Кабмін скасував державне та муніципальне регулювання тарифів на пасажирські перевезення, окрім залізничних. Після цього приватні та міські фірми почали піднімати вартість проїзду.Про це сьогодні оголосили у Львові та Полтаві.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяУ Черкасах із червня скасують пільги на проїзд для окремих категорій населення.
Всі пояснюють подорожчання зростанням цін на паливно-мастильні матеріали й запчастини.
"Цей закон спричинить тотальне підвищення цін на проїзд. Однак гроші підуть не на поповнення кишень власників компаній із перевезень, а на вдосконалення автобусних парків. Бо ще в березні уряд подав ініціативу допускати до перевезень лише транспортні засоби, що мають сучасні системи безпеки. Без підвищення цін це неможливо зробити", - говорить "Знай" Олексій Лис із компанії, що здійснює перевезення з Києва до Одеси.
Матеріал за темою "Євростандарти Яценюка примусять перевізників купувати фіктивні довідки" - експерт
На його думку, після підвищення тарифів більшість міжміських перевізників відмовляться від мікробусів і перейдуть на комфортабельніші автобуси.
"Два роки тому це було легше зробити. Зараз, після подорожчання долара, назбирати гроші навіть на потриманий автобус непросто. За теперішньої вартості проїзду його ціну доведеться відбивати років чотири. А якщо тарифи підняти хоча би на 10 відсотків, купити потриманий автобус із засобами безпеки буде реально", - каже експерт.
Зняття контролю держави за цінами на перевезення в теперішніх умовах призведе до ще більшої інфляції, вважає Володимир Марченко, аналітик із компанії АФС.
"Інфляція збільшується не лише через порожні золотовалютні резерви, падіння промисловості, а й через підвищення цін на продукти, проїзд і пальне. Зараз, аби зупинити її, уряд мав би вдатися до жорсткого контролю за цінами. До речі, контролювати ціни має право і Нацбанк. Але цього ніхто не робить", - говорить "Знай" експерт.
Він вважає, що основне підняття цін на проїзд вже відбулося. Якщо буде наступна хвиля, долар дорожчатиме.
"Підвищення тарифів задля оновлення автопарку – це міф. У перевізників ще є повно можливостей підняти прибутковість, не збільшуючи ціну. Наприклад, у Києві у муніципальному транспорті плата за проїзд – взагалі річ добровільна. Більшість людей за нього не платять. У приватних маршрутках немає ні кондукторів, ні квитків, ні компостерів. 60 відсотків доходів підприємств – тіньові", - зазначає Марченко.
Якщо реально є потреба оновити автопарк, треба примусити всіх платити.
"Потім організувати чіткий графік курсування. Так вдасться залучити автомобілістів. Проте наші перевізники не хочуть нічого міняти. Їм легше піднімати ціни", - додає він.
Матеріал за темою Селяни відмовляються платити за маршрутки по шість гривень
Позитивним явищем після підвищення вартості може стати громадський контроль перевізників. Люди самі стежитимуть за якістю перевезень та виправданістю вартості квитка.
"Проте цей контроль виникне не раніше, ніж через 7-9 місяців. Суспільству потрібен час, аби повністю відчути погіршення умов проїзду й безсоромне підняття цін. Це як із "Дорожним контролем". Ця громадська організація почала контролювати даїшників лише після того, як суттєво виросли штрафи", - нагадує фахівець.