє це зробити. І часто у нас в Україні це всього лише маніпуляція покупцями.
Цікаво, що деякі шопоголіки, бачачи знижки навіть у 20% -30% просто не можуть зупинитися. І навіть купують своїй дитині куртки на виріст на 2-3 роки наперед. Таким чином, із упевненістю можна заявити, що гачки маркетологів спрацьовують на всі 100%.
Придивіться, чи є під наклейкою ще одна, адже буває, що цей товар може коштувати навіть у рази менше, ніж у день акції. Тож будьте уважні - трюки по-українськи у нас у країні, на жаль, мають місце. І ще за тиждень до розпродажу ціни на товари можуть бути підвищені. А потім знижені нібито на 50%-70%.
Тож якщо ви хочете заощадити, то не піддавайтеся миттєвому рішенню придбати щось. Придивіться до товарів, які вам потрібні, днів за 10 до початку Чорної п'ятниці або Кіберпонеділка. Якщо ви усвідомлюєте потребу в якому-небудь товарі, промоніторьте попередньо сегмент цін.
І тоді у дні знижок вам буде простіше зорієнтуватися, щоб зрозуміти, чи дійсно ви купили продукт по акції чи ви просто стали черговим «сиром у мишоловці». Щоб не попастися, вам варто розуміти кон'юнктуру ринку, знати хоча б приблизно, скільки у закупівлі цей товар коштує.
Таким чином ви зможете зрозуміти, чи дійсно це розпродаж або черговий маркетинговий прийом. Рахуйте свої гроші, не вірте втішним акціям, перевіряйте. Наприклад, вам подобається певний планшет. І ви хочете купити його зі знижкою.
Промоніторьте попередньо різні інтернет-магазини, подивіться, скільки він коштує. І тоді ви зможете купити його у Кіберпонеділок із вигодою. Безумовно, пандемія внесла свої корективи у процес покупок\продажів, та все одно люди продають і купують.
І пам'ятайте, що онлайн-шопінг може бути таким же обманним як у реальних магазинах. І не завжди дешева ціна означатиме гарну якість. У інтернет-ресурсах може бути недорого, але при цьому покупець згодом буде незадоволений.
Адже сьогодні дійшло до того, що кібер-злочинці навіть навчилися підробляти відомі бренди. І можуть розвести покупця таким чином. Інші аферисти просто беруть передоплату із людей, а потім зникають.
Тож будьте пильними! Звертайте увагу на замочок, який знаходиться перед назвою сайту. Він повинен бути закритим. Якщо відкритий, тоді краще не заходьте на нього та пошукайте інший веб-ресурс, який займається реалізацією продукції, якої ви на даному етапі цікавитеся.
Найголовніше - не забувайте, що Кіберпонеділок в Україні, як і Чорна п'ятниця - це по суті всього лише психологічний трюк. Він підсаджує нас на шопінг і змушує купувати більше.
У підсумку виходить, що продавець отримує вигоду, а покупця часом всього лише обманюють. Тож не дайте себе обдурити, перевіряйте і не потрапляйте на чиїсь гачки. Тим часом поки українців дурять, американські шопоголіки б'ють усі рекорди. І їх економіка отримує мільярди доларів.
Фото