У 2007 році Airbus випустив замітку про розгерметизацію літаків, в якій говорилося, що на висоті 40 000 футів у люди мають всього 18 секунд "корисної свідомості" перед тим як починається кисневе голодування.

Раптова декомпресія або розгерметизація літака супроводжується гучним ударом, або хлопком, в місці, де зустрічаються внутрішнє повітря літака з тим, що знаходиться за його межами, предметами, які літають поблизу від місця пошкодження і т. д.

Процедури безпеки підкреслюють симптоми кисневого голодування - нудоту, головні болі і навіть ейфорію (в окремих випадках). Щоб уникнути гіпоксії та її симптомів, необхідно негайно надіти кисневу маску. До речі, не варто думати, що ейфорія, яку людина відчуває від голодування, нешкідлива. Вона може пошкодити мозок і навіть вбити.

Під час аварії вас просто може "висмоктати" з літака, тому необхідно також міцно взятися за стійкий предмет. Був випадок, коли пасажир ледь не вилетів з літака – його врятувало те, що він вхопився за ногу іншого пасажира.

Популярні новини зараз
Monobank "заморожує" особисті кошти українців: хто може залишитися без копійки Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору
Показати ще

Як працюють кисневі маски?

Маски потрібні для безпеки? Або це дієвий спосіб "сп'янити" пасажирів і зробити так, щоб вони залишалися спокійними під час падіння літака? З цього приводу цікаво висловився герой Бреда Пітта Тайлер Дерден у відомому фільмі Бійцівський клуб:

"Знаєте, для чого в літаках потрібні кисневі маски? Кисень п'янить. В катастрофічних ситуаціях люди впадають в паніку, і скажено ковтають повітря, і раптом ейфорія, спокій, і ти миришся з долею. Ось малюнок. Аварійне приводнення — 600 миль в годину. А на обличчях спокій, як у корів в Індії".

Але все ж маски використовуються для безпеки пасажирів.

Надовго вистачить кисню?

Кілька хвилин – скільки це? Це набагато менше, ніж здається. Тому під час аварії пілоти повинні надіти свої маски і почати швидкий спуск на висоту не вище 10000 футів. Якщо аварійний спуск відчувається як дуже швидкий, це відбувається не тому, що літак руйнується, а тому, що команда робить те, що вона повинна робити.

Але що, якщо ви летите над Гімалаями і не можете спуститися до 10 000 футів?

Пілоти будуть слідувати спеціальним маршрутами розгерметизації, які дозволять зробити більш поступовий спуск. Навіть під час польоту над горами завжди є можливість досягти безпечної висоти, поки не закінчиться додатковий кисень.

Дані про аварії свідчать, що кисню вистачає на 12-15 хвилин.

Пасажири повинні пам'ятати про те, що головне – дотримуватися інструкцій бортпровідників, у разі необхідності надіти маску і розслабитися. І ні в якому разі не панікувати.

Портал "Знай.uа" розповідав про кращі авіакомпанії світу

Портал "Знай.uа" писав про 10 кращих додатків для подорожей

Нагадаємо: планується запуск літака, який буде здійснювати найдовший політ у світі