У зв'язку з численними нововведеннями медичної реформи українцям досі складно розібратися – як тепер обрати сімейного лікаря, а головне що робити, коли відмовили у підписанні декларації.

Прояснити ситуацію на сторінці у Facebook спробувала виконуюча обов'язки міністра охорони здоров'я Уляна Супрун. Вона підкреслила, що відмову можна отримати переважно з двох причин:

заклад ще не підключено до електронної системи охорони здоров'я, або якщо всі лікарі медичного закладу набрали оптимальну кількість пацієнтів.

Якщо вам озвучують якусь іншу версію, вважайте порушенням закону.

Популярні новини зараз
Через це пройдуть всі чоловіки: українцям підготували нове правило Сім'ї отримають по 5000 гривень: хто у списку Шукати іншу роботу або голодувати у старості: яку пенсію дадуть людям із зарплатою 10 000 грн Новий закон про мобілізацію: чи позбавлять українців житла за неявку по повістці
Показати ще

"Перш за все подумайте чи не варто вибрати інший медичний заклад, в якому не намагатимуться порушувати ваші права, встановлені законом. Процитуйте лікарю "Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу", затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, уявлення і припинення дії декларації за вибором лікаря. "Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право вибрати лікаря, який надає ПТД, незалежно від зареєстрованого місця проживання ...", - зазначила Супрун.

Не діють і ці переконання? Тоді сміливо звертайтеся до головного лікаря, а почувши відмову – до місцевого управління охорони здоров'я з заявою на ім'я керівника управління.

У міністерстві радять обирати фахівця за порадою - родичів, сусідів, друзів, колег, котрі можуть поділитися позитивним досвідом. Декларацію підписують на надання первинної медичної допомоги ті заклади, в яких працюють сімейні лікарі, терапевти, педіатри. Мова йде про контракт з Національною службою здоров’я.

Для цього вам знадобиться тільки паспорт та ідентифікаційний номер, а для угоди з педіатром - свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) одного з її батьків або опікунів.

Існує можливість подати документ в електронному вигляді. Уповноважена особа медзакладу роздрукує декларацію, яку ви підпишете у двох примірниках (один із них залишається у вас). Потім накладається електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилається в систему "Електронне здоров‘я".

Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар. Цей процес розпочнеться одразу, коли медзаклад увійде у реформу: автономізується та укладе договір з НСЗУ.

Дивіться: Як укласти угоду з сімейним лікарем?

Як повідомляв портал "Знай.ua", в Україні офіційно стартувала медична реформа.