Після восьмирічної паузи в Україні збираються повернути обов'язковий техогляд транспортних засобів.

Мінінфраструктури 6 травня оприлюднило законопроект, яким власників легкових автомобілів зобов'язують з 1 січня 2022 року щорічно проводити ТО, пише "Хвиля".

Законопроектом Мінінфраструктури передбачено:

  • Замість "документа про технічну справність транспортного засобу" пропонують видавати свідоцтва про придатність транспортного засобу до експлуатації".
  • Проводити дозволять лише сертифікованими МВС станціями — експертам з питань перевірки транспортних засобів (їх кваліфікація буде підтверджуватися раз у три роки).
  • Щорічне техобслуговування буде обов'язковим не тільки для легкового, але ще для комерційного пасажирського транспорту.
  • Вводиться поняття "придорожній огляд". Прямо на дорозі будуть перевіряти комерційний транспорт. Порядок таких перевірок Кабмін повинен затвердити окремо, а також правила для встановлення заборони на подальшу експлуатацію транспорту.
  • Вводяться свідоцтва про професійну компетентність водія. Це називається —картка водія. Її потрібно буде періодично оновлювати після підтвердження кваліфікації: міжнародні перевізники повинні отримувати з 2020 року, внутрішні —з 2022 р.
  • Комерційних і пасажирських перевізників (автобуси і маршрутки) зобов'яжуть з 1 липня 2019-го встановити в машинах спеціальні прилади — тахографи. Вони будуть фіксувати, скільки водій знаходиться в дорозі (для контролю втоми). Тахографи повинні будуть мати свідоцтва про періодичну повірку.

Популярні новини зараз
Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році
Показати ще

Зазвичай дозволяють водієві "крутити баранку" не більше 7 годин. Починаючи з 15-хвилинної переробки шофера його керівництво штрафуватимуть: від 850 грн. до 3 400 грн. в залежності від обсягу переробки.

Комерційних перевізників зобов'яжуть встановити в своїх машинах обмежувачі швидкості з 1 вересня 2019 року.
За відсутність, тахографа (чи втручання в його роботу), свідоцтва про професійну компетентність передбачені штрафи. Отримувати картку водія змусять не відразу. Принаймні, бувалим водіям, у яких станом на початок 2019-го є права відповідної категорії, кваліфікацію затвердять автоматично. Підтверджувати її потрібно не рідше, ніж раз на п'ять років. Новачкам же доведеться здавати тести в Сервісних центрах МВС.

Для проведення придорожніх оглядів планується збільшення штату інспекторів Укртрансбезопасности.

Комерційним перевізникам за відсутність або його несвоєчасне проходження виписуватимуть штраф до 1 700 грн. Аналогічне покарання і за відсутність свідоцтва про професійної компетентності. Повторне порушення карається позбавленням прав до півроку або адмінарештом на 5-10 діб.

За використання несправного тахографа, втручання в його роботу або відсутність обмежувача швидкості покарають на 850 грн.

Якщо водія застукають за роботою не по своїй карті — її вилучать і накладуть 1 700 грн. штрафу. Така санкція передбачена за не зупинку транспортного засобу на вимоги поліцейського або співробітника Укртрансбезопасности. Неподання ним даних з тахографа обіцяє розставанням з 2 550 грн. За повторний такий проступок випишуть вже санкцію у 4 250 грн.

До 4 250 грн. штрафу загрожує суб'єктам господарювання за видачу свідоцтва про проходження ТО з порушенням процедури. За повторне порушення експерта з питань перевірки транспортних засобів будуть позбавляти ліцензії на проведення такої діяльності на строк до 5 років.

Також компанії оштрафують, якщо вони:

  • Випустять в пасажирський рейс одного водія, якщо протяжність маршруту понад 500 км.
  • Випустять машини на дороги без пройденого, не обладнують їх тахографами, якщо вони переобладнані без узгодження, незареєстровані у встановленому порядку.
  • Виїхали без страховки (автоцивілка і зелена карта).
  • Якщо водій не пройшов медогляд перед зміною.

В залежності від того вантажний чи пасажирський транспорт, за вищезазначені порушення керівництво компанії буде загрожувати штраф від 680 грн. до 1 700 грн. Якщо словят ще раз протягом року — 4 250 грн.

Якщо пасажиру відмовлять у пільговому проїзді, водієві випишуть від 340 грн. до 850 грн. штрафу, а керівництву компанії — 1 700 грн.

Що перевірять під час обов'язкового САМЕ: системи гальмового і рульового керування; зовнішні світлові прилади; шини та колеса; світлопропускання скла; газобалонне обладнання (за наявності) номера кузова; встановлене обладнання, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Водіїв усіх транспортних засобів зобов'яжуть не тільки возити з собою страховий поліс, але і пред'являти його на вимогу поліцейського (раніше він був потрібний тільки при порушенні ПРАВИЛ дорожнього руху чи оформленні ДТП).

Кому не потрібно проходити обов'язкове:

  • транспортні засоби, швидкість яких не може перевищувати 25 км/год;
  • раритетні (віком понад 30 років) та гоночні авто, якщо їх не використовують на дорогах загального користування; авто дипломатів;
  • транспортні засоби, які перевозять циркове і аттракционное обладнання, якщо їх швидкість не може перевищувати 40 км/год.;
  • транспортні засоби з об'ємом двигуна не більш як 125 куб. див.;
  • трактори, збиральна та інша сільськогосподарська та дорожньо-будівельна техніка.

Щоб не було конфлікту інтересів, сертифіковані для порідіння станції не можуть займатися ремонтом або технічним обслуговуванням авто, не можуть бути пов'язані з автодилерами, виробниками або постачальниками автомобільних комплектуючих, мати зв'язки з іншими СТО. Також зарплата експерта не може залежати від результату проведеної експертизи.

В Україні з'явиться окрема каста експертних станцій, що спеціалізуються виключно на проведення техоглядів. Для відкриття кожної нової точки, підприємцям потрібно отримувати новий дозвіл.

Як повідомляв раніше портал "Знай.иа", штраф за порушення "транзиту" 8 500 грн. може бути скасований, якщо "добровільний внесок" 8 500 грн. сплачено навіть після накладення штрафу.

Також портал "Знай.иа" писав, що з 24 травня вступають в силу нові правила розмитнення автомобілів на єврономерах.