З 14 липня в громадському транспорті Києва істотно подорожчав проїзд. У наземної комунальному транспорті ціна виросла з 4 гривень до 8 гривень і з 5 до 8 гривень в метрополітені. Чому жителі столиці повинні платити більше - читайте в нашому матеріалі.

Що сталося?

З 14 липня в столичному громадському транспорті відбулося подорожчання вартості проїзду. На думку київської влади, цей крок необхідний для забезпечення нормальної роботи, розвитку та оновлення транспортної інфраструктури міста. Нинішня собівартість проїзду набагато вище, ніж вартість квитка.

Мер Києва Віталій Кличко заявив, що на сьогоднішній день комунальним службам просто не вистачає людей, оскільки українці не хочуть працювати за низьку зарплату і змушені шукати роботу за кордоном.

Крім того, подорожчання прямо пов'язане з ростом цін на паливо, витратні матеріали та з тарифами на електрику.

Популярні новини зараз
Головне за ніч: Святослав Вакарчук став батьком вдруге, нові обмеження й заява про масштабну мобілізацію чоловіків та жінок в Україні Зірка "Кріпосної" Тарас Цимбалюк знайшов незвичайне застосування творчості Михайла Поплавського: "Для допиту орків" Після роботи наших танкістів окупанти відмовляються заходити на позиції Дружина Григорія Решетника Христина показала, наскільки їй "всеодно" на вагітності: "Як може бути інакше"
Показати ще

Так, наприклад, в Київському метрополітені представлено близько 400 вакансій. За рахунок підвищення тарифів влада планує підняти заробітні плати працівникам комунальних підприємств. Також хочуть поліпшити умови для пасажирів траспорту.

«Ми змушені зробити цей складний крок. Не дивлячись на політичні рейтинги і спекуляції, яких навколо цього питання багато. Тому що потрібно бути відповідальними і чесно говорити, що інакше нам не уникнути кризи в транспортній сфері столиці», – заявив Віталій Кличко, аргументуючи зростання цін на проїзд.

Метро на межі банкрутства

Ситуацію, що виникла ще й посилює борг київського метрополітену російської компанії «Укррослізинг». Мається на увазі частково неоплачені 100 вагонів. Через це на рахунки київської організації накладено арешт. Отже, працівники не можуть вчасно закупити деталі і відремонтувати несправні вагони, не кажучи про закупівлю нових складів. Крім того, сильно постраждали і самі працівники підприємства, адже через борг їм часто не виплачують вчасно заробітну плату, так як керівництво кожного разу повинно через судові інстанції домагатися часткового зняття арешту з рахунків метрополітену.

Як відомо, в минулому році російська компанія через суд домоглася виплати боргу з боку київського метро. Однак представники Київради разом з юристами всіляко намагаються уникнути виплати грошей. Депутати Київради навіть приймали рішення про накладення мораторію на виплати, але, як виявилося, все безрезультатно.

В цьому році було накладено арешт і на каси метрополітену. Цей факт цілком міг паралізувати роботу підземки. Для того, щоб не допустити дефолту, депутати наказали керівництву метрополітену почати переговори про реструктуризацію боргу, чим частково визнали і сам борг.

Як змінилися правила проїзду

Нові тарифи на перевезення пасажирів стосуються всього пасажирського транспорту, включаючи фунікулер і міську електричку.

Вартість однієї поїздки в київському метрополітені складе 8 гривень. Однак люди, які регулярно використовують систему поповнення карток, зможуть користуватися підземкою по 6,5 гривень за поїздку.

Також збільшено термін дії безконтактної картки – з 6 до 12 місяців. Тепер обчислення будуть починатися не з дати останнього поповнення, а з дати останнього використання.

Ще одне цікаве нововведення: в ужиток повернуться зелені жетони. Сині ж будуть вилучатися. До кінця липня сині жетони можна буде обмінювати на зелені без доплати, з серпня за їх обмін доведеться доплачувати, а з вересня вони повністю будуть замінені зеленими жетонами по 8 гривень. Один жетон обмінюється в будь-якій касі, два і більше - в сервісних центрах на станціях "Майдан Незалежності", "Дорогожичі", "Політехнічний інститут", "Дарниця" (вестибюль № 2) щодня з 8:00 до 19:00.

Проїзні, які діють місяць, будуть діяти до кінця свого терміну.

Місячний проїзний на метро без обмеження кількості поїздок буде коштувати 610 грн; на два види транспорту (наземний + метро на 46 поїздок) - 570 гривень; на два види транспорту (наземний + метро на 62 поїздки) - 670 гривень.

Також в метро вводиться новий тип проїзних: 10 поїздок на 5 календарних днів (по 75 гривень.), 14 поїздок на 7 днів (за 104 гривень.) І 30 поїздок на 15 календарних днів (за 210 гривень.).

Згідно з розпорядженням, збережені пільги на проїзд в громадському транспорті для пенсіонерів, ветеранів АТО, чорнобильців та інших пільгових категорій населення.

Гігантські черги

Напередодні підвищення цін, кияни атакували столичну підземку. Майже на всіх станціях були величезні черги з бажаючих заощадити і поповнити безконтактні карти за старою ціною (4,5 гривень при поповненні на 50 поїздок, зараз 6,5 гривень). Подекуди «хвости» черг визирали з підземки аж на вулицю або в підземні переходи.

Навіть станції, де найчастіше мало людей, наприклад, «Дніпро», «Червоний Хутір», 13 июля користувалися шаленою популярністю. Ажіотаж був і в наземному транспорті: люди розкуповували по 10-20 талонів по 4 гривені.

Акції протесту

12 біля Київської міської державної адміністрації пройшла акціях проти підвищення цін на проїзд в транспорті. На ній зібралося близько 200 чоловік.

Одночасно з цим біля метро Хрещатик зібралися прихильники підвищення тарифів. В основному це були працівники метрополітену та іншого громадського транспорту. Кількість учасників акції в підтримку подорожчання було близько 150 чоловік.