Президент Володимир Зеленський підписав прийняті раніше парламентом закони, які відкривають шлях інвестиціям приватних компаній для утримання та обслуговування доріг. Так підписання цих законів прокоментував радник прем'єр-міністра Юрій Голик, повідомляє РБК.

"Все, що може бути передано від вмираючих ДП і КП приватним компаніям, має бути передано через прозорі процедури конкурсів. Це - робочі місця, податки, технології, нова техніка і, головне, зовсім інша якість обслуговування і утримання доріг", - сказав Голик.

Йдеться про два закони. Перший з них - "Про внесення змін до Закону України" Про джерела фінансування дорожнього господарства України" щодо запровадження середньострокового планування розвитку і утримання автомобільних доріг загального користування" № 282-ІХ.

Зокрема, закон скасував узгодження з комітетом Верховної Ради з питань бюджету переліків об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг.

Тепер Кабмін затвердить "Державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення" на відповідний період з переліком доріг, на яких заплановані роботи, із зазначенням обсягів і джерел фінансування. Також передбачено надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування.

Популярні новини зараз
Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого
Показати ще

Другий закон - "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження середньострокового планування розвитку і утримання автомобільних доріг" № 283-ІХ. Цей документ вводить до Бюджетного кодексу поняття середньострокового зобов'язання за типовими договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг.

"Раніше існуюче законодавство в дорожньому будівництві містило дивні архаїчні норми, які не дозволяють галузі розвиватися швидко. Всі хочуть залучати приватні компанії до утримання доріг. А приватні компанії хочуть довгострокових контрактів на обслуговування доріг. Тому що це трохи інша техніка, це інвестиції, і бізнес хоче нормального планування - знати, що вкладаючи десятки мільйонів доларів в техніку і технології, він буде захищений трирічним контрактом. Раніше це було неможливо", - зазначив Голик.

Нагадаємо, раніше Юрій Голик повідомив, що уряду вдалося залучити 900 млн євро від ЄБРР і ЄІБ для будівництва 340 км доріг у 5 областях України.