У середу, 12 червня, біля головного офісу Ашан у Києві українці підтримали акцію протесту, організовану зоозахисною організацією "Відкриті Клітки", вимагаючи від рітейлера відмовитися від яєць кліткового утримання до 2025 року.

Активісти кинули публічний запит до Ашану з проханням задокументувати реальні умови утримання курей-несучок від їх поставників та оприлюднити їх перед клієнтами. Таким чином, організація переходить у наступ після майже річного діалогу, який не призвів до ніяких змін.

Читай Знай.ua в обновленном чате Viber! Присоединяйтесь!

Проте для багатьох є питанням, чому саме яйця та Ашан? Тому "Відкриті Клітки" дають прозору відповідь на це питання.

Відкриті Клітки – одна з найефективніших зоозахисних організацій в Європі. Кампанії плануються так, щоб вони мали потенціал зменшити страждання якнайбільшої кількості тварин на виробництвах. Водночас це ретельна праця над "реальністю" проектів, адже надто амбіційна мета може бути не ефективною або не допоможе жодній тварині.

Організація взяла фокус на курей, адже частка цих тварин на виробництвах одна з найбільших. Кури та риби — це 95% від усіх вбитих тварин у промисловій сфері. Для порівняння, частка свиней — 1,5% , а корів — 0,5%. В той же час, щодо утримання курей-несучок в клітках у суспільства найменша поінформованість.

"Наша мета — повна заборона експлуатації тварин. На жаль, миттєво її досягти не реально. Вимога абсолютної заборони використання тварин на виробництвах не має ніякого шансу ні у законодавчій, ні у ринковій чи суспільній площині. Постановка завдання таким чином гарантує поразку, а кур й далі експлуатуватимуть на фермах. Тому ми обрали шлях системних змін, поступовий.  ГО "Відкриті Клітки" апелює до бізнесу та ринку.

Наш досвід спілкування з виробниками яєць невдалий. Розуміємо, що заміна кліткової системи утримання кур на безкліткову дуже коштовна. Хоч кількість птахів на виробництві зменшується, потрібно збільшувати площу для утримання цієї, меншої кількості, а це вимагає додаткових витрат. Тому ми вирішили працювати з найбільшим клієнтом та каналом збуту подібної продукції —  ритейлерами. Саме вони купують найбільшу кількість яєць та можуть виставляти вимоги виробникам", - пояснила голова ГО Відкриті Клітки Катерина Бєлкіна.

Auchan Retail на своєму офіційному сайті пропонує багато  зобов’язань, в яких актуалізовано важливість еко-свідомості та збереження природних ресурсів (біорізноманіття). 

"З усіма нашими зацікавленими сторонами - клієнтами, співробітниками, постачальниками, неурядовими організаціями та громадянським суспільством - компанія Auchan Retail прагне до співпраці та встановлення правдивих стосунків, захищаючи глобальні ресурси та зменшуючи екологічні наслідки нашого бізнесу. Чотири пріоритети є основою нашого зобов'язання: якість життя та реалізація на роботі, доступний асортимент товарів, вплив на здоров'я та зменшення впливу на навколишнє середовище, а також солідарність з місцевими громадами.

Ашан — міжнародний рітейлер, незалежний від локальных політичних сил та структур, що важливо для наших перших кампаній. Якщо б ми робили кампанію за участі українського рітейлера, стали б можливими маніпуляції на зразок: "діяльність Відкритих Кліток спонсорована опонентами Ашану", - зазначено в розділі CSR.

Auchan Retail також бере на себе зобов'язання щодо добробуту тварин. Деякі представництва Ашан вирішили припинити продавати яйця від курей, що утримуються в клітках батарейного типу, до 2025 року. Це стосується Франції, Іспанії, Італії та Польщі. Таке рішення засноване на прагматичному баченні добробуту тварин: вони (тварини) не повинні страждати від голоду чи спраги, від дискомфорту, болю, травм або хвороб; вони повинні мати право на "природну" поведінку і не повинні відчувати страх або стрес.

"Це справжній жах! Особисто я ніколи не чув про яйця cage-free, та ніколи не задумувався над тим, в яких умовах живуть кури, які несуть ті яйця. Ну розумієте, в мене бабуся у селі, я завжди думав, що всі кури живуть так. Це справжній шок, почути та побачити подібне. Я дуже вдячний вашій організації, адже клієнти повинні знати правду. Я не буду відмовлятися від яєць, але тепер завжди буду віддавати перевагу яйцям вільного випасу" - каже покупець Олександр.

"Практика утримувати птахів на фабриках у клітках стає все менш поширеною у Європі, і вже сотні великих компаній заявили про політику cage-free. Поступово стандарти добробуту птахів покращуються і в Україні. Такі відомі міжнародні готельні бренди як Hilton, Hyatt і Marriott (A-Loft) та виробник Danone погодилися з тим, що яйця з кліток не відповідають належним стандартам добробуту та зробили заяву перестати їх використовувати до 2025 року. Ми отримали велику кількість фідбеку від клієнтів, що виходили з магазину. І на таку позитивну реакцію ми навіть не мріяли. Клієнтам не все одно що вони купують і як поводяться з тваринами на фабриках. І це чудово! Ми будемо продовжувати", - висловилася Ліза Северіна.

Нагадаємо, зоозахисники розповіли українцям про зворотній бік писанок.

Як повідомляв портал Знай.ua, коаліція з 63 неприбуткових організацій переконали мережу готелів Hilton перейти на 100% cage-free яйця. 

Також портал Знай.ua писав, що робити, коли бачите фотографа з дикою твариною.