Був час, коли в світі ігрових приставок безроздільно царювали Sega та Nintendo. Але в 1994 році компанія Sony випустила в світ свою легендарну Sony PlayStation і цей світ змінився назавжди. Крім можливості програвати аудіо-диски, а також роботі з картами пам'яті, PS, звичайно, подарувала багатьом неймовірний ігровий досвід. Портал "Знай.ua" згадує гри, який давно стали класикою PlayStation і незмінно викликають у геймерів приємну ностальгію.

1. Gran Turismo (1998)

Легендарний автосимулятор, який став популярний завдяки тому, що його розробники з Polys Entertainment змогли створити майже ідеальний баланс між аркадними гонками і серйозними симуляторами.

З одного боку, керувати віртуальним авто було не складно, так що любителі аркад високо оцінили Gran Turismo. Але при цьому гра мала унікальну фізику, що, в свою чергу, сподобалося любителям "хардкорних" автосимуляторів.

Можна з упевненістю сказати, що без Gran Turismo безлічі сучасних автосимуляторів не було б. Причому як на PS, так і на інших платформах.

Популярні новини зараз
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
Показати ще

2. Final Fantasy (вся серія)

Серія Final Fantasy давно є "священною коровою" все любителів японських RPG. Приголомшливий успіх сьомої і восьмої частин цієї гри на PlayStation зробив її однією з найбільш продаваних ігор того часу.

Крім того, завдяки Final Fantasy японські RPG стали популряни не тільки в самій Японії, але і по всьому світу. Гравці оцінили пророблений геймплей, хорошу на той час графіку і, звичайно, унікальний світ, де, як це часто буває у японців, наукова фантастика міцно переплелася з фентезі.

3. Crash Bandicoot 3: Warped (1998)

Серію Crash Bandicoot цілком заслужено можна назвати однією з візитних карток Sony Playstation. Особливо пильної уваги заслуговує третя частина гри, над якою розробники попрацювали "на відмінно".

Що найголовніше для аркадного платформера? Звичайно, дизайн рівнів, адже геймплей там завжди досить одноманітний. Crash Bandicoot 3: Warped пропонував гравцеві 6 різних часових зон по 5 рівнів в кожній. Всі зони сильно відрізнялися одна від одної, як візуально, так і за стилем проходження. Та й в межах однієї зони рівні були досить цікаві і різноманітні.

4. Tekken 3 (1997)

Легендарний файтинг, який довгий час був найголовнішим конкурентом Mortal Kombat. Популярними були і перша, і друга частини серії, але саме Tekken 3 стала справжнім хітом, який отримав від критиків середній бал 9/10.

На той момент гра наголову перевершувала конкурентів по опрацьованості персонажів, різноманітності ударів і масштабності геймплея.

На даний момент очікується вже сьома частина Tekken, і можна з упевненістю сказати, що вона буде теж добра. Але народна любов завжди буде належати Tekken 3.

5. Metal Gear Solid (1998)

Ще один шедевр японських розробників. Ігри з цієї серії виходять до сих пір, але в 1998 році Metal Gear Solid стала справжнім одкровенням для гравців. Фактично, це була одна з перших ігор в жанрі stealth-action, де гравцеві доводилося більше ховатися від ворогів, ніж боротися з ними. Попутно, для того, щоб не бути поміченим, гравець бився з босами, вирішував головоломки і стежив за захоплюючим сюжетом.

Крім того, Metal Gear Solid часто зверталася безпосередньо до самого гравця. Деякі персонажі прямо намагалися поговорити не з героєм гри, а з самим граючим, погрожували йому або, навпаки, підказували. Для кіно такий прийом не є чимось незвичайним, але в іграх зустрічається вкрай рідко.

6. Twisted Metal 2 (1996)

Культова гра для всіх, хто пам'ятає так звані "комп'ютерні клуби", тільки не з PC, а з PlayStation. Туди можна було прийти компанією і грати по мережі, влаштовуючи спільні проходження або борючись з друзями. І Twisted Metal 2 підходила для цього ідеально.

Фактично, це гонки на виживання, де завдання - не прийти до фінішу, а знищити всіх супротивників, використовуючи різноманітну зброю. Персонажів було не так багато, але вони всі були унікальні як за зовнішнім виглядом, так і по геймплею. А ще у гри навіть був сюжет, про який юні гравці в ту епоху знали мало. Процес був важливіше.

7. Tony Hawk's Pro Skater (1999)

Перший і головний симулятор скейтбордингу вийшов саме на Sony PlayStation. Опрацьована фізична модель допомагала відточувати майстерність віртуального скейтера до ідеалу, виконувати безліч трюків і обходити друзів за балами в змаганнях. Критики відзначали тонкість і рівень опрацювання контролю за дошкою, в яку в 1999 році складно повірити.

А ще у гри був чудовий саундтрек, який з тих пір і став відмінною рисою серії Tony Hawk's Pro Skater.

8. Resident Evil 2 (1998)

Одна з головних ігор жанру survival horror з 1998 року і до цього дня. Будь-які інші ігри в цьому жанрі без винятку спиралися на геймплей Resident Evil 2.

Велика частина критиків зійшлися на тому, що у розробників вийшло передати дійсно страшну і жахливу атмосферу ігрового світу. Мало патронів, страшнуваті (в хорошому сенсі) локації, монстри, які раптово починають лізти з усіх щілин - це і є секрет успіху будь-якого survival horror. Все це в Resident Evil 2 присутне в надлишку.

9. Tomb Raider 2 (1997)

Абсолютний бестселер як для любителів PlayStation, так і серед тих, хто вважає за краще грати на PC. Зараз, звичайно, графіка виглядає трохи смішно, але повірте "квадратна" Лара Крофт в 1997 році була однією з найпопулярніших і улюблених в народі героїнь ігрової індустрії. Свого роду секс-символом.

Та й не тільки в самій Ларі секрет популярності Tomb Rider 2. Слабких сторін у цієї гри відверто не було, від цікавого сюжету, то різноманітного геймплея.

10. Silent Hill (1999)

Це зараз, після виходу фільму, про світ Silent Hill знають всі. А ось в 1999 році цим могли похвалитися тільки володарі PlayStation.

До сих пір Silent Hill і її продовження заслужено вважаються одними з найстрашніших ігор в історії. При тому, що розробники з початку цього не планували, а просто написали сюжет в стилі Девіда Лінча і приправили дитячими страхами. Але сюжет і атмосфера зробили свою справу. Так що, якщо задумаєте в неї пограти, то не робіть цього вночі в порожній квартирі.