Із 7 листопада міліція перестала існувати. Всі функції контролю за правопорядком перейшли до поліції. Також поліція починає працювати на дорозі та контролювати виконання Правил дорожнього руху.

- Зараз всі говорять про зміни в Правилах дорожнього руху. Однак останньою зміною там було обмеження руху вантажівок із масою понад 24 тонни на дорогах місцевого значення. Решта нововведень – це впровадження законопроектів уряду про поліцію та зміни до нього, - каже "Знай" Володимир Караваєв, правозахисник, автор книги "100 аргументів проти штрафів ДАІ". Він розповідає про юридичні зміни, які з'являться із появою на дорогах поліцейських.

Розкажіть про систему штрафних балів і знижки на штрафи. Це анонсували раніше у прес-службі поліції.

- Щороку всім водіям нараховуватимуть 150 штрафних балів. За кожне порушення зніматимуть 50 балів. Коли бали закінчаться, водії будуть змушені платити штраф. Також вводять бонуси – якщо людина протягом 5 днів платить за порушення, має 50 відсотків знижки. Якщо ж затримує платіж на понад 30 днів – платить подвійну пеню і штраф. Якщо понад 61 день не вносить коштів, то справу передають у виконавчу службу.

Чи на всі види порушень діє така бонусна система?

Популярні новини зараз
Абоненти збунтувалися проти "Київстар": не хочуть доплачувати за гігабайти, якими не користуються Хто з українців залишиться без пільг у 2024 році 3 хвилини – правда чи міф? За скільки ракета "Циркон" може дістатися українських міст Заплатите від 17 000 до 51 000 грн: українців попередили про штрафи з 1 квітня
Показати ще

- Ні, вона поширюється лише на порушення, зафіксовані пристроями відео- та фотофіксації. У решті випадків штраф оплачують за старою системою. Єдине, що змінилося, то це зникла широка вилка в призначенні штрафу.

Читайте також Підвищення соцстандартів Мінфіном призведе до нового витка інфляції - експерт

Що принципово змінюється і появою поліції на дорогах?

- Поліцейські не складатимуть протокол про правопорушення. Вони виписуватимуть лише постанову. Так вийшло, що було два законопроекти про роботу поліції – урядовий 2562 і 2562-1 від президента. В одному із них йшлося про презумпцію невинності. Перед прийняттям законопроекту депутатами цю норму викреслили, а ось протокол правопорушення не повернули.

На що це впливає?

- Фактично поліція отримала більше прав ніж даішники. Раніше протокол це був процесуальний документ, що фіксував подію. У ньому відображалися докази пояснення винного. Звернення в суд йшло саме на основі цього документу. Тобто зараз для винуватця не виокремлено місця для письмово пояснення. Він може іти з ними до суду. Звісно, важко повірити в те, що суд буде вірити голослівним поясненням, не зафіксованим навіть на папері.

Минулого тижня були повідомлення поліції про те, що вони евакуйовуватимуть автомобілі, що неправильно припарковані. Поліція має право це робити?

- Механізм тимчасового затримання транспортного засобу передбачено законодавством. Однак там чітко прописано, що це може робити уповноважений представник підрозділу , який відповідає за безпеку транспортного руху, а не поліція. На поліцію покладено функцію контролю, у них немає відповідальності по забезпеченню безпеки дорожнього руху.

До чого це може призвести?

- До того, що власники неправильно припаркованих машин масово подаватимуть до судів на поліцію й виграватимуть справи.

Коли у поліції з'являться всі функції, необхідні для забезпечення безпеки дорожнього руху?

- Потрібно, щоб Верховна рада якомога швидше прийняла два необхідні законопроекти, а уряд більш ніж півсотні постанов. Для прикладу, ДАІ працювало за 64 постановами. Однак в Кабміну не вийде просто зробити автоматичну заміну в цих документах із міліція на поліція. Їх треба або переписувати, або повністю переробляти. Інакше бути не може, адже поліція – це зовсім інший орган порівняно з міліцією.

Скільки часу це може зайняти?

- За найбільш скромними оцінками, три місяці. Але у такому разі цряд має працювати цілодобово.