Мешканців України торкнулась світова геймерська хвороба під назвою "лихоманка покемона". Нова гра доповненої реальності Pokemon Go змушує багато гуляти вулицями, проситись на закриту територію, щоб впіймати рідкісного персонажа, ділитись скрін-шотами та враженнями на численних форумах.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПроект називають революційним, проте він насправді не перший із подібних у розробників. Кореспонденти проталу "Знай" провели власне міні-розслідування на тему, у чому секрет успіху покемонів, і чому перша гра не "вистрілила". Ми запитали думку геймерів та протестували обидві гри власноруч.
Читайте також: Київ заполонили ловці покемонів
Pokemon Go з'явився нещодавно - 4 липня у Австралії та Новій Зеландії, 6 липня у США. Офіційного релізу в Україні ще не було. Власниками гри називають The Pokemon Company (що на третину належить Nintendo), власне Nintendo і Niantic. Остання три роки тому презентувала іншу гру доповненої реальності на смартфонах - Ingress. У листопаді 2012 року розпочався закритий бета-тест Ingress, реліз відбувся у грудні 2013 року. Розробником був маленький підрозділ у надрах гіганта Google - саме Niantic.
Сюжети ігор
Сюжет Pokemon Go - розкручений бренд, який підкорив світ ще 20 років тому - серією мультфільмів, комп'ютерних та консольних ігор. На першому ж екрані смартфонної гри з'являється професор Віллоу, який пропонує створити персонажа. Ви обираєте із двох статей, кількох зачісок, кольорів очей і одягу, аксесуарів. Він вводить вас у курс справи, розповідаючи про суть гри - ловлі покемонів. Називає вас тренером цих істот.
Читайте також: Декілька сотень столичних геймерів намагались врятувати людство
На думку дорослого сегменту гравців, всі ці формулювання доволі дитячі. Проте не існує людини, хто б не пам'ятав історії із "пікачу" з власного дитинства. Геймери пояснюють, що відчувають певну ностальгію, проте це - не єдина причина привабливості гри.
Натомість, сюжет Ingress - вигаданий "з нуля". За ним, на планету намагаються потрапити дуже розвинуті інопланетяни - "шейпери". Поки що вони можуть лише "залізти" окремим людям у голову та дати певні знання про новітні технології. Світ розділився на тих, хто хоче бачити цих істот на планеті заради науково-технічної революції, і тих, хто вважає це втручанням у мозок та маніпуляцією.
Історію та сюжетні повороти продовжують змінюватись досі, перевага то на боці одних, то на боці інших. Є прив'язка до реальних наукових об'єктів, наприклад до Великого адронного колайдеру. "Іншопланетяни" звучить солідніше за "покемонів", проте про "шейперів" не знімали мультики.
Фракції
Ingress пропонує обрати фракцію, за яку будеш грати, на самому початку гри. Змінити її можна потім лише раз за гру, і процес – тривалий. Команди всього дві: зелена - enlihgted ("просвітлені", прибічники шейперів) та синя - resistance ("опір", виступають проти іншопланетного впливу на людство).
У Pokemon Go є три команди, які можна обирати лише після досягення 5 левела, які, як не дивно, також відрізняються кольорами: жовтий (інстинкт), синій (містика), червоний (звитяга). Змінювати її у процесі гри не можна.
У обох іграх можна об'єднувати зусилля у грі проти інших команд чи фракцій.
Портали, покеспоти, джими
Портали Ingress мали можливість додавати самі гравці, вони і сформували базу "покеспотів" для сьогоднішньої новинки. Геймери фотографували якесь визначне місце, пам'ятник, цікаве графіті, вивіску, симпатичний дитячий майданчик, відправляли до Google власну назву, опис та геоточку на мапі цього порталу, а гігант приймав рішення, чи буде справді існувати цей портал у грі. Цієї "фішку" гри позбавили гравців менше року тому, восени 2015.
Гравці у Pokemon Go помітили, що "порталів" у грі менше, ніж у Ingress, і вони ті самі (із тими ж назвами та розташуванням). Додавати власні портали "покемонщики" не можуть. При чому, у цій грі портали розділили на "споти" двох видів, де можна лише збирати ігрове приладдя, і де можна боротись із покемонами гравців інших команд.
Утримати та відвоювати
У Ingress так само можна захопити нічийний портал, або відбити його у противника за допомогою спеціальних пушок – "бустів". Зміцнити його можна за допомогою спеціальних щитів різного рівня захисту. Їх на один портал можна встановити до 4.
У "покемонах" джими захищають ці істоти, їх також може бути кілька на захисті і вони відновлюються у гравця, мають властивість "воскресати". Стріляти у Pokemon Go можна лише по покемонах спеціальними "покеболами", які ніби захоплюють їх у пастку.
"Левел ап" – нові рівні
Рівнів у Ingress спочатку було 8, далі їх кількість збільшили до 16. Перші вісім ти нарощуєш свою силу, можеш використовувати сильніші пушки, міцніші резонатори. Пізніше посилюються лише окремі характеристики.
У Pokemon Go рівнів близько 40, із кожним сильнішають твої покемони. Кількість покемонів також ще буде зростати у процесі розвитку гри.
Цікаві особливості обох ігор
Загалом, шалений успіх покемонів можна пояснити не лише розкрученим брендом. Серед основних переваг перед Ingress називають те, що портали гри про іншопланетян стоять на місцях, а шейперів досі ніхто не бачив. Покемони ж з'являються будь-де. І якщо грати із вімкненою камерою, то можна сфотографувати дуже смішні моменти, коли черговий "пікачу" вилазить у когось із кишені, або вистрибує із екрану комп'ютера.
У Ingress на даний момент сильніша кооперація гравців, вони багато спілкуються, мають районні чати, їм доводиться зустрічатись кілька разів на тиждень, щоб отримувати достатньо "стафу" для гри (гравцям потрібно щонайменше 8 осіб із однієї фракції одночасно, щоб портал "підняти" до максимального рівня та отримати із нього найсильніші пушки). Також, перша гра Niantic виглядає значно соліднішою, і в неї не соромно грати геймеру, якому "стукнуло" 30.
В цілому, відчувається занепокоєння гравців у Ingress щодо успіху Pokemon Go. Вони хвилюються, що через нього розробник перестане підтримувати на належному рівні попередній проект. Чи поменшає пристрастей навколо "покемонів" покаже лише час.
Офіційний трейлер гри Pokemon Go
Офіційний трейлер гри Ingress