Щоб нормально жити в Києві, потрібно мати зарплату понад 11 тис. грн, порахували у компанії AFS.

"Цієї суми вистачить на оренду жила й харчування. На оновлення одягу хоча би раз у три-чотири місяці коштів не буде. Ні про які перспективи назбирати на своє житло чи авто не йдеться. Всі, хто в Києві працює й отримує менше 20 тисяч, фактично живуть сьогоднішнім днем", - говорить "Знай" Володимир Марченко, аналітик компанії AFS.

За його словами, така велика сума потрібна на прожиття у столиці не через надто дорогі продукти чи значно більші витрати, ніж в обласних центрах. Головна причина — це знецінення гривні у три рази протягом останніх двох років.

"Ми просто не звикли до нових цін на одяг, авто, та техніку, бо купуємо ці речі рідко. У Києві витягати гроші із гаманця приходиться частіше, тому й різниця відчутна. Насправді 12 тисяч гривень, за світовими мірками, це невеликі гроші — менше 500 доларів. У Німеччині матері-одиначки отримують таку соціальну допомогу. А у нас стільки мають професіонали із досвідом", - каже фахівець.

Єдине, що суттєво відрізняє вартість життя в Києві від Вінниці чи Житомира, це дорога оренда квартир. У Києві всередньому місяць оренди однокімнатного житла коштує 5 тис. грн, у менших облцентрах — 1,8-2,5 тис. грн.

Популярні новини зараз
Зірка "Дизель шоу" Вікторія Булітко показала безцінну працю українців для своїх захисників У США поговорили з офіційним Києвом про обмеження на використання зброї: бояться провокацій росіян Майже у два рази: в Україні обрушилися ціни на популярну ягоду Леонід Кравчук за рік до смерті передбачив, коли Україна переможе: "Поки не змусять..."
Показати ще

"Вартість житла у столиці могла б бути меншою, якби війна. Коли на Донбасі почалися військові дії, середня ціна оренди двомнатки по Києву була 3,5 тисяч гривень. Потім всі переселенци приїхали в столицю, соціальне житло заморозили й ціни пішли вгору. Тепер вартість оренди двокімнатки всередньому 5,5-6 тисяч гривень", - пояснює спеціаліст.

Також особливістю міста-мільйонника є залежність від транспорту. Більшість добирається до роботи за 30-50 хвилин.

"Якщо людина їде маршруткою до метро, а потім на метро до роботи, то в день вона витрачає не менше 15 гривень. Якщо ж у людини є авто, то в Києві його утримання коштуватиме теж дорожче. По-перше, страховий поліс автоцивілки для столичного водія обходиться у три рази дорожче. Всередньому 1300 гривень. У Житомирі платять 350. У центрі Києва година парковки — 10 гривень. Ночівля на платній стоянці спального району — 25 гривень. Це майже втричі дорожче, ніж у Черкасах чи Рівному", - каже Володимир Марченко.

Якщо киянин не має квартири, але водить своє авто, то має заробляти не менш як 15 тис. грн. Утримання відносно нового автомобіля обходиться близько 2-3 тис. грн у місяць.

За словами експерта, для столичних жителів є обов'язковою купівля питної води чи фільтра. Це близько 50-80 грн у місяць.

"На жаль, у столиці погана вода. Раніше хоч бювети рятували, а тепер майже всі закриті. Більшість мусить купувати воду в магазинах. Інакше будуть проблеми зі здоров'ям".

На думку Володимира Марченка, у Києві приходиться платити за ті послуги, за які жителі обласного центру ніколи б не віддали грошей.

"Тут інтенсивніший ритм життя, в більшості постійний брак часу через великі відстані та інтенсивну зайнятість. Тому кияни нерідко змушені купувати час — замовляти доставку їжі додому, наймати клінінгову компанію для прибирання орендованої квартири, оплачувати послуги людини, яка стоїть у черзі в посольство, а також іти не в державну лікарню, а приватну. В останній менші черги. До речі, мешканець Києві викликає на рік у 7 разів частіше таксі, ніж житель Херсона", - каже він.

Нагадаємо, в кінці березня у прес-службі Кабміну повідомили, що Мінфін розробляє новий споживчий кошик. До літа збирається його проект подати на розгляд Верховної Ради.