Десятки поліцейських службових машин, понівечених з вини патрульних, не раз ставали об’єктом насмішок та жартівливого
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Лідер та першопроходець – Київ
"Перший позов на патрульних подано 14 лютого 2016 року управлінням патрульної
Найбільша кількість в розмірі 12 позовів була подана Управлінням патрульної поліції м. Києва, по 10 – подали Управління Дніпропетровської та
На другому місці по кількості оформлених позовів знаходиться місто Кривий Ріг із позначкою у 6 заяв, Житомирська області – із показником у 5 позовів, та по 4 нараховується у Запорізькій і
За 2,5 роки пошкоджено 508 машин
Незважаючи на різні ступені пошкодження автомобілів – від злегка пом'ятих до майже вщент розбитого переду – жодного службового транспортного засобу Департаменту патрульної поліції списано не було. На рахунку патрульних – сотні пошкоджених машин, які згодом поступово ремонтують.
"З 7.11.2015 по 26.07.2018 року з вини поліцейських було пошкоджено 508 службових авто. З січня по липень цього року відремонтовано 176 автомобілів. Службові авто у наслідок дорожньо-транспортних пригод отримують різні види ушкоджень. Зокрема, це пошкодження бамперу, крил, фар тощо", – підкреслює начальник Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Євген Жуков.
Як повідомили у ДПП Нацполіції України, розмір компенсації визначається експертами страхової компанії та Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України.
Розмір компенсації – від 8 до 763 тисяч гривень
Із 67 позовів зі всієї Україні, станом на середину серпня, поки що лише 6 було задоволено у судовому порядку.
"У Вінницькій області задоволено позов на суму у 8121 грн, у Краматорську в Донецькій області – на 8443 грн, у Полтавській – на 96 380 грн, в Харківській області – на 280 479 грн, та два в Дніпропетровській на суму у 248 686 грн", – зазначають в Департаменті патрульної поліції Національної поліції України.
Втім, суми компенсацій, зазначених у позовах, в деяких регіонах сягають космічних позначок. Так, наприклад, Управління патрульної поліції Тернопільської області подало позов на суму у 348 тис. 808 грн., в Сумській області – на 489 тис. 888 грн., а рекордсменом стала патрульна поліція Хмельницької області – Управління звернулося до суду з метою компенсувати 763 тис. 857 грн.
Виплати не мають перевищувати 1 зарплати копа
Така практика, коли керівництво міліції / поліції вирішило подавати в суд позови на своїх підлеглих з метою стягнення повної вартості ремонту автомобілів, що потрапили в ДТП, відбулася вперше в історії України.
"Справа в тому, що, згідно зі статтею 132 КЗпП "Матерiальна вiдповiдальнiсть у межах середнього мiсячного заробiтку", сума компенсації зі сторони патрульного, не має перевищувати його одноразової заробітної плати. Решту – має компенсувати держава, в даному випадку безпосередньо, Департамент патрульної поліції", – зауважує адвокат Руслан Білицький.
Останнім часом, результат судових розглядів доводить, що судді все частіше стають на бік обвинуваченого. За словами Руслана Белицького, впродовж 2017 року приблизна кількість оскаржених позовів по Україні становить близько 75 %.
"Знімають цілі запчастини на деталі", збільшуючи суму?
Захмарні суми компенсацій за пошкоджені автівки – від 280 до 760 тис. грн – м’яко кажучи, дивують. Оскільки, наприклад, за 350 – 440 тис. грн можна придбати практично нову Toyota Prius 2013 – 2015 року з пробігом менш ніж у 65 тисяч кілометрів.
Скажімо, якщо у машини суттєво пошкоджена задня частина автівки – тобто потрібне рихтування та фарбування. Це можна було б зробити у рази дешевше, ніж зазначена у позові сума. Прайс на зварювальні роботи, рихтування та фарбування задньої частини автомобіля становить, в середньому, 55 – 60 тис. грн.
"Наразі я веду дві справи такого роду по Києву. В обох випадках пораховані збитки дорівнюють 400 тисячам гривень. При цьому, очевидні розбіжності з зафіксованими у день ДТП пошкодженнями із тими, які пред’явлені у кінцевому вигляді. В результаті ми бачимо, окрім справжніх пошкоджень облицювальних фрагментів, ще й, скажімо, розбиті двері чи то задню частину машини. Складається таке враження, ніби цілі деталі автівок знімають для заміни пошкоджених на інших автівках", – зауважує адвокат Руслан Білицький.
Як зазначив адвокат Руслан Білицький, до того ж, пошкоджені Toyota Prius зберігаються у досить незручних умовах – всі вони стоять буквально пліч-о-пліч одна до одної. З метою дізнатися, де саме перебувають пошкоджені у ДТП транспортні засоби, він направив адвокатський запит до Департаменту патрульної поліції Національної поліції України.
Страховка - відсутня
Тож, йдучи до складу патрульних, потенційні копи ризикують "попасти" на кругленьку суму.
"На самому початку роботи поліція оформила "КАСКО". Але буквально через кілька місяців страхова компанія, з якою підписувався договір, відмовила у оформленні страховки, сплативши чималий штраф-компенсацію. Втім, і "КАСКО" не є основним виходом з ситуації – Департамент має застрахувати особисту відповідальність патрульних", – каже адвокат Руслан Білицький.
Здавалося б, Департамент повинен витрачати сили не на те судові процеси зі стягування коштів з патрульних, а на те, щоб нарешті оформити офіційне страхування службового транспорту та особового штату.
Відповідний запит з питаннями, чому впродовж такого тривалого часу це питання й досі не було вирішено та коли нарешті планується оформлення страхування, ми направили до Департаменту
Автор: Майя Радуга