Науковціі усього світу працюють над тим, як зробити дорожнє покриття якіснішим і дешевшим. "Знай" зробив підбірку винаходів, завдяки яким покращили дороги в Австралії, Нідерландах, Британії та Франції.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяВ австралійсьий асфальт додають биті пляшки
В Австралії перероблене скло використовують для будівництва асфальту. Дорожнє покриття, у яке додаватимуть скло, буде довше служити та скоротить викид шкідливих газів у процесі виробництва - пояснюють у Школі високих технологій. У Квебеку на дороги та тротуари планують використати 100 тисяч тон скла, саме стільки його збирається на звалищах за рік. Скляні крихти перемішуватмуть із галькою. Проект планують реалізувати до 2018 року. З бюджету на нього виділять $450 тис.
В Нідерландах - доріжки на сонячних батареях
Торік у Голландії з'явилася перша велосипедна доріжка на сонячних батареях. Енергії, яку вона отримуватиме за день, вистачить на вуличне освітлення, роботу світлофорів та потреби найближчих будинків. Фахівці, які її поставили, в захваті - бо проект перевищив навіть їхні очікування.
70 метрів - довжина доріжки, яку збудували у місті Кромені. Вона складається з бетонних модулів, сонячних батарей та тонкого шару захисного скла. Сонячне світло, яке на неї потрапляэ, перетворюється на електроенергію. За перші півроку доріжка виробила 3 тисячі кВт на годину. Цього вистачило б на будинок з сім'єю з 2-х чоловік або заряд для електричного скутера, якого вистачить на 80 тис. км. Проект обійшовся в 3,5 млн. євро. У 2016-му році доріжку подовжать ще на 30 метрів.
Кмпанія в американському Айдахо представила концепцію супер-зарядженого шосе — дороги із сонячних батарей, від якою зможуть підзаряджатися автомобілі та навіть живитися електроенергією будинки.
Англійський поролоновий асфальт
Британці винайшли асфальт, здатний вбирати воду. Нове дорожнє покриття має пористу структуру та може пропускати до 4 тисячі літрів води за хвилину. Інноваційний бетон називається "Топмікс". Покриття вбирає воду за рахунок спеціальної сітчастої структури, яка складається з великих камінців. Вода потрапляє на дорогу і майже миттєво зникає. А в нижні шари планують вбудовувати дренажні труби для відводу води. В спеку вона допоможе охолоджувати дорогу. У каналізації її зливатимуть поступово, що дуже важливо для регіонів із ймовірними повенями.
Дорога із водоростей у Франції
У Франції з відходів мікроводоростей розробили екологічно-чистий асфальт. Водорості використовують в харчовій та фармацевтичній промисловості. Те, що залишається, викидають або спалюють. Перероблена маса із щебенем, нагріта до 100 градусів по Цельсію, стає в'язкою, що дозволяє її використовувати у будівництві доріг. Адже після охолодження покриття стає водовідштовхуючим. І навіть у 60-радусну спеку, яка буває в пустелі, асфальт не стає м'яким.
Мікроводорості легко вирощуювати, вони не потребують поливу і обробки. Тому покриття із них є дешевим і зручним в експлуатації.
В Україні дороги ремонтують під час дощу
Вчені ще не можуть знайти пояснення, чому українські робітники починають ремонтувати дороги із настанням холодів і дощів. Ймовірно, це пояснюється національними традиціями. Особливістю українського асфальту є те, що навесні крига сходить разом із новим покриттям.
Але не все так погано. Наприклад, у Міністерстві інфраструктури похизувалися новою інтерактивною картою, по якій можна відслідковувати процес ремонту автодоріг, а також ознайомитися з планами по оновленню автодорожнього покриття та будівництва автомагістралей. Кажуть, що вже опублікували інформацію про ремонти доріг за 5 років назад та плани на 5 років вперед.