Цього року зимовий сезон у Києві розпочався з багатотисячоного ланцюга скарг на відсутність тепла в оселях. Тільки за 3 тижні до Контактного центру 1551 надійшло понад 45 тисяч звернень з приводу недолугого опалення. Тож Знай.ua вирішили дізнатися, у яких випадках мешканці зможуть отримати фінансові "бонуси" за холод в квартирі, хто має право взагалі не сплачувати за опалення та як виявити справжню причину ледь теплих батарей.    

Опалення. ТЕЦ 5, Київ - фото Знай.ua
Опалення. ТЕЦ 5, Київ - фото Знай.ua

Знижка за прохолоду: 5% за кожний градус

Як відзначають експерти, нормативна температура по опаленню та механізм перерахунку діє лише для приміщень без лічильників.

"Там, де є лічильник, оплата йде не за градуси, а за фактичні гігакалорії, виміряні лічильником: менша температура – менше гігакалорій – менша оплата. Для перерахунку необхідно викликати представника постачальника послуги (для киян – це КП "Київтеплоенерго"), який у вашій присутності проведе замір температури та складе відповідний акт. Далі цей акт буде підставою для перерахунку", – зазначає провідний аналітик ГО "Публічний аудит" Тарас Галайда.

Опалення. ТЕЦ 5, Київ - фото Знай.ua
Опалення. ТЕЦ 5, Київ - фото Знай.ua

Аби отримати фінансові бонуси, температура в приміщенні у зимовий період має бути меншою за 18 градусів. В іншому випадку на компенсацію можна не претендувати.

"Сума до оплати за централізоване опалення повинна бути знижена на 5% за кожний градус відхилення від 18 ° C до 12 ° C в житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від 20 ° C до 14 ° C). При температурі в житлових приміщеннях нижче 12 ° C плата за централізоване опалення не нараховується (в кутових кімнатах – нижче 14 ° C)", – зазначає провідний аналітик Тарас Галайда.

Оплата комунальних послуг - фото 24 канал
Оплата комунальних послуг - фото 24 канал

Скласти акт можна і з сусідами

В оселях, де лічильник відсутній, треба діяти наступним чином: викликається представник "Київтеплоенерго" для проведення замірів температури, а потім складається відповідний акт.

У разі, якщо працівник комунального підприємства не з'явиться, скласти документ можна разом із сусідами. 

"Споживач звертається до виконавця, запрошує для фіксації факту. Якщо ж представник виконавця не прийшов, споживач має можливість самостійно разом із двома сусідами скласти акт, який саме і буде підставою для проведення перерахунку. В акті зазначається фактична температура у житловому приміщенні. При температурі, нижчій за 12 градусів, оплата за централізоване опалення вже не нараховується", – повідомляє директор СП "Енергозбут" КП "Київтеплоенерго" Костянтин Лопатін.     

Причиною можуть бути дії сусідів та салони краси

Та причина ледь теплих батарей може ховатися і в іншому: від засмічення застарілих радіаторів і повітряних пробок в системі до нахабних дій сусідів.

Прикладом є ситуація, коли сусіди збільшують кількість батарей в квартирі або облаштували підлогу з підігрівом.

До "крижаного царства" в оселі можуть призвести також несправність лічильника та несанкціонована врізка кафе чи магазинів.

"Тут може бути і незаконна врізка магазину (ресторану, салону краси і т.д.) на першому поверсі, і високі втрати тепла в будинку, а також несправний лічильник. В таких випадках при високих нарахуваннях і холодних батареях потрібно звернути увагу на лічильник, його свідчення і правильність розподілу загального споживання між мешканцями", – каже провідний аналітик ГО "Публічний аудит" Тарас Галайда.

Тепловий лічильник - фото LB
Тепловий лічильник - фото LB

Загалом, з питанням отримання неякісних послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання, нарахувань та перерахунку можна звертатися до "Центрів комунального сервісу": номер телефону головного офісу (044) 247-40-40.  

Також Знай.ua писав про те, що на святкування Нового року команда Кличка витратить мільйони: політики радять уважно дослідити кошториси.

Раніше Знай.ua повідомляв про те, якою буде головна ялинка країни та коли розпочнеться її встановлення.