Незважаючи на заяви Міністра інфраструктури України Владислава Криклія про початок опрацювання змін тарифів і мита та неодноразові повідомлення Президента Володимира Зеленського про заплановане зменшення космічної вартості розмитнення авто на іноземних номерах, питання висить в повітрі вже близько 8 місяців поспіль. По суті, єдиним "подарунком" від парламентарів стало відтермінування шалених штрафів до 170 тис грн, прийнятих за часів попередньої влади. Втім, днями з'явилося повідомлення про впровадження довгоочікуваного "митного цінопаду" вже цього місяця, ініціатором якого має стати голова Виконавчого комітету реформ Міхеіл Саакашвілі. Та от тільки в реальності реалізації цих змін виникають сумніви. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
20 % чи навмисне затягування?
Про відсутність конкретики у заявленій новині щодо внесення відповідного законопроекту стверджують активісти ГО "АвтоЄвроСила", які впродовж кількох років виборюють право українців на адекватну вартість розмитнення "євроблях".
Аби з'ясувати, чи не є це черговим відверненням уваги від реального прийняття закону або ж піар-ходом, спрямованим на навмисне затягування ситуації, вони звернулися до нещодавно призначеного на посаду голови Виконавчого комітету реформ Міхеїла Саакашвілі.
"Один із YouTube-каналів, який постійно освітлює діяльність Саакашвілі, опублікував новину про те, що він у червні планує внести законопроект про розмитнення у 20 %. Скоріш за все, це не відповідає дійсності, але чимала кількість громадян вже оживилася і з надією очікує на його прийняття. І технічно, і юридично, і законодавчо дуже важко реалізувати – для цього потрібно змінити половину Законів України. Тому ми вирішили звернутися до Михеїла Саакашвілі, щоб він пояснив, чи дійсно це буде зроблено або ж це просто чиїсь розмови", – повідомляє співзасновник ГО "АвтоЄвроСила" Олександр Чернявський.
Окрім загального питання, активісти додали ще низку пояснювальних, не менш вагомих, уточнень – від строків прийняття і складу команди фахівців, що працює над законопроектом, до планів щодо автомобілів з іноземною реєстрацією.
Варто зазначити, що заявлена вартість у 20 % виявилася навіть меншою, ніж виборювана сотнями учасників акцій протесту за доступне розмитнення.
Якщо зараз вартість розмитнення машини з іноземними номерами сягає 300 – 400 % від вартості "залізного коня", то, відповідно до проведеного аналізу і підрахунків командою "АвтоЄвроСили", після корегувань відповідного закону вона дорівнювала б, в середньому, близько 30 – 35 % від вартості придбаної автівки. Найпростіший варіант, що не потребує кардинальних змін в законі, – прибрати акциз чи коефіцієнт віку, в результаті чого позначки зменшилися б до 35 %.
На фоні довготривалих та поки так і невиконаних обіцянок представників нового Уряду сумніви у впровадженні законопроекту тільки посилюються.
Зокрема, результати обіцяних ще минулого року Міністром інфраструктури Владиславом Криклієм напрацювань, які мали б завершити за 1-2 місяці, так і не були презентовані. За його словами, опрацюванням мали займатися 2 підгрупи: одна – безпосередньо, митом і тарифами, а друга – процесом впровадження змін, зокрема екологічних стандартів норм. З моменту цієї заяви минуло вже 9 місяців, проте тисячі власників завезених з-за кордону автівок й досі не дочекалися конкретних дій та змін.
Не кажучи вже про заяви Владислава Криклія з удосконалення більш розширеного спектру цього питання – завезення вантажних транспортних засобів та ретрокарів.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.