Із січня цього року в Україні почав діяти стандарт на автомобільні вихлопи Євро-5. Ця норма закону передбачена угодою про асоціацію між Україною і ЄС. Оскільки в країнах ЄС автівки, що відповідають цим вимогам, почали виробляти в 2010 році, то машини, випущені в попередні роки, в Україну заборонено імпортувати. Вони не пройдуть екологічні вимоги на нашій митниці.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Така ситуація призведе до того, що загалом на автомобільному вторинному ринку машини подорожчають майже удвічі. Адже через бідність українці мали фінансову можливість купувати в Німеччині, Франції, Польщі лише 7-8-річні машини. Після того, як гривня девальвувала на початку 2015 року, то стали популярними автомобілі віком 10-12 років. Адже вони коштують менше", - пояснює "Знай" Володимир Марченко, аналітик консалтингової компанії AFS.
Читайте також Які товари стануть більш дешевими в 2016 і чому - експерт
Для порівняння Audi A4 2003 року випуску продають за $9-9,5 тиc. Таку ж модель, але 2010 року – за 18-19 тис.
"Звісно, новіша краща, якісніша і безпечніша. І нашим автомобілістам така більше подобається. Але в них немає на такі машини грошей. Думаю, що влада цього разу не лише виконала вимоги ЄС, а ще й вкотре пролобіювала інтереси власника АвтоЗАЗу регіонала Васадзе. Цікаво, що його завод, який випускає машини із двигунами розробки кінця 1980-х, привів свою продукцію до вимог Євро-5. Це означає, що держава знову стимулює попит на машини цього олігарха. Адже, обираючи між 5-річним Volkswagen і дешевшим новим "ЗАЗ Сенс", покупець купить останнє авто", - каже експерт.
За його словами, на внутрішньому ринку потриманих іномарок ціни також ростимуть.
"Старих іномарок із кожним роком ставатиме менше, тому вони не падатимуть у ціні. Якщо б з потриманих авто зняли все мито із імпортованих машин і акцизи з нових, то це вплинуло б на зменшення цін на внутрішньому ринку вживаних авто".
Нагадаємо, цьогоріч як нові так і потримані іномарки мають подешевшати на 3-4 відсотків через те, що депутати скасували додатковий митний збір на авто.