Астрономи виявили надмасивну чорну діру яку прозвали найпрожерливішою. Вони поглинає все навколо просто з рекордною швидкістю. А за кілька днів здатна "зжерти" масу, еквівалентну Сонцю.

Про це пише видання Publications of the Astronomical Society of Australia.

Космічне явище виявили на відстані 12 мільярдів світлових років від Землі.

Надмасивні чорні діри в активних центрах великих галактик здатні виростати до неймовірних розмірів, досягаючи маси в мільярди сонць. Швидкість цього зростання може бути різною, і чорна діра J2157-3602 тут рекордсменка. До своєї значної маси приблизно в 20 мільярдів мас Сонця вона додає ще по одному відсотку кожен мільйон років. Раз в два дня в її надрах зникає маса, рівна масі всієї нашої зірки.

Головне за 24 квітня: бунт українців у Польщі, трагедія Каті Репяхової, важливий день та різке підвищення цін В українців залишилося кілька годин: дзеркальна дата 24.04.2024 допоможе вам виконати бажане, правила Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто Тікали від мобілізації, а потім їли своїх мертвих дітей: українцям нагадали історіїї 100-річної давнини

Дослідженням займалися науковці з Національного університету Австралії.

Для спостережень Крістіан Вольф (Christian Wolf) і його співавтори використовували космічні апарати ESA Gaia і NASA WISE, а також наземний телескоп ANU SkyMapper.

Вчені відзначають, що J2157-3602 демонструє і рекордну світність: величезні маси падаючого в неї речовини випромінюють в тисячі разів яскравіше, ніж вся галактика, навколишнє чорну діру. Якби вона розташовувалася в центрі Чумацького Шляху, то ночами світло околиць чорної діри був би вдесятеро яскравіше повного Місяця. Шкода, що це потужне випромінювання зробило б неможливими не тільки романтичні прогулянки, але і, швидше за все, саме життя на Землі.

"Бублик" у космосі

Вчені зробили вражаючі знімки так званого "бублика" чорної діри або газо-пилового кільця. Фахівці виявили кільце з розпеченого газу під час дослідження характеристик квазарів. Завдяки можливостям телескопа ALMA астрономами вперше отриманий знімок газо-пилового кільця, що обертається навколо чорної діри під час того, як вона його поглинає. Даний знімок вчені зробили під час дослідження характеристик квазарів, проте саму чорну діру розглянути не вдалося – у неї невеликі розміри.

Дивіться: експерименти у космосі

Як повідомляв раніше портал "Знай.ua", разом з автомобілем Tesla Ілон Маск відправив засекречену посилку інопланетянам.