В Україні активно триває передвиборча гонка. Кожен кандидат у президенти хоче використати всі доступні методи, аби люди відалли свій голос за нього. Великий вплив у цьому мають ЗМІ. Експерти визначили найбільш ангажовані телеканали України.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяНайбільш яскраво виражену політичну позицію при освітленні в ЗМІ президентської виборчої кампанії займають телеканали "1 + 1", "Прямий", "Україна", "Інтер", "NewsOne" і "112 Україна", передає Хвиля.
Згідно з першими проміжними результатами незалежного моніторингу висвітлення в медіа президентської гонки в Україні за період з 14 січня по 3 лютого 2019 року, який проводився низкою громадських організацій за підтримки Ради Європи, телеканали "ICTV", "СТБ" і "UA: Перший" займали більш -менш рівновіддаленість і нейтральну позицію по відношенню до різних кандидатам.
Так, симпатії каналу "1 + 1" знаходяться на стороні кандидатів в президента Володимира Зеленського та Олександра Шевченко. При цьому на ньому постійно критикують чинну владу, в тому числі, президента України Петра Порошенка.
"Прямий" і "5 канал", який належить П.Порошенко, відверто симпатизують чинному президенту. При цьому на "Прямому" звучить нищівна критика на адресу Юлії Тимошенко і Володимира Зеленського, відзначено в моніторингу.
Телеканал "Україна" демонструє симпатії до кандидата від "Опозиційного блоку - партії миру і розвитку" Олександру Вілкулу, і в той же час критикує кандидата від "Опозиційною платформи - За життя" Юрія Бойко в зв'язку з тим, що сталося розколом в "Опозиційному блоці". При цьому кампанію Ю.Бойко активно висвітлює і підтримує телеканал "Інтер".
Канал "NewsOne", за оцінками експертів моніторингу, також більш відкрито підтримує Ю.Бойко. У свою чергу канал 112. Україна найбільше уваги приділяє П.Порошенко і Ю.Бойко.
"Майже всі медіа (в першу чергу телеканали), за невеликим винятком, які увійшли в моніторинг, демонстрували свої симпатії або антипатії до тих чи інших кандидатів у президенти. У більшості випадків це можна пояснити не так позицією самих журналістів, як позицією медіавласників, які мають власні політичні інтереси. І це тренд не тільки цієї, а майже всіх виборчих кампаній в Україні", - зазначає виконавчий директор "Українського інституту медіа та комунікації" Діана Дуцик.
Міжнародний експерт Ради Європи Расто Кужель відзначає, що українські ЗМІ активно висвітлюють проводяться кандидатами заходи і пов'язані з виборами процедурні аспекти.
"Але з іншого боку, більшість медіа продемонстрували свої преференції щодо конкретних кандидатів", - підкреслив він.
Моніторинг проводить коаліція громадських організацій у складі "Комісії журналістської етики", "Платформи прав людини", "Українського інституту медіа та комунікації", "StopFake". Він реалізується за підтримки двох проектів Ради Європи в Україні.
Нагадаємо, 8 кандидатів у президенти звернулися до поліції з проханням про охорону. Про це заявив міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Як повідомляв портал Знай.ua, Центральна виборча комісія зареєструвала рекордну для України кількість кандидатів в президенти на вибори 2019 року
Також Знай.ua писав, останні соцопитування продемонстрували, що Володимир Зеленський суттєво відірвався від інших кандидатів у президенти України.