Дослідники з Університету Макгілла і Університету Торонто з'ясували, що в залежності від статі можуть існувати відмінності в запам'ятовуванні болю як у мишей, так і у людей. Передає Хвиля.

Як виявилося, чоловіки і самці мишей добре пам'ятають ранні хворобливі переживання, в результаті чого відчувають стрес і підвищену чутливість, повертаючись на те місце, де відчували біль.

Коли жінки і самки мишей, навпаки, не зазнавали стресу через їх попередні переживання болю.

За словами вчених, результати цього дослідження підтверджують ідею про те, що пам'ять минулого болю може впливати на подальшу біль. Подальше вивчення цього надзвичайно сильного явища дасть дослідникам важливу інформацію, яка може бути корисна для майбутнього лікування хронічного болю.

Нова війна, тепер космічна: астрономи розповіли, як НЛО прилетять боротися за воду Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку Оля Полякова дізналася, що вагітна після розлучення: як насправді з'явився Буряковський

В експериментах брали участь 41 чоловік та 38 жінок у віці від 18 до 40 років і кілька піддослідних мишей.

Їх проводжали в певну кімнату (або поміщали в контейнер для випробувань), де вони піддавалися низькому рівню болю, викликаним теплом, яке передавалося на задню лапу або передпліччя. Люди оцінювали рівень болю за 100-бальною шкалою, а "оцінку" мишей вчені зчитували по тому, як швидко ті намагалися втекти від джерела тепла. Відразу після цього суб'єкти випробували більш сильну біль.

Людей попросили надіти щільно надутий прилад для вимірювання артеріального тиску і тренувати руку протягом двадцяти хвилин – 73 з 80 випробовуваних оцінили рівень дискомфорту більш, ніж в 50 балів за 100-бальною шкалою. Кожна миша, в свою чергу, отримувала ін'єкцію, яка викликала біль у їх животі протягом приблизно тридцяти хвилин.

Щоб визначити, яку роль відіграє пам'ять в переживанні болю, на наступний день частина випробовуваних повернулися в ті ж локації, де знову були піддані тепловому впливу. У тих випадках, коли їх поміщали в ту ж кімнату, що і в попередніх тестах, чоловіки оцінювали теплову біль вище, ніж днем раніше, і значно вище, ніж жінки.

У самців мишей, на відміну від самок, які повертаються в ту ж середу, виявлялася підвищена реакція на теплову біль, в той час як у мишей, поміщених в нове і нейтральне середовище, цього не спостерігалося.

Щоб підтвердити, що біль посилилась через спогади про минуле болю, дослідники ввели в мозок самців мишей препарат під назвою ZIP, який, як відомо, блокує пам'ять. Коли дослідники повторили експеримент, у цих мишей не спостерігалося жодних ознак "запам'ятовування" болю.

Нагадаємо, штучний інтелект навчився визначати онкологію шийки матки ефективніше медичних фахівців.

Як повідомляв портал "Знай.uа", медики виявили комплекс чинників, що збільшують ймовірність розвитку біполярного розладу особистості.

Також "Знай.uа" писав, що через великий живіт — коротка пам'ять.