Завод запасних частин у Шполі Черкаської області знову належить державі, повідомляють у Генпрокуратурі. Його через суд забрали у російського власника "Метровагонмаш".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПрокуратура Черкаської області виявила порушення в оформленні власності на нього "Метрованмашем" 1996 року.
"У дев'яностих роках всі документи на право власності оформлювали поспіхом. Вони суперечать один одному. Наприклад, приміщення заводу та землі під ним - як стратегічний об'єкт - не могли бути приватизоване. Це суперечить статуту підприємства та нашому законодавству", - говорить "Знай" Олександр Задорожний, шполянський юрист та громадський активіст.
Матеріал за темою "Рошен" треба націоналізувати - експерт
Підприємство випускає деталі до потягів метрополітену, комплектуючі для важкої техніки та автомобільні причепи.
"Рік тому серед працівників заводу ходила інформація, що деякі деталі, вироблені на цьому підприємстві, росіяни замовляють для оснащення "Буків", якими воюють проти нас. СБУ влаштувало перевірку. Ця інформація ніби-то не підтвердилася, проте правдивість цих чуток лишається й досі високою. Адже останні півроку приходили удвічі більші замовлення на деталі шестерень та пневмомеханізми широкого застосування у важкій техніці", - каже активіст.
80% деталей, вироблених на заводі, протягом останніх 20 років постачали до Росію, решту продавали в Україні.
"Таких заводів, як цей, по Україні сотні. Їх треба негайно повертати у державну власність, бо російська влада поки перемагає в економічній війні з нами. Вони дивляться на два кроки вперед. З одного боку, тиснуть на українські підприємства в Росії – забирають їх, дискредитують українських власників в очах міжнародної спільноти. З іншого - готуються до диверсій на своїх філіях в Україні", - додає він.
Та багато тут вже не зароблять, каже експерт.
"Наприклад, Львівський автобусний завод у 2000-х був викуплений російським ПАЗом. Як тільки росіяни розпочали проти нас війну, російські власники заводу відправили наших працівників у відпустки, розпродали найдорожче обладнання і нічого там тепер не випускають. У міський і державний бюджет не йдуть податки. Населення лишилося без роботи. А головне - ми втратили свого національного виробника автобусів із традиціями та ім'ям", - каже Олег Задорожний.
Така сама доля могла очікувати й на шполянське підприємство за півроку-рік.
Нагадаємо, Шполянський завод запасних частин працює 1967 року як філія Митищенського вагонобудівного заводу, розташованого в Росії.