Останні кілька місяців всі заправні станції російської мережі "Лукойл" перефарбували з червоно-білого у зелено-білий колір та змінили на них назву на AMIC Energy. На заправках по столичному проспекту Перемоги майорять прапори Євросоюзу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗа словами керівництва AMIC, новий бренд немає жодного стосунку до російської мережі та торгівлі російським бензином. Зараз заправки належить австрійським інвесторам.
"Компанією AMIC керують справді десяток іноземців із Австрії та Східних країн Європи. Але також в компанії працює багато спеціалістів із "Лукойлу". Там стверджують, що чотири австрійські акціонери викупили російську мережу. Кажуть, цей бізнес для них цікавий", - говорить "Знай" Олександр Сіренко, директор консалтингової компанії UPECO, що займається дослідженнями паливного ринку.
Матеріал за темою У Києві почали зносити незаконні газові заправки
Після окупації росіянами Криму та наступу на Донецьку і Луганську області, українці почали бойкотувати російські паливні мережі. Через скорочення споживання російського пального мережа "Лукойл" зазнала збитків на 85 мільйонів доларів, продала на 45% менше нафтопродуктів, ніж у попередні роки.
1 серпня 2014 року керівництво "Лукойлу" заявило про продаж всіх своїх заправних комплексів і нафтобаз в Україні. Всього їх — 240, нафтобаз — 6.
"Цікаво, що мережа не пропонувала свої заправки для продажу на внутрішньому ринку України. Якби такі факти були, то можливо, б ними зацікавилися місцеві мережі", - каже фахівець.
Матеріал за темою "Половина пального в Україні – контрабандне" - експерт
Цього ж місяця, у серпні 2014 року, починає з'являтися інформація на офіційному сайті AMIC Energy. Її керівник Гюнтер Майєр, відповідно до даних Linkedin, офіційно працює там з вересня. Генеральним директором українського підрозділу призначили Роберта Новека, він 2007 року працював у Східноєвропеських підрозділах "Лукойл".
"В мене немає документальних підтверджень, що AMIC — це та сама російська мережа "Лукойл". Однак ми не отримали відповіді щодо мотивів австрійців прийти в країну, де війна й падають продажі пального і вкласти великі кошти в мережу АЗС", - каже Олександр Сіренко.
Успішність та популярність мережі із новим ім'ям, на думку експерта, залежатиме не так від інформації про її зв'язок з росіянами, як від її маркетингової політики.
"За останні півроку продажі пального суттєво скоротилися. Люди стали більше економити на ньому. Дехто рідше виїжджає машиною, хтось переобладнав на газ. Тому мережі активно боряться за кожного клієнта. Хтось пропонує безкоштовно каву, хтось миє вікна в машинах. Тобто вдається до супутніх послуг, аби добитися лояльності автомобілістів. Якщо AMIC теж піде шляхом агресивного маркетингу, можливо, стане продавати більше пального ніж збував в Україні "Лукойл", - говорить експерт.
Нагадаємо, на початку 2015 року радник голови Служби безпеки України Маркіян Лубківський оприлюднив дані, за якими "Лукойл" завозив пальне в Україну контрабандою, частину виручки перераховував на терористичні організації ДНР і ЛНР. В результаті цього "Лукойл" мав шанси підпасти під державні санкції як компанія, що фінансує тероризм.