У зв`язку з цим до Президента України Володимира Зеленського та спікера Дмитра Разумкова було направлене відповідне звернення, в якому йдеться про наступне:
Подпишись на наш Viber: новости, юмор и развлечения!
Подписаться“Практика «зникнення» законопроектів в українській історії далеко не нова. Ось лише найрезонансніші приклади:
1. Закон «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» (щодо мораторію на експорт лісо – та пиломатеріалів в необробленому вигляді)» – законопроект №1362 – був скерований на підпис Президентові 14 квітня.2015 р.. Президент підписав закон 7 липня 2015р., лише після звернення його співавтора Миколи Томенка до адміністративного суду з відповідним позовом.
2. Кабінет Міністрів 18 грудня 2016 р. підтримав пропозицію Національного банку про перехід ПАТ «Приватбанк» у стовідсоткову державну власність. 19 грудня 2016 р. Президент України вніс на розгляд Верховної Ради проект закону про внесення зміни до Закону України «Про банки та банківську діяльність» щодо гарантування державою вкладів фізичних осіб – як невідкладний, для позачергового розгляду Верховною Радою.
20 грудня Верховна Рада закон ухвалила. 22 грудня 2016 р.закон скеровано на підпис Президенту. Минуло майже три роки, а закон досі так і не підписаний.
Суспільство сподівалося, що з обранням нової влади ця ганебна практика відвійде у минуле.
Однак нині маємо новий приклад – із законопроектом щодо тимчасових слідчих комісій.
Трохи історії: 6 червня 2019 р. Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України».
12 червня закон підписав Голова Верховної Ради і скерував на підпис Президентові України.
Згідно зі ст. 94 Конституції України, Президент протягом п’ятнадцяти днів після отримання закону підписує його та офіційно оприлюднює або повертає зі своїми вмотивованими та сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду (тобто використовує право вето).
Однак, всупереч вимогам Конституції, протягом 15 днів після отримання ухвалений Верховною Радою Закон «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України» Президентом не підписано, не вжито заходів для офіційного оприлюдненння і не повернено з вмотивованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду.
Отже, на цей час минає 70 днів, відколи сплив 15-денний термін, визначений Конституцією, для повернення закону на повторний розгляд Верховної Ради. Тобто зазначений закон є схваленим Президентом України і, відповідно до вимог Конституції України та Регламенту Верховної Ради, повинен бути опублікований в офіційному парламентському виданні – газеті «Голос України» – та у Відомостях Верховної Ради України.
Чому закон про ТСК вкрай необхідний?
1.Він визначає статус, порядок створення та діяльності тимчасових слідчих комісій, тимчасових спеціальних комісій і спеціальної тимчасової слідчої комісії для проведення розслідування під час процедури усунення президента з поста в порядку імпічменту. Без ухвалення цього закону проведення процедури імпічменту Президента неможливе. Законодавче закріплення цієї процедури існує в будь-якій демократичній країні й є основоположним принципом розподілу влади. В Україні Президент має право та законодавчо визначені процедури розпуску парламенту, але парламент, за відсутності закону про тимчасові слідчі комісії, такого права не має.
2. Він регулює також порядок створення тимчасових слідчих комісій для здійснення парламентського контролю шляхом проведення розслідувань з питань, що становлять суспільний інтерес. Зокрема – для розгляду повідомлень про порушення Конституції та законів України державними органами, органами місцевого самоврядування; їхніми посадовими та службовими особами; керівниками (або посадовими особами, що виконують їхні обов’язки) підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, громадських об’єднань:
-повідомлень про загрозу суверенітету, територіальній цілісності України або її економічним, науково-технічним, національно-культурним, соціальним інтересам, охороні довкілля;
-повідомлень про масове порушення прав, свобод і законних інтересів громадян та їхніх об’єднань або зловживання владою посадовими чи службовими особами, що завдало істотної шкоди суспільним інтересам.
Таким чином, без закону про ТСК нереально ні втілити закон про імпічмент Президента, ні забезпечити парламентські розслідування, у справах, значущих для держави й суспільства.
Закликаємо Президента України Володимира Зеленського не повторювати хибного шляху попередньої влади й невідкладно підписати закон, а Голову Верховної Ради – невідкладно оприлюднити його.
Не можна боротися за демократію, порушуючи Конституцію держави.