Половина пального на вітчизняних АЗС – контрабандне, сказав "Знай" Сергій Куюн, директор консалтингової компанії "А-95", що займається дослідженнями на ринку пального.

"Контрабанди побільшало після того, як піднявся курс долара. Тоді неоподаткований бензин стало вигідніше продавати щонайменше у три-чотири рази", - говорить він.

Контрабандне пальне потрапляє до вітчизняних заправок двома шляхами: з вітчизняних нафтопереробних заводів та із-за кордону. За другим сценарієм українські нафтотрейдери не сплачують за пальне мито та спеціальних зборів.

"Це нормальне пальне, зроблене на заводах за тією ж технологією, що і легальне. Крупні заправні мережі не будуть продавати бодягу, аби не відлякати клієнтів", - зазначив експерт.

З нелегального пального в держбюджет не потрапляє жодної гривні податків.

Популярні новини зараз

Наречена Мурата показала, чим краща за Ані Лорак: мінісукня не приховала нічого

Головне за 26 листопада: від 62 тисяч за пологи, соцдопомога у 100 тисяч, перший суперник збірної України на ЧС-2022 і "беззаконня" Тіни Кароль

Українцям вимагають заборонити куріння не тільки в громадських місцях, а й у себе вдома: подиміти на балконі не вийде?

Сестра на годину: українська школярка вигадала, як заробити у вільний від навчання час

Показати ще

"Зараз у кожному літрі бензину закладено вісім гривень податків. Оскільки із контрабанди податки ніхто не сплачує, то це і є прибуток сірих дилерів", - наголошує директор консалтингової компанії.

Через неоподаткування половини пального на українському ринку бюджет не доотримує мільярди гривень податків.

"Через ці тіньові схеми маємо жахливі дороги, бо у кожному літрі пального закладений транспортний збір на ремонт доріг. Оскільки пальне нелегальне, воно не оподатковане, тож на ремонт дорожнього покриття надходить лише половина потрібної суми. Я не розумію, чому влада не візьметься за контроль нелегалів, адже зараз у країні дуже скрутне становище", - каже Сергій Куюн.