З наближенням літа і сезону відпусток, з яким приходить традиційне підвищення вартості пасажирських перевезень у всіх видах громадського транспорту, а особливо на українській залізниці, мимоволі починаєш замислюватися про придбання власного вірного «залізного коня», щоб подорожувати на ньому, коли і куди душа забажає.

Варіантів чимало

Зі зрозумілих причин, варіант з придбанням «авто з салону» у більшості українців відпадає одразу. І навіть не будемо говорити, про те, що вартість іномарок більше нагадує номер телефону, ніж ціну. Справа в тому, що навіть, аби купити звичайне диво вітчизняного автопрому модифікований Ланос місцевого великовузлового складання, потрібно викласти анітрохи не мало - щось близько 180.000 гривень.

За такі гроші, навіть вторинний ринок автомобілів в Україні починає здаватися не таким вже й поганим варіантом. Тим паче що, якщо трохи розбиратися «в начинні» і кузові, за ті ж 6-7 тисяч доларів можна придбати 2 б/в автомобіля, кожен з яких прослужить, як 2 новеньких примірника від вітчизняного виробника.

А ще останнім часом стало особливо популярно міркувати на тему того, що в Європі ж автомобілі на порядок якісніші і дешевші. Ось тільки, навіть якщо врахувати те, що, якщо «пригнати» авто в Україну не так вже й складно, вітчизняна митниця, за велінням державної законодавчої бази, подбає про те, щоб ваш залізний кінь обійшовся вам втридорога.

Популярні новини зараз
Похід у ТЦК перевернув життя IT-фахівців: "Змінився світогляд. Це ж*па" Оштрафують навіть тих, хто вже оновив дані – кого повторно чекають в ТЦК Мобільний інтернет зник разом зі світлом: легкі способи залишатися на зв'язку навіть при тотальному блекауті І світло буде, і заплатимо менше: українцям підказали, як зменшити суми у платіжках
Показати ще

Можна, звичайно, спробувати самостійно поїхати до Європи, тим більше, що у нас таки настав безвіз, і привезти собі автомобіль стандарту Євро 5. Щоправда, обійдеться він вам не так вже й дешево. Та ще й не варто забувати, що до братнього Євросоюзу можуть і не пустити, а з України - можуть і не випустити з великою сумою готівки на руках, ми плавно підходимо до питання про те, як же не переплатити та ще й гідним транспортним засобом оволодіти.

Всі - на єврономери!

Ну що ж, завдання - зрозуміле: нам доведеться купити автомобіль на європейських номерах і не потрапити в халепу.

Ясна річ, щоб знайти тих, хто за умовно скромну суму допоможе нам виконати поставлене завдання, перш за все, заходимо в Інтернет, який ясна річ, рясніє подібними оголошеннями. Тут і вже пригнані автомобілі пропонують, і послуги з пригону, і всіляку допомогу та підтримку.

Тут же вам розкажуть, як це насправді просто і законно - управляти по суті незареєстрованим в Україні транспортним засобом. Ще й поради дадуть, як обрати «найдостойнішого серед рівних», який не «кине» і не «обдере».

Обережно - шахраї!?

Напевно саме тому на сайтах «компаній», що спеціалізуються на «пригоні», своїм обов'язком вважають повідомити вам про головні ознаки шахрайства. Серед них:

1. Низька ціна самого автомобіля, пригону і оформлення всіх необхідних документів.

2. Відсутність офісу.

3. Відсутність укладення договору при передачі грошей.

4. Завдаток без гарантій.

5. Незнання законів і відсутність грунтовної відповіді на ваші питання про те, як обійти українське законодавство і кататися країною «без документів».

6. Незрозумілий спосіб перетину кордону або непотрібність його перетинати.

7. Відсутність юриста або адвоката в компанії.

8. Запевнення про те, що немає необхідності страхувати автомобіль в Європі.

9. Не говорять, де купують автомобіль.

10. Не знають європейського законодавства, яке стосується пересування на авто.

Всі ці недоліки в кінцевому підсумку практично зі 100% вірогідністю перетворяться на додаткові витрати і платежі, а, скоріше, навіть на конфіскацію авто.

Довіряй але перевіряй

Усвідомивши напуття чесних підприємців і озброївшись їхніми порадами з «відбору компаній», впевнені в своїй спроможності ми вирішили обрати кілька «дилерів», щоб скористатися їхніми послугами.

До слова, побачивши, в якій глушині промзони знаходиться офіс компанії, що повідомила нам правила обережності при виборі «постачальника» напівлегального автомобіля, ми вирішили обмежитися лише телефонним дзвінком до їхньої компанії.

Чесно кажучи, повідомили вони нам те, що і наступні 5 представників ринку - істини і умови, що стали вже прописними: про Стамбульську конвенцію, фірми в Литві і відсутність чітких умов процедури конфіскації напівлегального автомобіля.

Зацікавила нас пропозиція від іншої компанії - Авто Європа. Мало того, що офіс у них знаходиться в центрі столиці - на бульварі Лесі Українки, так вони ще й засвітилися в сюжеті одного з найбільших українських телеканалів, що вийшов в кінці січня нинішнього року. У матеріалі співзасновник компанії Денис Зенін, наскільки це взагалі можливо, компетентно пояснював, що та як з процедурою. Ще й юрист Вадим Решевских у них в тому ж сюжеті присутній. Та й вартість їх послуг була не така вже й низька - 900 євро. За ці гроші вони обіцяли надати повний пакет необхідних послуг та ще й переконували, що транспортний засіб можна буде використовувати в нашій країні протягом не року і не двох. 5 років - ось скільки можна було не дбати про те, щоб виїхати-в'їхати через державний кордон.

Жереб кинутий

З огляду на те, що всі правила безпеки, зазначені вище, були враховані, ми вирішили звернутися за допомогою в придбанні європейського автомобіля саме до них. Спочатку, подзвонили за позначеним на сайті телефоном. Судячи з «рінгбектону», всі оператори були зайняті. Напевно, безліч дзвінків приймають, подумали ми і вирішили самостійно відвідати офіс компанії.

Приїхавши за вказаною адресою, ми побачили, що офіс компанії знаходиться в будівлі колишнього НДІ, який, зі зрозумілих причин, сьогодні працює в режимі орендодавця. Підійшовши до центрального входу в будівлю, прямо навпроти нього ми побачили відразу 2 припарковані автомобілі з литовськими номерами.

Перемога, подумали ми і вирішили ще кілька разів для впевненості набрати позначений на сайті компанії номер. Телефон як і раніше просив почекати. Але ми вирішили все ж спробувати нанести особистий візит «евроавтодилерам».

Щоправда, на прохідній нам повідомили, що компанії «Авто Європа» тут немає. На наше наполегливе прохання, охоронець навіть перевірив список компаній, які розташовуються в будівлі. «Авто Європи» як і раніше не було.

Перейнявшись співчуттям до нашої історії, співробітник офісного центру покликав на підмогу свого колегу-старожила, який після нетривалої напруги пам'яті видав нам фразу: «Авто Європа»? Так-так, пам'ятаю. Вони машини з Європи приганяли, так? Так, дійсно, були такі у нас. Але вони з'їхали десь місяці 3-4 тому».

Час робити висновки

Ясна річ, що займатися бізнесом в нашій країні - справа невдячна і пов'язана з певними ризиками. Податки, законодавство - все проти підприємця. Особливо, коли цей підприємець шукає «лазівки» в нормативних актах і використовує їх умовну неефективність, доводячи іншим, що «те, що не заборонено - можна».

Щоправда, тим часом, поки ті, хто купив автомобілі на єврономерах, всіляко намагаються легалізувати їх в нашій країні, ДФС і представники митної служби продовжують планомірно і переможно публікувати статистику по затриманим і конфіскованим автомобілям з іноземною реєстрацією, так само як і про виписані їх власникам захмарні штрафи.