СБУ та прокуратура огульно звинуватили експортні компанії, які працюють в Одесі та Миколаїві без рішень суду і офіційних звинувачень, а всі епізоди, про які вони розповіли – лише викривлення фактів. Про це заявили представники компаній, які інвестували в розвиток портів понад 1,5 мільярда гривень за останні десять років.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"На моїх очах ці компанії збудували сучасні термінали на мільйони тон. На моїх очах вони перетворили радянський мотлох на сучасні порти. Ці компанії проходять щорічний аудит і не лякаються ніяких перевірок. Мова йде про те, що правоохоронні органи псують авторитет цих компаній і інвестиційний клімат України. Ми рубаємо гілку, на якій сидимо", - заявив на брифінгу депутат Борис Козир.
Він зауважив, що буде вимагати створення тимчасової слідчої комісії Верховної ради для перевірки інформацію, яку на початку серпня оприлюднила СБУ.
Нагадаємо, що 2 серпня правоохоронці повідомили, що викрили злочинну схему в Одеському порту. Через контрабанду і передачу об'єктів порту в оренду приватним компаніям держава ніби втрачала понад мільярду гривень щороку.
"Якщо в порту є проблема, звинувачувати можна лише за результатами судових рішень. Наразі ці компанії зробили ціллю чорного піару і розповіли всьому світові про їх "злочини". Це відверне не тільки експортні потоки, а призведе до підвищення фрахтових ставок, внесенню України в чорні переліки та зменшенню потоків", - заявив почесний президент Миколаївського морського порту Василь Капацина.
Читайте також: Революційне спрощення водної торгівлі - заощадження вісім мільярдів
Збільшення ризику розриву договорів оренди портових структур призведе до підвищення ставок за перевантаження. Це значить, що українське зерно і решту товарів будуть приймати дешевше, ніж зараз, оскільки різницю сплачуватимуть виробники і постачальники продукції.
"Ми не проти перевірок, ми проти псування репутації великих компаній. Наприклад, суму збитків у СБУ взяли з документу контрольно-ревізійної перевірки 2011 року. Там було зазначено, що порт міг би отримати додатковий прибуток в майже мільярд гривень. Це якщо б порт не здав в оренду, а працював сам він міг би додатково отримати цю суму. Це протиріччя світової практики та нехтування багатомільйонними інвестиціями, які зробили ці компанії", - зазначив адвокат Олександр Кіфак.
Він також зауважив, затримання контейнеру з контрабандою, про яке йшлося у повідомленні СБУ, відбулося ще в березні цього року. Причому, знайшла контейнер служба безпеки самого порту.