Від того, до якої групи належить людина, залежить її доступ до життєвих
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяСьогодні вислів "залізної леді" отримав нове звучання згідно з революційними відкриттями в області роботи мозку. Людина зі зміненими рисами характеру приймає погані рішення і веде нерозумний спосіб життя, посилюючи власну бідність.
Стрес – це універсальна модель активації організму загалом і мозку зокрема. Він активізує лімбічну систему, яка запускає викид особливих гормонів; підвищує тиск і рівень глюкози в крові; прискорює розпад білків і синтез жиру; "гасить" лібідо, оскільки боротьба за виживання явно не найкращий час для розмноження.
Під впливом стресу в гіпокампі знищуються клітини – тоді як навчання збільшує гіпокамп навіть у дорослих і літніх людей.
У медіанній області префронтальної кори, яка відповідає за планування, пізнання, контроль дій і емоцій та загалом свідому поведінку, під впливом глюкокортикоїдів скорочуються нейронні зв'язки. Це призводить до ригідності пізнавальних здібностей: гнучкість гарна тільки в спокійний час, а в ситуації стресу важлива чіткість і однозначність мислення.
Злий жарт з людиною відіграє здатність тіла підтримувати гомеостаз навіть у найгірших умовах. Тимчасове обмеження когнітивних функцій, тривожність і імпульсивність, необхідні для виживання в момент небезпеки, стають повсякденною нормою життя.
Постійний стрес заважає зосередитися, будувати плани, розрахувати свої дії і прийняти важливі рішення. Він позбавляє можливості ефективно працювати орган, в звичайних умовах займається довгостроковим плануванням і контролем.
Бідність, як показали дослідження, – це один із видів стресу, що перебудовує мозок людини таким фатальним чином.
У нейронауці використовується поняття "збідненого середовища", в якому ускладнений розвиток мозку дитини через нестачу стимулів. Тісний простір, відсутність різноманітних іграшок та рухливих ігор виявилися факторами, що стоншують нейронний шар мозку. Це означає, що в збідненому середовищі нервові клітини гірше ростуть і утворюють нові зв'язки, а старі при цьому руйнуються більш активно, ніж у нормальних умовах.
Дослідження показало, що до 4 років дитина з високоосвіченої сім'ї чує в середньому 45 млн слів, з робочої – 26 млн, а з тої, що живе на соцдопомогу – лише 13 млн.
За даними американських вчених, обсяг мозку у членів сім'ї з доходом 1,5 мінімальні норми менше на 3-4%, а у дітей, що живуть за межею бідності, це відставання сягає 10%. Важке матеріальне становище впливає на лобову частку, контролюючу увагу, регуляцію емоцій і процеси навчання, скроневу зону, важливу для освоєння мови, і гіпокамп, що дозволяє обробляти і запам'ятовувати інформацію.
Обов'язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше
Нагадаємо,
Як повідомляв портал Знай.uа,
Також портал Знай.uа писав,