Алкогольна і тютюнова залежність вважаються факторами ризику розвитку різних захворювань, включаючи, зокрема, хвороби життєво важливих органів і психічні розлади.

Група учених з різних країн під керівництвом Дацзяна Лу (Dajiang Liu) з Університету штату Пенсільванія і Скотта Вризе (Scott Vrieze) з Університету Міннесоти використовували дані з дослідницьких проектів 23andMe і норвезького HUNT.

Дослідники виявили 566 генетичних варіантів, які можуть бути пов'язані з тютюновою та алкогольною залежністю, 406 локусах людського геному. Передає Хвиля.

Для цього вони проаналізували генетичний матеріал і патерн споживання алкоголю і тютюну понад 1,2 мільйона осіб. Для кожного з наступних аналізів, залежно від необхідних даних, вибірки були різні (мінімальний розмір 350 тисяч осіб).

Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити Німеччина вводить суворі обмеження: як це вплине на українців Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками

Учасників дослідження розділили на фенотип в залежності від декількох факторів: вік початку куріння, починала людина регулярно курити взагалі, кількість сигарет у день, чи кинула людина, а для алкоголю — скільки напоїв у тиждень людина випиває.

Серед генів, які вчені пов'язали з алкогольною та тютюновою залежністю, були PDE4B, що регулює фосфодіестеразу 4B, активність пов'язана з розвитком різних розладів психіки, DRD2, який регулює роботу дофамінергічного рецептора D2, а також ADH1B, який відповідає за метаболізм алкоголю.

Як зазначили експерти, фенотипічні відмінності в споживанні алкоголю та тютюну тісно пов'язані з генетичними відмінностями, які регулюють роботу нікотинових, дофамінергічних і глутаматних рецепторів.

Вчені також пов'язали знайдені генетичні відмінності у вивчених фенотипах з іншими факторами, доступними у вибірці. Так, виявилося, що куріння пов'язане з діабетом другого типу, шизофренією, депресією, наявністю середньої та вищої освіти та багатьма іншими факторами.

З фенотипом споживання алкоголю було пов'язано набагато менше факторів: тим не менш, автори уточнюють, що це не означає, що залежність алкоголю завдає більше шкоди організму, ніж куріння.

Дослідники впевнені в тому, що їх робота в подальшому допоможе проводити більш якісні дослідження не тільки причин появи алкогольної, нікотинової та інших залежностей, але і досліджень, присвячених взаємозв'язкам залежностей і розвитку різних захворювань і станів, а також - сторонніх зовнішніх факторів.

Нагадаємо, перфекціонізм – фактор ризику психічних розладів, зокрема тривожності і депресії, розладів харчової поведінки і алкоголізму.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені Університету Індіани з'ясували що пиво викликає сильне звикання з усіх алкогольних напоїв.

Також "Знай.uа" писав, генетики розповіли, як алкоголь викликає залежність.