Однією з головних тем обговорення в наукових колах залишається проблема глобального потепління клімату на нашій планеті і наслідки, пов'язані з цим. Серед факторів, що загрожують всьому живому на Землі, вчені ставлять цю проблему в один ряд з такими можливими катастрофами, як ядерна війна чи падіння великого астероїда.

Поки людство безуспішно намагається знизити рівень викидів парникових газів, перш за все від спалювання викопного палива, деякі фахівці відзначають, що ми вже пройшли так звану "точку неповернення", а прогнози на майбутнє, які регулярно озвучують експерти, звучать все більш загрозливо.

Так, група вчених із США і Великобританії прийшла до висновку, що антропогенні викиди парникових газів до 2030 року "відкотять" клімат Землі на три мільйони років назад, а до 2150 року - на 50 мільйонів років. Атмосфера тих епох була теплішою і містила більше енергії, яка вивільняється у вигляді стихійних лих. Про це повідомляє журнал Proceedings of the National Academy of Sciences.

Нагадаємо: вчені б'ють на сполох: глобальне потепління безповоротно змінило Арктику

ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу Доведеться заплатити сотні тисяч: в Україні виставляють величезні штрафи за газ Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто

Дослідники кількісно оцінили схожість між кліматом в найближчому майбутньому і кліматом в різні геологічні епохи Землі, використовуючи різні моделі, в яких враховувалися обсяги викидів вуглецю в наступні десятиліття. В одному сценарії - RCP8.5 - людство не робить ніяких зусиль по зниженню кількості викидів в атмосферу вуглекислого газу, а в сценарії RCP4.5 передбачається помірне скорочення викидів.

Учені продемонстрували, що в сценарії RCP8.5 до 2030 року клімат повернеться до показників середнього пліоцену (три мільйони років тому), коли середня температура атмосфери була на 2-3 градуси вищою, ніж зараз, крига Арктики була однорічною, а рівень моря - на 25 метрів вищим.

При такому розвитку подій ми можемо починати прощатися з Бермудами, Мальдивами, частина Нідерландів також "піде до риб", почнуться підтоплення в Гамбурзі, Калінінграді та деяких інших містах.

У США в найближчі 70-100 років більше за інші постраждають штати Техас, Луїзіана, Флорида і Південна Кароліна. В середньому під водою опиниться територія на видаленні 7-12км, крім Луїзіани: тут місцями до 45-50км (а це майже пів штату).

Вчені прогнозують, що до 2150 року клімат стане еоценовим, тобто "відкотиться" на 50 мільйонів років назад. В ті часи на Землі стався термічний максимум - різке потепління клімату на 8 градусів Цельсія, що призвело до масового вимирання видів.

Нагадаємо, вчені попереджають, що 2019 рік може стати найгарячішим в історії людства, оскільки глобальне потепління впливає на атмосферні і кліматичні явища.

Як повідомляв портал Знай.ua, астрономи розповіли, як поводитиметься Сонце в 2019-2030 роках.

Також Знай.ua писав, наступні п'ять років Землю буде вражати аномальна спека і теплі зими.