Щодоби в Україні відбувається в середньому 450 ДТП, в яких гине близько 10 осіб. Показник смертності в країні становить 18-20 осіб на 100 тис. населення. Для порівняння, в Європі цей показник - 4-5 загиблих на 100 тис.

Найбільше аварій відбувається в Києві, а найбільша кількість ДТП з постраждалими - на Південному сході країни. Найспокійніша дорожня обстановка - в Кіровоградській області. У зоні ризику також великі траси і автомагістралі, а відносно спокійно в селах і невеликих райцентрах.

Перша причина, з якої найчастіше відбуваються аварії, - людський фактор. Порушення правил, перевищення швидкості, їзда за кермом у нетверезому стані, неуважність - це головні причини смертності. Часто правоохоронці фіксують провину пішоходів в ДТП. Рідше причиною стає несправність автомобіля - за статистикою лише 2% аварій трапляється через несправності авто.

Читайте також: Автомобіль Антона Геращенко потрапив в серйозне ДТП

Якщо брати статистику, ДТП займає 4-е місце серед основних причин смерті в Україні, відразу після серцево-судинних хвороб, онкології і туберкульозу. Але це тільки офіційні дані. Якщо брати неофіційні - смертність набагато вища.

Популярні новини зараз
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Показати ще

"Є кілька статистик. Статистика медиків, поліції, страхових компаній. Потрібно звести їх всі разом, щоб бачити реальну картину. Але поки такої практики немає. Думаю, цифри були б жахливі", - пояснює юрист Лев Пащенко.

Водії звинувачують в аваріях - дороги. Близько 70% дорожнього покриття в Україні потребує капітального ремонту, багато трас були побудовані ще за радянських часів, і за цей час були лише профілактичні ремонти. У дослідженні американського Інституту Геллапа, українські дороги за якістю зайняли 133-тє місце з 148-ми.

Але все списувати на якість доріг не розумно. Адже далеко не всі сумлінно ставляться до навчання. Як показують опитування, більше 30% водіїв дають хабар під час складання іспиту в ДАІ. Плюс не всі автошколи можуть забезпечити необхідний рівень навчання. Суворої сертифікації до таких установ немає.

Читайте також: На столичній Борщагівці трамвай зійшов з рейок

"За статистикою, 70% смертельних аварій сьогодні відбувається через не пристебнутого ременя безпеки. Також через недотримання дистанції. У Києві, де машин багато, і всі вони їдуть один за одним, водій вирішує відповісти на дзвінок або відправити смс. І виходить аварія через не уважність. Наприклад, в Німеччині в 60-х роках рівень смертності від ДТП був такий же як сьогодні в Україні. На 100 тис. населення в Німеччині в ДТП гинули 18-20 чоловік. Сьогодні в Голландії, Великобританії, Німеччині, Франції при рівні автомобілізації 700-800 авто на 1000 чоловік гине лише 4-5 осіб на 100 тис.", - вважає президент Всеукраїнської громадської організації "Асоціація безпеки дорожнього руху" Михайло Берлін.

Управлінням безпеки дорожнього руху МВС України надало дані по аварійності на дорогах за 2015 рік (без урахування Криму і з урахуванням того, що дані по Донецькій та Луганській областях не відображають реальну картину).

Так в минулому році в Україні сталося 134 193 ДТП. 25 365 осіб постраждали в ДТП, 3970 людей загинули, 31 467 - отримали травми. За підрахунками Управління безпеки дорожнього руху МВС України в середньому на добу в минулому році відбувалося близько 400 ДТП, з загибеллю 11-12 осіб і травмуванням 86-87 осіб щодоби.

Найбільш аварійними вважаються Київ, Одеська, Харківська, Київська, Дніпропетровська області. Найбільш "безпечні" - Кіровоградська, Тернопільська, Сумська, Чернівецька і Рівненська області.