Як показало розслідування, проведене редакцією "Апострофа" і юридичною компанією V.I.P. Consulting, найбільші онлайн гравці ринку косметики та парфумерії працюють за "сірими" схемами, ухиляючись від податків та ігноруючи законодавчі вимоги щодо дотримання прав споживачів.

На думку експертів, використання напівлегальних схем придбання, ввезення та реалізації парфумерної продукції дає всі підстави сумніватися в її оригінальності та якості. В першу чергу, це стосується відомих топ-брендів, які не можуть реалізовувати свою продукцію за неофіційними "сірими" каналами. Контрольні закупівлі, зроблені в ході першої частини розслідування, показали, що у великих інтернет-магазинах www.makeup.com.ua, www.parfums.ua і www.notino.ua реальні постачальники і продавці товарів надійно замасковані за численними ФОПами. Тож в разі виникнення проблем з якістю косметики покупцеві просто нікуди звертатися.

"Сьогодні пред'явити інтернет-магазинам формальні претензії в разі покупки неякісної продукції неможливо. Як і переконатися в оригінальності продукції. Безумовно, товари в інтернет-магазині зазвичай коштують дешевше. Але ж ми не заливаємо дешевий бензин в свій автомобіль. Чому шукаємо більш дешеву косметику для себе та своїх близьких? В інтернеті косметика і парфумерія дешевші, тому що онлайн магазини за допомогою різних схем ховають реальні обороти, щоб платити менше податків. Відповідно, вони можуть продавати товари за нижчою ціною. Але залишається питання оригінальності товарів! Нікому не відомо, де українські онлайн магазини купують продукцію іменитих брендів", – пояснює керуючий партнер юридичної компанії V.I.P. Consulting Богдан Яблонський.

Класичні офлайн магазини парфумерії та косметики працюють більш прозоро з точки зору законодавства. Поставки продукції відомих брендів здійснюються офіційно, на основі контрактів з виробниками, і ризик придбання контрабандної або фальсифікованої косметики зведений до мінімуму. Купуючи дешевшу косметику в інтернеті, споживач наражає себе на невиправданий ризик. Безпека для здоров'я, а не ціна, повинна бути ключовим фактором при виборі місця покупки, оскільки парфумерія та косметика – це продукція, яка контактує з нашим тілом, – такими є висновки журналістського розслідування.

Журналістами були здійснені контрольні закупівлі в популярних мережевих магазинах Бомонд, Brocard, Watsons та Eva. При покупці в фізичному магазині всі досліджувані магазини видали правильно оформлений фіскальний чек із зазначенням продавця. При покупці в онлайн в Бомонд забули покласти фінансові документи, а в Eva в якості продавця вказали фізичну особу-підприємця. В інтернет-магазинах Watsons і Brocard журналісти отримали належним чином оформлені фіскальний чек і накладну. В цілому, в порівнянні з немережевими інтернет-магазинами, справи в офлайн сегменті з фінансовими документами та ідентифікацією реального продавця набагато краще, – вважають в "Апострофі".

Популярні новини зараз
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть "Допекли за 4 години": українці, які оплатили послуги "Київстар", залишаються без зв'язку
Показати ще

"Онлайн ринок парфумерії та косметики зараз знаходитися в "тіні", але депутати найближчим часом мають намір вивести інтернет торгівлю з "сірої зони". Перші кроки передбачені масштабним законопроектом №1210, прийнятим Верховною Радою в першому читанні. Реформатори впевнені, що державний бюджет отримає більше надходжень від податків і митних зборів, а покупець – гарантію безпеки і захищеності", – розповідається в розслідуванні.