Днями, в Мережі з’явилося відео, на якому невідомий ночами ремонтує дорогу на одній з вулиць Мелітополя. Чоловік приїжджає на "Запорожці" з причепом, і починає самостійно ремонтувати проїзну частину.

Про це повідомляє "Районка".

Варто відзначити, що раніше економічний експерт Данило Монін заявив, що для якісних доріг в Україні потрібна одна головна умова – це гроші. Втім брати їх будуть від звичайних громадян.

За словами фахівця, щоб покращити якість українських доріг, варто врахувати низку факторів:

Головний упор пропонується на першому етапі зробити на дорогах міжнародного значення класу. Їх необхідно не так багато – близько 9 тисяч кілометрів і їх можна повністю вивести за 4-5 років. Їх потрібно будувати за сучасними технологіями і обов’язково інвесторами, з частковим фінансуванням держави, тому що держава не витягне саме, плюс величезна проблема корупції.

Ці дороги повинні бути платними для вантажного транспорту. У Європі вартість пробігу на подібних трасах варіюється від 16 до 28 євро центів за 1 км. У нас ціна може бути менше – близько 10 центів.

"Хоча я особисто б брав би 0.01-0.02 долара за км з легкового транспорту. Це дає, як можливість вибудовувати інтереси інвесторів, так різко збільшує можливості транзитного потенціалу країни, що дає як додаткові робочі місця, так і буде приносити валюту в країну", – додав Монін.

Однак для будування європейських доріг в Україні потрібно збільшувати потужності виробництва, тобто добудовувати заводи та загалом ще розвивати галузь.

Хто може Україні в цьому допомогти

 Можливий потенційний партнер в реалізації проектів – це Китай, з його досвідом розбудови інфраструктури та величезною швидкістю будівництва. Причому Китаю цікаві крім можливості тут заробити і транзитні можливості України.

Крім того раніше Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №8125 Про концесію.

Відзначимо, що законопроект підтримали 240 народних депутатів.

Глава парламентського комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук повідомив, що законопроект розмежовує регулювання концесії та інших форм державно-приватного партнерства, спрощує процедуру виділення земельних ділянок для концесійних проектів, встановлює єдину процедуру прийняття рішень у всіх формах державно-приватного партнерства, в тому числі, концесії.

При цьому, за його словами, право власності на об'єкт концесії залишається у місцевої територіальної громади.

"За статистикою, в ЄС підписано на €12 млрд концесійних договорів. Це сучасний інструмент, який дає поштовх для розвитку інфраструктури", - додав він.

При цьому, він визнав необхідність доопрацювання законопроекту до другого читання, зокрема, щодо концесійного конкурсу.

У свою чергу, міністр інфраструктури України Володимир Омелян написав на своїй Facebook-сторінці, що прийняття закону збільшує шанс залучення стратегічних світових інвесторів в економіку на прозорих умовах.

"Для держави - це збільшені надходження до державного бюджету, тисячі нових робочих місць, нові технології і прозора бізнес-культура і правила", - написав міністр.

Платні дороги в Україні: де, коли і за скільки?

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що українцям розкрили важливі нюанси платних доріг.