Зовсім недавно, 4 лютого, власники автомобілів на так званих "евробляхах", організували акцію протесту в центрі Києва. Адже вже кілька років їх питання ніяк не вирішується. Учасники акції вимагали зробити доступним розмитнення авто для всіх українців і скасувати стандарти Євро 5.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗа даними аналітиків порталу "Слово і Діло" лише за минулий рік наша країна втратила 18,5 млрд грн несплачених за "евробляхи" податків. А штрафи, які були отримані за прострочені ввезені авто, ніяк не можуть компенсувати ці втрати. За даними ДФС вони становлять 166 млн. грн.
Проблема "евроблях" не лише в податках. Водіїв цих автомобілів не можна оштрафувати за порушення ПДР, якщо його не зловили за руку, оскільки штраф послати нікому. Часто винуватці ДТП на авто з єврономерами просто кидають машини і йдуть - так дешевше, ніж ще відновлювати чужу машину. І зовсім катастрофічна ситуація склалася з викраденнями "євроблях" - поліція, навіть якщо знайдуть таке авто, не знає кому його повертати.
Держава при цьому продовжує спостерігати за проблемою збоку. Чиновників не хвилюють ні втрачені казначейством гроші з несплачених податків, ні зростання соціальної напруженості.
Промовистим фактом є те, що після акцій протесту в центрі Києва не надійшло жодної пропозиції з вирішенням проблеми автомобілів на єврономерах. В чому причина такого ігнорування?
Виконуючий обов'язки глави ДФС Мирослав Продан в інтерв'ю ЕП на це запитання відповів, що уряд нібито шукає збалансованого рішення, яке дозволить врівноважити ситуацію.
"Потрібно врахувати інтереси тих, чиї авто знаходяться на митній території з порушенням термінів, і тих, хто чесно заплатив всі митні платежі при розмитненні", - зазначив Продан.
За словами Продана, чиновники шукають модель вирішення ситуації, яка б і проблему вирішила і не привела б до ще більшої суспільної напруженості .
"Яку модель не вибереш - отримаєш порцію критики з однієї й іншої сторони. Тому йде пошук оптимального варіанту, який не буде популістським, але і не спричинить ще більшу протистояння і напруги в суспільстві", - сказав глава ДФС.
Всього за 2017 рік в нашу країну заїхало 425,4 тис автомобілів на єврономерах, і більша половина з них - 246,4 тисяч автомобілів з порушенням терміну, тобто перебуває в країні незаконно. Таку статистику навів глава ДФС Мирослав Продан.
Що робити з цими автомобілями? Це питання і надалі залишається без відповіді.
Як повідомляв портал "Знай.ua", українським водіям запропонували так званий "молдовський сценарій" вирішення проблем транзиту та легалізації машин з європейською реєстрацією. Власники "євроблях" повинні отримати одноразову амністію і заплатити 25-30% від встановленої ставки акцизного податку. Однак, коли саме візьмуться за ключові закони, наразі невідомо.