Днями, в Мережі з’явилося відео, на якому невідомий ночами ремонтує дорогу на одній з вулиць Мелітополя. Чоловік приїжджає на "Запорожці" з причепом, і починає самостійно ремонтувати проїзну частину.

Про це повідомляє "Районка".

Варто відзначити, що раніше економічний експерт Данило Монін заявив, що для якісних доріг в Україні потрібна одна головна умова – це гроші. Втім брати їх будуть від звичайних громадян.

За словами фахівця, щоб покращити якість українських доріг, варто врахувати низку факторів:

Популярні новини зараз
Якщо на гривню більше – субсидію не отримаєте. Який дохід повинен бути для пільги В українців залишилося кілька годин: дзеркальна дата 24.04.2024 допоможе вам виконати бажане, правила Нові тарифи на воду для трьох категорій споживачів: як зміняться платіжки Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати
Показати ще

Головний упор пропонується на першому етапі зробити на дорогах міжнародного значення класу. Їх необхідно не так багато – близько 9 тисяч кілометрів і їх можна повністю вивести за 4-5 років. Їх потрібно будувати за сучасними технологіями і обов’язково інвесторами, з частковим фінансуванням держави, тому що держава не витягне саме, плюс величезна проблема корупції.

Ці дороги повинні бути платними для вантажного транспорту. У Європі вартість пробігу на подібних трасах варіюється від 16 до 28 євро центів за 1 км. У нас ціна може бути менше – близько 10 центів.

"Хоча я особисто б брав би 0.01-0.02 долара за км з легкового транспорту. Це дає, як можливість вибудовувати інтереси інвесторів, так різко збільшує можливості транзитного потенціалу країни, що дає як додаткові робочі місця, так і буде приносити валюту в країну", – додав Монін.

Однак для будування європейських доріг в Україні потрібно збільшувати потужності виробництва, тобто добудовувати заводи та загалом ще розвивати галузь.

Хто може Україні в цьому допомогти

Можливий потенційний партнер в реалізації проектів – це Китай, з його досвідом розбудови інфраструктури та величезною швидкістю будівництва. Причому Китаю цікаві крім можливості тут заробити і транзитні можливості України.

Крім того раніше Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №8125 Про концесію.

Відзначимо, що законопроект підтримали 240 народних депутатів.

Глава парламентського комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук повідомив, що законопроект розмежовує регулювання концесії та інших форм державно-приватного партнерства, спрощує процедуру виділення земельних ділянок для концесійних проектів, встановлює єдину процедуру прийняття рішень у всіх формах державно-приватного партнерства, в тому числі, концесії.

При цьому, за його словами, право власності на об'єкт концесії залишається у місцевої територіальної громади.

"За статистикою, в ЄС підписано на €12 млрд концесійних договорів. Це сучасний інструмент, який дає поштовх для розвитку інфраструктури", - додав він.

При цьому, він визнав необхідність доопрацювання законопроекту до другого читання, зокрема, щодо концесійного конкурсу.

У свою чергу, міністр інфраструктури України Володимир Омелян написав на своїй Facebook-сторінці, що прийняття закону збільшує шанс залучення стратегічних світових інвесторів в економіку на прозорих умовах.

"Для держави - це збільшені надходження до державного бюджету, тисячі нових робочих місць, нові технології і прозора бізнес-культура і правила", - написав міністр.

Платні дороги в Україні: де, коли і за скільки?

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що українцям розкрили важливі нюанси платних доріг.