ФРТУ звернулась до СНБО щодо ініціативи з обмеження строку експлуатації вантажних вагонів

Обмеження строків експлуатації вантажних вагонів призведе до дефіциту вагонів на ринку, а як наслідок - до скорочення податкових та валютних надходжень, зростання безробіття та втрати Україною мільярдів гривень.

Про це йдеться в листі Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ) до голови СНБО, президента Володимира Зеленського, з проханням посприяти в тому, щоб не були прийняті рішення, які можуть завдати шкоди розвитку українській промисловості.

Як сказано у листі, проєкт наказу МІУ "Про затвердження порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті" категорично не підтримувався всіма членами Федерації. Адже в умовах складної економічної ситуації в країні через пандемію коронавірусу, недоречно вживати заходів щодо обмеження строків експлуатації вагонів з перевищенням нормативного строку служби.

"Внаслідок впровадження таких обмежень може бути створений штучний дефіцит вантажних вагонів в Україні. Це неодмінно призведе до зриву відвантаження сировини та готової продукції, зменшення обсягів виробництва та експорту підприємствами України в різних галузях. Результат - подальше скорочення ВВП, податкових та валютних надходжень, зростання безробіття. Негативний ефект для української економіки в цілому буде вимірюватися десятками мільярдів гривень", - вказується у листі.

Популярні новини зараз
Гороскоп на 11 грудня: у цю середу багато чого стане ясно ТЦК вичищають села – йдуть до тих, хто слабший: військовий обурився несправедливістю мобілізації "Київстар" безпрецедентно підвищує ціни: за що лупитимуть більше В ТЦК поставили крапку у питанні мобілізації 50-річних чоловіків: "Є директива..."
Показати ще

Таке примусове списання у 2021-2022 роках призведе до падіння перевезень у розмірі 60 млн тонн на рік, порахували експерти федерації.

"Для української залізниці це втрата ще 15 млрд грн. І не лише через нестачу власних вагонів, а через те, що не буде використовуватися її інфраструктура та локомотиви для перевезення вагонів інших власників. Такий розвиток подій призведе до зниження перевезень зерна, вугілля, залізної руди, а також завдасть прямого удару по урядовій програмі "Велике будівництво"… Це стало б справжньою диверсією проти української промисловості", - підкреслюють у ФРТУ.

На переконання федерації, цей проект - "яскравий приклад того, як не можна і не потрібно державі регулювати економіку. Ми дуже вдячні Державній регуляторній службі України за те, що вона не погодила даний проект наказу. Наслідки його прийняття могли б бути просто катастрофічними".

Саме тому ФРТУ закликає владу відмовитися від адміністративних заходів щодо обмеження строків експлуатації вагонів на основі року випуску, а натомість - зосередитися на технічному стані рухомого складу.

"В разі необхідності підтримки виробників вагонів можна вживати такі заходи, як державна підтримка, державне замовлення, пільгові кредити на придбання вітчизняної залізничної техніки та інше, без обмежень прав інших економічних суб'єктів. Як і в багатьох інших сферах, в економічній політиці пряник як правило діє набагато краще батога", - вказується у листі.

У разі гострої політичної необхідності, на думку ФРТУ, можна було б розглянути відповідні заходи, виходячи із пропозиції AT "Укрзалізниця", яку було подано в ході обговорення проекту наказу. І ввести обмеження на рівні нормативного терміну служби встановити лише для піввагонів універсальних (33 роки) і хоперів-зерновозів (45 роки).

"В будь-якому разі, украй важливо не встановлювати граничні обмеження для спеціального рухомого складу (в т.ч. обкотишовози, коксовози, платформа), утриматись від впровадження методу каскадного граничного обмеження віку вагонів (зі зменшенням граничного віку вагонів кожного року), а також не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення по яким прийнято до моменту набрання чинності нормативним актом про обмеження строків продовження", - підкреслюється у листі.