Астрономи намагаються з'ясувати походження дивних загадкових смуг, які виявили на поверхні Діони, потенційно жилого супутника Сатурна. Поки їх природа залишається загадкою для вчених. Висновки вчених і фотографії цих структур представлені в журналі Geophysical Research Letters. Передає Хвиля.

Як зазначає вчений Алекс Пэттхофф з Планетологического інституту в Тусоні (США), коли космічний апарат "Кассіні" прибув до Сатурна, його камери виявили на поверхні відразу трьох місяців – Діони, Реї і Енцелади — дивні кольорові смуги шириною в декілька тисяч метрів і завдовжки 100 кілометрів.

Спочатку вчені не звертали на них уваги, вважаючи їх ознаками вулканічної або тектонічної активності.

Деяким пенсіонерам виплатять гроші за старі "недоліки" Daewoo Lanos "Next-Gen": нова версія народного автомобіля закохує в себе з першого погляду Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками Це вже законно: співробітникам ТЦК дозволили робити це під час вручення повістки

Пэттхофф і його колега Емілі Мартін провели перепис цих об'єктів, проаналізувавши тисячі знімків, отриманих "Кассіні" за 13 років роботи на орбіті Сатурна.

Так дослідження виявило несподівані деталі.

Виявилося, що смуги розподілені по поверхні далеко не випадково і зустрічаються не тільки на так званих димчастих рівнинах, пов'язаних з процесами в надрах планет, але і в інших їх регіонах.

Смуги виявлялися, як правило, тільки в середніх і екваторіальних широтах і були зібрані в своєрідні групи.

Астрономи звернули увагу на те, що за формою і розподілу вони схожі на темні лінії, які можна побачити поряд з багатьма кратерами на Марсі та Місяці. Як правило, вони являють собою відкладення матерії, катапультированной з поверхні планет при падінні астероїда.

Так можна стверджувати, що і кольорові смуги на трьох місяцях Сатурна могли з'явитися подібним чином.

Їх велика кількість, свідчить, що великі космічні зіткнення відбуваються в свиті Сатурна досить часто.

Однак ця теорія не пояснює, чому поруч з смугами немає кратерів і чому вони направлені у визначені сторони, а не розподілені випадково.

За словами Пэттхофф, ця таємниця поки не розкрита.

При цьому астрономи думають, що джерелом кольорових смуг були не астероїди, а матерія кілець або уламки інших місяців Сатурна, повільно падали на поверхню трьох світів-океанів.

Така теорія пояснює розташування ліній і всі їхні дивні особливості, але ставить нове запитання – що могло змусити матерію кілець впасти на Діону та її сусідок?

Вчені сподіваються, знайти відповідь допоможуть комп'ютерні моделі Сатурна і його супутників.

Нагадаємо, НЛО розміром з Землю самознищився у відкритому космосі.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені виявили на поверхні Рюгю щось дуже дивне.

Також "Знай.uа" писав, маловивчена планета Титан стала третьою після Землі і Марса на якій помітили пильові бурі.