Сьогодні в Києві Державна фіскальна служба презентувала нову форму для митників. Новий імідж співробітників ДФС є частиною програми з реформування служби. На місці побував кореспондент "Знай.ua".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПерше, що здивувало - місце проведення презентації. У ДФС, очевидно, вирішили проводити минаюче літо і зібратися на свіжому повітрі, а саме - на даху 24-поверхової будівлі відомства. З даху відкривався мальовничий вид на столицю.
На презентації була присутня автор нової форми - студентка Академії дизайну і стилю Андре Тана Дарина Найдюк. Прийшов і сам Тан, який, оглянувши форму, трохи покритикував її за білі підошви на формених кедах, сказавши, що це красиво, але навряд чи практично. Хоча в цілому модельєр новий імідж митників схвалив. Це й не дивно, адже він теж брав участь в його розробці.
Деякі присутні порівняли нову форму митниці з одягом працівників "Макдональдса". Кумедно, але для цієї мережі швидкого харчування формений одяг також розробляла Академія дизайну і стилю Андре Тана.
Самі співробітники ДФС відзначали, в першу чергу, практичність нової форми. Це й не дивно, працювати в зручних кедах і сорочках-поло з м'якої тканини, має бути набагато приємніше, ніж в суворій і громіздкій старій формі митниці. Окремо відзначали обов'язкові для нового іміджу чорні окуляри. Глава ДФС Роман Насіров також прийшов в новому поло і кедах, заявивши, що особисто тестує вироби і якістю задоволений. Він повідомив, що новий імідж митниці переслідує дві основні мети. По-перше, створення атмосфери корпоративного духу і єдності серед співробітників. А по-друге - формування позитивного образу митника серед населення. Творці форми намагалися максимально пом'якшити образ держслужбовця, щоб прості люди не боялися співпрацювати з ДФС і звертатися туди зі своїми проблемами. Чи досягнуть митники цієї мети - питання відкрите. Все-таки не в формі тут справа.
У нас вже є приклади державних служби, де на новій формі та усміхнених співробітниках зміни і реформи, фактично, закінчились. Так, перші тижні, коли нова Патрульна поліція знімала з дерев кошенят і робила селфі з перехожими, здавалися успіхом. Але наступні події, в тому числі і недавня дивна бездіяльність поліцейських в Миколаєві, коли там влаштували дебош мажори, показали, що імідж - ніщо, якщо методи роботи залишаються старими.
Фіскальна служба, як податківці, так і митниця, в першу чергу асоціюються у народу з хабарами і поборами. І абсолютно без різниці, буде ці хабарі брати похмурий митник в старій формі або усміхнений - в новій. Основний аргумент керівництва служби полягає в тому, що новий імідж буде більш привабливим для гостей нашої країни. Але ж мета реформи - це не створення красивої ширми, щоб іноземці нічого не запідозрили, а реальна боротьба з корупцією. Так що чи дійсно ДФС збирається змінюватися або це тільки картинка, покаже час.
Головною зіркою презентації був пес по кличці Лорд, який теж служить у ДФС, виявляє порушників. Правда, камерам та надмірній увазі Лорд був явно не радий і періодично намагався рознюхати, що там в кишенях у присутніх і чи немає чого забороненого. Собаці також дісталася нова форма, а точніше - спеціальний повідець і жилетка, на якій кінолог зможе розміщувати ліхтарик та інші необхідні речі.
Наостанок голова ДФС сказав, що форма ще буде допрацьовуватись. Необхідно ще протестувати тканину, розробити спеціальний наручний годинник, можливо і переглянути дещо в дизайні форми, але не кардинально.
Нова форма, як мінімум, явно досить недорога у виробництві і не стане для нашого бюджету обтяжливою. Але чи може новий вигляд дійсно змінити роботу Фіскальної служби? І який символізм несе вона в собі?
Про це ми запитали у фахівця з теорії та практики символів і знаків Варвари Ундіненко:
"Для початку хотілося б відзначити позитивні моменти. Особисто я вважаю дуже вдалим контраст кольорів на поло у чоловіка і у жінки. У чоловіка синє поло з бежевою смужкою, а у жінки - навпаки. Це дуже древній символізм, якщо їм належить бути співробітниками, то вони буду доповнювати один одного як інь і ян.
З мінусів варто сказати в цілому про колір форми. Чорний і особливо синій - це дуже домінантні кольори. Якщо метою зміни вигляду співробітників митниці було зробити їх ближче до народу, то це не дуже хороший вибір. Людина, спілкуючись з таким співробітником все одно буде відчувати, що на неї щось тисне, що їй необхідно підкоряться співрозмовнику. Я так думаю, що творці форми відчували це, тому "розбавили" один з костюмів жовтою хусткою.
В цілому, ключове в таких речах - це створення одягу, який кардинально відрізнялася б від тієї, що носили співробітники цієї служби раніше. Від старої митниці громадянин України нічого доброго не чекав, і образ цієї митниці залишиться назавжди поганою асоціацією з поганою енергетикою. Створювати потрібно щось кардинально нове ".