Відбулася презентація нової Медіа Премії ADAMI, що покликана сприяти культурному різноманіттю і міжкультурному діалогу у Східній Європі. Взяти участь у конкурсі зможуть представники шести країн: Грузії, Вірменії, Азербайджану, Білорусі, Молдови та України.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяМета премії — підвищити інтерес ЗМІ до висвітлення таких тем як міграція, інтеграційні процеси та культурна різноманітність у телевізійних і мультимедійних програмах, а також у кіно.
Журі обиратиме кращі роботи серед фільмів, телепрограм та веб-матеріалів. Вони мають бути виготовленні, трансльовані або презентовані на великих кінофестивалях у 2013-2015 роках.
Читайте також: Режисер присвятив свою нагороду на Венеціанському кінофестивалі Сенцову
В основі назви ADAMI лежить грузинське слово "adamian" (чоловік, людина) й "Адам", як перший чоловік на землі. "Адже сама ініціатива ADAMI стосується людей та суспільного розмаїття", - пояснюють організатори.
Послом премії обрано співачку Джамалу. Її творчий і життєвий шлях, за словами організаторів, уособлює толерантність до різних культур.
"Я тут, щоби підтримати тих, хто переживає інтеграцію в інше суспільство і хто стикається з нетолерантним ставленням до себе", - сказала співачка.
ADAMI започаткована в певному сенсі за аналогом премії Civis, яка вже протягом 28 років вручається медіа-проектам, що здійснюють найбільш помітний вплив на суспільну думку із соціально-політичних та культурних процесів у європейському інтеграційному суспільстві.
Про те, скільки складає розмір премії та які саме медіа-проекти мають великі шанси її отримати, розповідає програмний директор ADAMI Штефан Тольц:
Скільки складатиме розмір премії у кожній із номінацій?
Поки що ця сума узгоджується. Але я впевнений, що грошовий еквівалент кожної нагороди буде не меншим за дві тис. євро. Окрім того, якщо йдеться про відео-контент, то лауреати цієї премії отримуватимуть можливість показати свої роботи на провідних телеканалах країн-учасниць ADAMI, а також у кількох західноєвропейських країнах.
Яка стратегічна мета премії?
Перш за все — боротьба з расизмом та дискримінацією, що є спільною європейською метою. Ми також прагнемо, щоби діяльність ЗМІ сприяла взаєморозумінню між людьми, що належать до різних культур, відмінних за етнічним походженням та релігійними уподобаннями.
Ми воліємо показати європейській спільноті, що в цих регіонах створюється дуже цікавий медіа-контент, який може конкурувати зі світовими еталонами. Таким чином ми намагаємося налагодити співпрацю між організаціями, асоціаціями та ЗМІ зі Східної Європи та компаніями Німеччини, Австрії та Швейцарії.
Вимоги до участі у премії сформульовані дуже широко. Номінантом на неї можуть стати сотні тисяч передач, фільмів та інтернет-ресурсів. Та з'являються сумніви, що всі ці медіа-проекти в результаті будуть допущені до участі. Чи можете ви навести конкретний приклад того, який проект має високі шанси потрапити у перелік номінантів?
Це може бути півгодинна передача чи фільм про молдовську чи румунську меншину в Україні. Він може бути знятий як центральним чи регіональним телебаченням, так і окремою людиною. Якщо хтось просто викладе в інтернет свій коротенький відео-репортаж, що збере мільйони переглядів, або створить сайт, що стане дуже популярним, — він також має всі шанси стати номінантом. Точно можуть подаватися стрічки на нашу тематику, що брали участь у кінофестивалях цих шести країн.
Так, перелік цих кінофорумів зазначений на сайті премії. Проте ж у цих шести країнах ADAMI не має жодного кінофестивалю класу "А" чи премії, яка б була абсолютним авторитетом у загальносвітовому кінематографі?
Якщо певний фільм отримав призи у Каннах, та ще й "Оскар" на додачу — це не так важливо для нас, аніж навіть просто участь цієї стрічки у конкурсі, наприклад, київського Docudays UA чи єреванського "Золотого абрикосу".