Дуже часто постачальники комунальних послуг спекулюють на тарифах і порушують права споживачів – при цьому використання недооблікованої електроенергії тягне за собою відповідальність.

Нещодавно з проханням розібратися із ситуацією до Криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД) почали звертатися все більше українців. Скаржаться переважно на неправомірні штрафи, накладені підприємствами-постачальниками комунальних послуг.

Що робити?

За словами директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олексія Бонюка, знання громадянами своїх прав часто дає можливість знаходити вихід із складних, а іноді й з, на перший погляд, безвихідних ситуацій.

Популярні новини зараз
Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Залишилось два дні: українців попереджають востаннє Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити
Показати ще

"Дуже часто ми стикаємося з неправомірними діями енергопостачальних організацій, які приходять і висловлюють необґрунтовані претензії щодо заміни лічильників чи встановлення за рахунок споживачів додаткових опцій, фактично стягуючи гроші з людей", - підкреслив керівник центру.

Виявили чимало випадків недотримання порядку складання актів про порушення, неналежне повідомлення споживача про розгляд справи в суді, неправильний розрахунок недооблікованої електроенергії, непричетність особи до житла тощо. Серед найяскравіших перемог у практиці – скасування штрафів, накладених ПАТ "Дніпрообленерго" у розмірі 54 тис 980 грн та 26 тис 241 грн.

Памятка для споживачів: що робити, якщо до вас прийшли перевіряти лічильник?

1. Ознайомтесь з документами, які посвідчують особу представників енергопостачальної організації, запишіть №, серію посвідчення, ПІБ або сфотографуйте сам документ.

2. Уважно слідкуйте за діями представників компанії, не залишайте наодинці з лічильником. У разі потреби запросіть когось із сусідів (родичів, знайомих, соцпрацівників).

3. У разі складання акту про порушення, у графі «згоден/не згоден» висловіть свої зауваження. Вимагайте другий примірник акту про порушення для себе.

4. Акт про порушення має розглянути Комісія енергопостачальної організації за обов'язкової участі споживача. Інформація про час та місце засідання мають бути зазначені в акті про порушення.

5. Беріть участь у засіданні Комісії разом з представником (юристом або адвокатом) для належного захисту своїх прав.

6. Рішення комісії щодо розгляду акту про порушення та нарахування штрафу можна оскаржити в контролюючих органах (НКРЕКП, Держенергонагляд, Міністерство енергетики та вугільної промисловості тощо).

7. Якщо Ви не змогли оскаржити акт про порушення в досудовому порядку, але переконані у своїй правоті – звертайтесь до суду з позовною заявою.

Корисні контакти для оскарження актів про порушення:

1. Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП):

03057 вул. Смоленська, м. Київ, 19, тел.: (044) 204-48-27

e-mail: box@nerc.gov.ua, pr@nerc.gov.ua

2. Відділ Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг у Вашій області

3. Держінспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії:

вул. Дорогожицька, 11/8, м.Київ

4. Інспекція Держенергонагляду у Вашій області.

5. Міністерство енергетики та вугільної промисловості:

01601, вул. Хрещатик, 30, м. Київ,

(044) 594-66-05, (044) 531-36-89, e-mail: kanc@mev.gov.ua

Важливо! Скарги варто складати обґрунтовані і направляти їх рекомендованим листом, зберігаючи корінець та чек.

Дивіться: Безоплатна правова допомога

Як повідомляв портал "Знай.ua", українці запустили власний лоукост.