Дизпаливо вчора подорожчало на 24-40 копійок, залежно від бренду автозаправного комплексу й країни походження пального. Зараз літр найдешевшого дизельного пального продають за 16,49 грн. Ще на вихідних таке коштувало 16,18-16,25 грн. Вартість бензину не змінюється із жовтня. Літр вітчизняного пального продають за 17,85 грн, іноземного – 21 грн.

"Дизпаливо в Україні не виробляють. Це повністю імпортний товар. Воно подорожчало через дві причини. По-перше, через перехід на нову ставку акцизного збору. По-друге, через подорожчання валюти протягом січня-лютого", - говорить "Знай" Володимир Бутко, аналітик Інституту нафти і газу.

Читайте також Експерт розповів, з чого складається вартість1 літра бензину

З 1 березня Україна перейшла на нові обрахунки акцизної ставки й інший стандарт декларування накладних на пальне. Акцизний податок тепер беруть не з тонни пального, а з кубічного метра. Він дещо змінився.

"Був 228 євро за тонну дизпалива і 202 євро за тонну бензину. А тепер – 171,5 євро за кубометр — як бензину, так і дизельного пального. Декларувати накладні потрібно в електронній формі. Всі ці зміни – це перехід до європейських стандартів. Однак їхнє введення погано організоване. На митниці утворилися великі черги. Автоцистерни оформлюють дуже довго. Тому на ринку виникла нестача дизельного пального", - пояснює він.

Популярні новини зараз
Готуйте гаманці: українцям за лічені дні підвищать тарифи на комуналку, що подорожчає Зміна ціни на електроенергію: у НКРЕКП зробили заяву для споживачів 3G в Україні більше не буде: до чого готують мобільні оператори Нова смертельна хвороба набирає обертів - "корона" допомогла їй обійти імунітет
Показати ще

За його словами, із бензином такої ситуації вдалося уникнути за рахунок виробництва вітчизняного пального. Його на українському ринку 28-35%.

"На ціну дизпалива вплинув і курс валют. Оскільки долар подорожчав, то і нафтотрейдери стали більше витрачати у гривневому еквіваленті на закупівлю пального. З бензином трохи простіша ситуація. В Україні вже третій рік поспіль процвітає підробка бензину. У 2014 році після подорожчання пального у два рази зріс попит на дешеве пальне. Багато мереж не гребують тим, щоб підробляти бензин. А ось із дизпаливом так не виходить. По-перше, це технологічно складніше. По-друге, собівартість підробки літри дуже висока – 70-75 відсотків від оптової ціни одного літра справжнього дизеля", - говорить Володимир Бутко.

Він прогнозує, що протягом квітня вартість пального не повинна підвищуватися, зараз для цього немає передумов.

"Все залежатиме від курсу долара. На нашому ринку пального 80 відсотків імпортних нафтопродуктів. Якщо долар почне дорожчати, то пальне підніметься в ціні. При чому це буде не пропорційне подорожчання в порівнянні із курсом, а більше. Бо нафтотрейдери закладатимуть у ціну кожного літра валютні ризики", - пояснює фахівець.

Нагадаємо, у січня Кабмін звертався до крупних мереж автозаправних комплексів із вимогою знизити роздрібні ціни на пальне. Однак бізнесмени проігнорували це. Свої ціни пояснили малим попитом на паливо і непрогнозованою валютною політикою держави.