Planescape: Torment - одна з тих ігор, які можна назвати легендарними. Вона вийшла в далекому 1999 році, але грають в неї досі. Незвичайний світ, цікава ігрова механіка і закручений сюжет зробили свою справу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗ тих пір спливло багато води. Епоха подібних рольових ігор пройшла, і побачити продовження Planescape: Torment ніхто і не сподівався, поки розробники з inXile Entertainment його не анонсували. Втім, продовженням Torment: Tides of Numenera назвати не можна, дія гри відбувається в абсолютно іншому всесвіты та з іншими персонажами. І тим не менше за духом і загальною атмосферою вона нагадує саме стару добру Planescape: Torment.
Життя та смерть
Основною темою сюжету Planescape: Torment була смерть у всіх її проявах. Безіменний головний герой раз по раз прокидався в морзі і намагався докопатися до причин свого безсмертя, яке давно йому наскучило . Навколо теми смерті крутилося чимало філософських діалогів та інших подій гри.
У Tides of Numenera ж головною темою стане життя, його сенс і цінність. Основне питання, яке гра ставить не тільки перед героями, але і перед самим гравцем: заради чого варто жити? Що можна залишити після себе?
Ну і нарешті, наскільки цінне життя головного героя? Адже він - всього лише оболонка, яку залишив після себе таємничий Мінливий Бог. Кажуть, що колись цей бог був людиною, але навчився створювати тіла і переносити в них свою свідомість, перемігши таким чином смерть.
Але за все треба платити свою ціну, тому по п'ятах хитрого Мінливого Бога і всіх його попередніх втілень, які живуть своїм життям, йде Скорбота, щоб їх знищити.
Всесвіт
Planescape створювався на основі відомої і звичної системи Dungeons & Dragons. Місце дії, звичайно, було дуже оригінальним, але в цілому світ був зрозумілий і відомий кожному любителю рольових ігор.
Tides of Numenera, в свою чергу, базується на досить новій рольовій системі Numenera. Особливістю цього світу є те, що дія відбувається в далекому майбутньому. Змінилося вже кілька цивілізацій, які зникли майже без сліду, але залишили нащадкам дивні технічні пристрої (нуменери), за допомогою яких і твориться місцева магія. Тобто нічого магічного в цьому немає, просто високорівневі технології, які місцевими жителями сприймаються як щось надприродне.
Але не все так просто. Наприклад, Скорбота, яка переслідує головного героя - це щось абсолютно містичне, і до технологій вона відношення не має.
Божевільне місто
Ще одна схожість між Tides of Numenera і Planescape - це абсолютно фантасмагоричне місто, в якому нам належить існувати. У Planescape ви могли абсолютно спокійно наштовхнутися на, наприклад, стіну, що говорить, а в Numenera не дивуйтеся, якщо виявите фонтан з живими рибами, але без води.
Розробники добре попрацювали над Дев'ятим світом (а саме таку за рахунком цивілізацію ми застанемо), тут на кожному кроці вас чекають пригоди. Майже за кожним кутом може виявитися персонаж, який дасть вам квест, або просто вирішить з вами поговорити. Навкого загадки і тайники.
Квести, до речі, неймовірно захоплюючі. Рідкісний випадок, коли невдача у вирішенні завдання може призвести до куди більш цікавого результату, ніж успіх. І навіть виявитися вигідною герою.
Творці на забули порадувати фанатів Planescape різноманітними пасхалками та відсилками. Спойлерити не будемо, дивіться уважно і побачите.
Рольова система і кризи
Система прокачування в Tides of Numenera досить проста. Є три класи: клинок (воїн), нано (маг) і ключ (щось середнє). І три характеристики: сила, інтелект і швидкість. Від їх значення буде залежати можливість використовувати ті чи інші навички.
Бої покрокові і називаються тут кризами. Тобто бій як би трохи відокремлений від решти гри, і частіше за все є фінальним етапом чергового завдання. До речі, дуже багатьох бійок можна уникнути, якщо розвивати дипломатію або скритність. Так що для любителів мирного вирішення проблема гра теж підходить.
Недоліки
Скажімо трохи про ту ложку дьогтю, без якої не обходиться жодна гра. Tides of Numenera явно дещо не дороблена. Це зрозуміло, адже гроші розробник збирали за допомогою краудфандінга, розробка велася надто довго, і гру пора було вже випускати.
Але факт залишається фактом. Супутники головного героя цікаві, але тільки перший час. Ніяких квестів, романтичних ліній і просто "скелетів у шафі" з ними не пов'язано, і вести довгі діалоги немає потреби. Вкрай мало заклинань, та й анімації для них толком немає, мабуть просто не встигли зробити. Хоча грати магом все-таки дуже цікаво.
І в цілому відчувається, що розробники хотіли зробити набагато краще і більше, просто не вистачило часу та коштів.
Текстові квести
По мірі проходження Tides of Numenera вам будуть зустрічатися артефакти, які дозволять заново пережити деякі момент з життя персонажів і вплинути на минуле. Кожне використання такого артефакту - це окремий текстовий квест. Вони настільки захоплюючі, що читаються, як гарне фантастичне оповідання. Ні в якому разі не пропустіть.
Висновок
Грати в Torment: Tides of Numenera варто незалежно від того, пам'ятайте ви Planescape чи ні. Навіть якщо більша частина відсилок до старої гри нічого вам не скажуть, пригода все одно буде дуже цікава.
А на дрібні огріхи ви швидко закриєте очі. Більш того, після пари годин гри, вам буде вже дуже складно перестати асоціювати себе з головним героєм. А в цьому і є суть будь-якої хорошої рольової гри.