Чи перспективний продаж хендмейду?
Так, так і ще раз так! Ринок рукоділля з кожним роком тільки зростає, в нього вливаються нові майстри з новими ідеями і техніками, підігріваючи тим самим інтерес і збільшуючи попит. Правда, разом з цим зростає і конкуренція, і відповідно вимоги до якості. Якщо десять років тому в якості ручної роботи цілком успішно продавалися вироби з гумок і інші нехитрі прикраси, то сьогодні запити покупців куди більш високі.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяНовачкові виходити на ринок завжди трохи страшно. Хоча б тому, що абсолютно вільних ніш давно вже немає, і який би продукт ви не створювали, за покупця доведеться «поборотися» з більш досвідченими колегами по цеху. А що робити, якщо конкуренція у вашому виді рукоділля занадто висока, адже такі хобі як вишивка хрестом або шиття - популярний вид дозвілля, і заробити на ньому теж хоче багато хто? Озирніться навколо.
В'яжете спицями одяг, але не готові запропонувати його світу? Придивіться до створення іграшок. Тренд минулого року, що продовжує набирати популярність і в 2020 - м'які звірятка, в'язані в техніці амігурумі. На ляльки Тільда теж залишається стабільний попит.
Найбільше в авторських іграшках покупці цінують унікальність. Надихатися чужими роботами і навіть копіювати елементи, що сподобалися не забороняється, але в кожну річ потрібно неодмінно привносити щось своє, створювати власний стиль.
Щоб привернути увагу до своїх виробів, долучайтесь до еко-тренду. Якщо ваші роботи створені з натуральних матеріалів, не шкодять навколишньому середовищу або й взагалі приносять йому користь - не соромтеся голосно про це заявляти. Екологічність нині користується попитом.
Якщо ви, наприклад, створюєте аксесуари, додайте в список багаторазові сумки для покупок, різноманітні авоськи і мішечки для круп. До відмови від пластикових пакетів долучається все більше людей, і подібні штуки, особливо ексклюзивні і оригінальні, привертають до себе інтерес.
Не старіє і принцип «все найкраще - дітям». Іграшки, одежинки, солодощі - не важливо, що саме ви створюєте, але воно повинно бути красивим, якісним і корисним, і тоді неодмінно матиме успіх.
Ринок товарів ручної роботи відходить від створення виключно сувенірів та подарунків. Часто це товари повсякденного використання - сумки, одяг, взуття. На піку моди - персоналізовані речі, з ексклюзивним малюнком, принтом або гравіюванням.
До речі, якщо ви художник, то напевно знаєте, як складно буває продати картини. Зробіть з них оригінальні принти для футболок, чашок, сумок і багато чого ще. Подібні авторські речі сьогодні прирівнюються до рукоділля, хоча назвати їх хендмейдом в повному розумінні не можна. Різноманітні штуки з принтами особливо цінуються в Європі і Америці, але й у нас картинки мають свій невеликий стабільний попит.
Багато історій успіху «маленьких, але гордих» брендів починалися саме з продажу перших хендмейд товарів. Коли на вироби є попит, справі стає тісно в рамках домашнього хобі, і з нього виростає невелике виробництво, власний магазинчик, а іноді і щось більше. Тож, якщо у вас є бажання і прагнення, залишилося докласти трохи зусиль.
Де брати натхнення?
Розвиваючи власний, навіть найменший, бренд (до речі, не забудьте його як-небудь цікаво назвати), не можна давати публіці про себе забути. А для цього потрібно регулярно демонструвати свої нові вироби. І, зрозуміло, дивувати чимось новим і оригінальним. Але що робити, якщо фантазія дає збій?
Надихатися можна, по-перше, календарем свят. Шукати подарунки до Нового року або Дня святого Валентина люди починають заздалегідь, іноді навіть за кілька місяців. Чому б не підказати їм пару цікавих варіантів, виготовивши тематичні дрібнички ручної роботи?
Звичайно ж, підглядати ідеї можна і потрібно у інших майстрів. Заведіть аккаунт на pinterest, робіть тематичні добірки картинок по вашому хобі, і звертайтеся до них у моменти творчої кризи. Обов'язково підписуйтесь на колег в Instagram - саме в цій соцмережі найпростіше дізнатися про всі модні тенденції і почерпнути цікаві ідеї.
Прислухайтеся до своєї аудиторії. Якщо у вас неодноразово запитують, чи є «такий же, але з перламутровими ґудзиками» це вагомий привід нарешті освоїти пришивання ґудзиків.
Більш сучасний спосіб - періодично переглядати пошукові запити щодо необхідної тематики. До речі, якщо ви збираєтеся просувати свої товари в інтернеті, освоїти seo вам так чи інакше доведеться, тому не бійтеся цього методу, а починайте знайомитися з ним вже зараз.
Наприклад, на популярному західному майданчику Etsy.com серед топу запитів минулого року зустрічаються такі: toddler busy board (бізі-борд - дошка з різноманітними важелями, коліщатками, мотузочками і кнопками, для розвитку моторики у малюків), hooded crochet blanket (в'язана ковдра з капюшоном, а бувають ще й з рукавами), mom messy hat (шапка з діркою для хвоста – тренд, що набирає популярність, в Україні поки майже не представлений), wedding guest drop box (гостьова книга для весілля - не обов'язково саме в формі книги, вони бувають і вирізані з дерева, і керамічні, і взагалі представляють собою роздолля для креативу, як, втім, і інші весільні аксесуари - від запрошень до лялечки на капот). І це лише крихітна частина ідей, які можна почерпнути, переглядаючи запити.
Як залучати клієнтів?
Мало зробити красиву і якісну річ, її потрібно грамотно представити світу.
У наш цифровий вік не обійтися без хороших фотографій. Не обов'язково професійних, але неодмінно чітких і з хорошим освітленням. Робіть різні фото: постановочні з аксесуарами, з людьми і тваринами, в інтер'єрі, з різних ракурсів і окремо - дрібні деталі.
Не менш важливий і докладний опис, особливо, якщо ви націлені на бізнес в інтернеті. Багато покупців не люблять ставити додаткові питання, і підуть швидше до майстра, чий опис товарів буде більш повним. Заготовлений текст презентації стане в нагоді і в особистому спілкуванні з клієнтами - ви будете виглядати більш впевнено, розказуючи про свій товар. Не забувайте при цьому про дружелюбність і щирість - люди це відчувають і цінують.
Подумайте про упаковку ваших виробів. Багато хто купує ексклюзивні хендмейд-товари на подарунок, і швидше за все зупинять вибір на красиво упакованому товарі, ніж на той, перейматися оформленням якого доведеться окремо.
Наступний пункт - ваш авторський знак. Стікери, ярлички, етикетки, врешті-решт - візитки. У покупця повинна бути можливість легко знайти вас знову - так більше ймовірності, що він стане постійним клієнтом.
Де продавати хендмейд?
Найчастіше продаж товарів, зроблених своїми руками, починається з друзів і знайомих. Поступово за допомогою сарафанного радіо це коло розширюється, з'являються нові клієнти. Але це, як правило, процес недостатньо швидкий.
Розширити клієнтську базу допоможе участь в ярмарках і виставках. Участь в них вимагає певних витрат на оренду місця, і прямо скажемо, не завжди окупається. Звичайно, вам може пощастити, і ви розпродасте всю принесену на ярмарок продукцію, але найчастіше подібні заходи потрібно розглядати, як можливість зацікавити клієнтів, розповісти їм про себе і свій товар, а також познайомитися і поспілкуватися з колегами, познайомитися з чужим рукоділлям.
У кожному місті, напевно, є сувенірна крамниця, яка із задоволенням візьме товари ручної роботи на реалізацію - варто тільки поцікавитись такою можливістю. Існують і спеціалізовані магазини хендмейд, в яких будь-який майстер може орендувати поличку під свою продукцію. Можна відкрити і власну точку, але тут потрібно тверезо оцінювати свої можливості: при невеликих обсягах такий бізнес навряд чи буде рентабельним. Втім, об'єднавшись з одним або декількома партнерами, можна розглянути і такий варіант.
Набагато більше можливостей дає інтернет. Найбільш очевидний варіант - спеціалізовані платформи. Відома в усьому СНД «Ярмарка мастеров», українські сайти Skrynya і Crafta, іноземні Etsy і Amazon. Реєстрація на таких сайтах - альтернатива власному інтернет-магазину, що вимагає менше зусиль і витрат. На них зручно тестувати нові вироби - подивитися попит, не виготовляючи зайвого заздалегідь. Ще один плюс - ці компанії часто пропонують сприяння в здійсненні процесів оплати, доставки та вирішення конфліктів, якщо такі раптом трапляються.
Інший варіант - бізнес-сторінки в соцмережах, таких як фейсбук і інстаграм. Саме там потенційні покупці проводять багато часу і можуть звернути увагу на ваш товар. Для цього сторінка повинна бути «живою» - обов'язково заповніть інформацію про себе, про свою творчість, додайте хороші фото і регулярно додавайте нові вироби. В ідеалі сторінка, що в соціальних мережах, що на онлайн-ярмарку, повинна оновлюватися щодня. Не забувайте збирати відгуки від клієнтів, спілкуйтеся з ними, робіть приємні знижки і подарунки.
Якщо маєте в своєму розпорядженні час, ресурси і бажання - спробуйте вести також сторінку на Ютубі. Знімайте відеоблог про життя майстра хендмейд або відео майстер-класи про створення різного крафта. До речі, майстер-класи і навіть цілі курси по хендмейду не менш популярні, ніж власне товари, і на них теж можна заробляти. Якщо любите працювати з людьми і готові ділитися майстерністю - спробуйте себе в цій сфері.
Створення та підтримка власного сайту - штука затратна, і на перших порах найчастіше просто не потрібна. Однак якщо ви плануєте зайнятися просуванням свого бренду всерйоз, і особливо - якщо збираєтеся працювати з іноземними майданчиками - без сайту не обійтися. Він говорить про ваш професійний підхіді і додає авторитету як майстру. Зрозуміло, для цього він повинен бути хорошим - з якісним унікальним контентом, грамотної навігацією і приємним дизайном. Вкажіть посилання на сайт в своїх соціальних мережах - це збільшить кількість переходів і підніме його рейтинг.
В роботі з іноземними майданчиками є своя специфіка. Головне - правильно підібрати ключові слова і фрази, за якими покупець знайде ваш товар. По тегу "handmade" ваш виріб відразу загубиться, потрібно вибирати щось більш специфічне. Це не завжди виходить з першого разу, доведеться порозглядати сторінки колег, вивчити ринок. Втім, це ніколи зайвим не буде.
Який би інструмент для просування та продажу свого хендмейд ви не вибрали, успіх залежить тільки від вас. Вірте в себе і свою творчість - і все вийде!