Всього один день залишився до закінчення пільгового періоду для розмитнення автомобілів з єврономерами. У водіїв є останній шанс отримати українські номери зі знижкою 50% від вартості акцизу. В останні дні всі митниці працюватимуть 24 години.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це повідомляє "Економічна правда".
Проміжні результати
За офіційними даними Державної фіскальної служби, на момент ухвалення нового закону про розмитнення, в Україні налічували 640 тисяч машин, які потребували розмитнення.
З дати набуття чинності законів митники вже оформили 195,2 тисячі транспортних засобів. Це принесло держбюджету понад 12 мільярдів гривень сплачених податків. Фіскали розраховували за рік отримати 10 мільярдів. Таким чином, всього за три місяці план перевиконано.
До слова, ці кошти президент України Петро Порошенко обіцяв до останньої копійки перерахувати до Пенсійного фонду.
Із загальної кількості оформлених машин 124 тисячі – це так звані "євробляхи", які до цього перебували в Україні в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Решта – близько 71 тисячі – авто, які вперше були завезені в країну і одразу отримали українські номери.
На думку голови "Авто Євро Сили" Олега Ярошевича, більшість з цих авто булли ввезені в країну не населенням, а бізнесом. "Автодилери кинулись завозити авто зі знижкою 50% від сплати акцизу. Вони зараз навозять їх в Україну, а потім будуть реалізовувати", – вважає Ярошевич.
З набуття чинності нового закону, українці неохоче розмитнювали авто. За офіційними даними, за перший місяць українські номери почепили на свої авто всього 10 тисяч автовласників.
Однак уже з другого місяця ситуація пожвавилась, а в останні два тижні до закінчення пільгового періоду взагалі на митницях ажіотаж.
Утім, з самого початку були й ті, хто купував преміальні авто і так само уникав сплати податків. Для наочності у ДФС склали ТОП-5 найбільш дорогих "євроблях", які скористалися пільговим режимом розмитнення.
Встигнути до півночі
Протягом останніх місяців у ЗМІ неодноразово з’являлася інформація про те, що пільговий період розмитнення може бути продовжений.
Група народних депутатів навіть зареєструвала у Верховній Радіпроект закону, яким 50% знижки на акциз пропонувалося надавати до 23 травня. Втім, як повідомили ЕП у Мінфіні, термін знижки закінчується вже цієї п’ятниці (22 лютого).
"Було прийнято рішення не продовжувати пільговий період. Уряд, президент і профільний комітет залишилися на тій позиції, яка була закріплена у законі", - заявив заступник міністра фінансів Сергій Верланов.
При цьому, як зазначив Кривицький, в останній день знижки всі митниці працюватимуть до 24 години. "Тобто всі громадяни, які встигли подати декларації до 24 години і в яких не буде проблем із документами, будуть оформлені", - сказав він.
"Навіть якщо ми не встигнемо їх оформити 22 лютого, вони оформлятимуться впродовж наступних днів, щоб відпрацювати абсолютно всі декларації, які буде подано до 22 числа до 24 години", – розповів представник ДФС.
Зважаючи на риторику влади, перехідний період також не буде продовжений, і вже з 24 травня поліція почне зупиняти, штрафувати та відправляти авто порушників на штраф-майданчики.
При цьому представники організації "Авто євро сила" продовжують шукати обхідні шляхи. Нещодавно вони заявили, що підготували спеціальні вказівки, які передали керівникам своїх філій у всіх областях.
Ці інструкції повинні "допомогти користувачам авто на "єврономерах" у законному полі захистити себе від "драконівських" штрафів та продовжити боротьбу за доступне розмитнення". Чи вдасться їм це зробити?
У ДФС упевнені, що не вдасться. "Закон зняв всі проблемні питання щодо можливості контролю і перевірки тих громадян і авто, які знаходяться в Україні на іноземній реєстрації", - каже Кривицький.
Що буде далі
Після закінчення перехідного періоду правоохоронці обіцяють жорстко реагувати на всі випадки порушення податкового та митного законодавства.
Максимальний штраф, який може накласти митниця – 170 тисяч гривень, поліція ж може стягнути з порушника від 8,5 тисяч за порушення митного законодавства та при повторному порушенні штраф складе сусу вдівічі більшу - 17 тисяч гривень.
Але це не означає, що водій на євроблясі продовжуватиме нею користуватися, показуючи всім квитанцію про сплату 8,5 тис. грн штрафу. Водій зобов'язаний таку автівку або розмитнити, або вивезти з країни.
Вже зараз зрозуміло, що левова частка власників "євроблях" з різних причин не зможе розмитнити свої авто.
"Щодо тих, хто не скористається правом розмитнення, то ми бачимо дві опції – це вивезення авто за межі України та продаж на запчастини", - сказав Верланов. Раніше ЕП описувала 5 можливих варіантів майбутнього "євроблях", серед яких були ї вказані заступником міністра.
При цьому Верланов наголошує, що митниці спроможні обслужити всі авто на іноземній реєстрації, які залишаються в Україні.
На його думку, протягом пільгового періоду не розмитнились тільки дуже старі авто, тому що робити це було економічно недоцільно.
"Щоб не порушувати режим, люди просто залишили їх за межами країни. Частину машин віддадуть на розбирання. Ажіотажу щодо розмитнення не прогнозуємо. Зараз буде маленький провал, а потім все стабілізується до певного потоку, якого потребуватиме ринок", - підсумував він.
Нагадаємо, українцям спроситили розмитнення авто з європейськими номерами. В останній тиждень до закінчення пільгового періожду влада скасувала проходження сертифікації автомобілів.
Як повідомляв портал Знай.ua, українцям розповіли, що робити з нерозмитненими машинами.
Також Знай.ua писав про те, що у Києві з героями паркування борються по-новому, з'явилися острівки безпеки.
Дивіться: Всі нюанси законо про євробляхи