Медична реформа в Україні пішла ще далі. З вересня стартує новий проект – громадяни зможуть дзвонити на гарячу лінію та повідомляти про порушення, залишати скарги щодо неналежного медичного обслуговування чи здирництва.

Про це повідомили представники Державної служби охорони здоров'я.

За словами глави служби, Олега Петренка, тепер відповідні органи реагуватимуть на скарги щодо поганого обслуговування пацієнтів, а також фіксуватимуть спроби вимагання грошей.

"Ми працюємо над питанням зворотного зв'язку, який був би основою оцінки [якості послуги]. Цей зворотний зв'язок буде реалізовуватися поступово. Перша частина - з вересня в вигляді гарячої лінії НСЗУ, де кожен споживач послуг зможе залишити інформацію, що його обслужили неналежним чином, або він не отримав послугу, або у нього вимагали гроші. Зараз розробляється спеціальний механізм, і НСЗУ буде це перевіряти ", - сказав Петренко.

Популярні новини зараз
Діставайте велосипеди: перевізники готуються підняти ціни на проїзд відразу на третину Навіть терти не доведеться: як почистити килим копійчаними засобами Перші 84 дні безкоштовно, потім – 25 гривень: Lifecell запровадив нову послугу задешево Подорожчання до 90%: споживачам анонсували "сюрпризи" рахунках за комуналку
Показати ще

Якщо медична установа буде неякісно надавати послуги або відмовить пацієнтові, НСЗУ може розірвати з ним договір, заявив глава служби. Петренко зазначив, що якщо на одну установу буде надходити багато скарг, служба зможе ініціювати перевірки як документації, так і роботу медико-експертної комісії МОЗ в разі, якщо порушення стосуються медичної допомоги.

Також українці матимуть змогу слідкувати за історією звернень громадян на гарячу лінію та реакцією на них.

Результати першого етапу мед реформи

В Україні набирає обертів інформаційна кампанія про успіхи медреформи на первинному рівні. Відзначаються хороші темпи підписання декларацій з лікарями і реєстрації в електронній системі лікарів і медустанов. Дільничним лікарям обіцяють ввести високі зарплати вже з липня цього року.

Дивіться: Медреформа. Підписуємо декларацію зі своїм лікарем

Як повідомляв раніше портал "Знай.ua", поліклініки в Україні змінюють принцип роботи. Деякі медичні послуги залишаться безкоштовними, а от багато за що доведеться заплатити і з власної кишені.

Однак, що стосується вторинної та третинної медицини, там буде не все безкоштовно. Держава складе перелік медичних послуг, за які пацієнти повинну будуть сплатити з власних кишень.

Щодо безкоштовних ліків, їх забезпечить держава, як і нині, за програмою "Доступні ліки".