Щодоби в Україні відбувається в середньому 450 ДТП, в яких гине близько 10 осіб. Показник смертності в країні становить 18-20 осіб на 100 тис. населення. Для порівняння, в Європі цей показник - 4-5 загиблих на 100 тис.

Найбільше аварій відбувається в Києві, а найбільша кількість ДТП з постраждалими - на Південному сході країни. Найспокійніша дорожня обстановка - в Кіровоградській області. У зоні ризику також великі траси і автомагістралі, а відносно спокійно в селах і невеликих райцентрах.

Перша причина, з якої найчастіше відбуваються аварії, - людський фактор. Порушення правил, перевищення швидкості, їзда за кермом у нетверезому стані, неуважність - це головні причини смертності. Часто правоохоронці фіксують провину пішоходів в ДТП. Рідше причиною стає несправність автомобіля - за статистикою лише 2% аварій трапляється через несправності авто.

Читайте також: Автомобіль Антона Геращенко потрапив в серйозне ДТП

Якщо брати статистику, ДТП займає 4-е місце серед основних причин смерті в Україні, відразу після серцево-судинних хвороб, онкології і туберкульозу. Але це тільки офіційні дані. Якщо брати неофіційні - смертність набагато вища.

Популярні новини зараз
Пенсіонерам видадуть сертифікати на 400 гривень Пенсіонерам нарахують по 940 гривень надбавки: пощастить, як завжди, не всім "Нафтогаз" дав 9 днів: що потрібно зробити навіть якщо газ не споживаєте Жертвувати шлунком заради комуналки більше не доведеться: пенсіонерам призначать доплати
Показати ще

"Є кілька статистик. Статистика медиків, поліції, страхових компаній. Потрібно звести їх всі разом, щоб бачити реальну картину. Але поки такої практики немає. Думаю, цифри були б жахливі", - пояснює юрист Лев Пащенко.

Водії звинувачують в аваріях - дороги. Близько 70% дорожнього покриття в Україні потребує капітального ремонту, багато трас були побудовані ще за радянських часів, і за цей час були лише профілактичні ремонти. У дослідженні американського Інституту Геллапа, українські дороги за якістю зайняли 133-тє місце з 148-ми.

Але все списувати на якість доріг не розумно. Адже далеко не всі сумлінно ставляться до навчання. Як показують опитування, більше 30% водіїв дають хабар під час складання іспиту в ДАІ. Плюс не всі автошколи можуть забезпечити необхідний рівень навчання. Суворої сертифікації до таких установ немає.

Читайте також: На столичній Борщагівці трамвай зійшов з рейок

"За статистикою, 70% смертельних аварій сьогодні відбувається через не пристебнутого ременя безпеки. Також через недотримання дистанції. У Києві, де машин багато, і всі вони їдуть один за одним, водій вирішує відповісти на дзвінок або відправити смс. І виходить аварія через не уважність. Наприклад, в Німеччині в 60-х роках рівень смертності від ДТП був такий же як сьогодні в Україні. На 100 тис. населення в Німеччині в ДТП гинули 18-20 чоловік. Сьогодні в Голландії, Великобританії, Німеччині, Франції при рівні автомобілізації 700-800 авто на 1000 чоловік гине лише 4-5 осіб на 100 тис.", - вважає президент Всеукраїнської громадської організації "Асоціація безпеки дорожнього руху" Михайло Берлін.

Управлінням безпеки дорожнього руху МВС України надало дані по аварійності на дорогах за 2015 рік (без урахування Криму і з урахуванням того, що дані по Донецькій та Луганській областях не відображають реальну картину).

Так в минулому році в Україні сталося 134 193 ДТП. 25 365 осіб постраждали в ДТП, 3970 людей загинули, 31 467 - отримали травми. За підрахунками Управління безпеки дорожнього руху МВС України в середньому на добу в минулому році відбувалося близько 400 ДТП, з загибеллю 11-12 осіб і травмуванням 86-87 осіб щодоби.

Найбільш аварійними вважаються Київ, Одеська, Харківська, Київська, Дніпропетровська області. Найбільш "безпечні" - Кіровоградська, Тернопільська, Сумська, Чернівецька і Рівненська області.