Колишній воїн АТО Юрій Семчук записав на власний телефон та виклав у соціальних мережах відео, як водій та пасажири декілька разів підряд виганяли його з автобуса. Чоловік, як учасник бойових дій, має пільги на проїзд у міському транспорті.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПригода сталася у Дніпропетровську. Юрій щодня добирається до ВУЗу, де працює викладачем філософії
"У Дніпропетровську Ігринь - це як у Києві Святошино, це окраїна міста. Люди тут проросійськи налаштовані – голосували завжди за Януковича, чекають "ДНР" і "ЛНР", - зізнався "Знай" Семчук.
Юрій каже, що пільгами він не користується.
"Бо як починають виганяти з одного автобуса, потім з іншого, потім з третього – просто нерви здають. Мені простіше дати водієві кошти. На День армії 14 жовтня спитав, чи можу я проїхати безкоштовно, отримав відмову. Дав водієві 50 гривень, аби він віз безкоштовно таких самих хлопців, як і я - з АТО. Бо знаю, як то образливо, коли ти воював, а змушений принижуватися".
Чоловік розказує, що на фронт пішов добровольцем. Побачив, що йдуть студенти, стало незручно сидіти у тилу. У квітні 2015-го був уже в АТО, визволяв Добропілля у складі 25-ої механізованої бригади.
"Ми були перші і останні, хто увійшов в Донецьк по-справжньому. Троє діб були там в оточенні. Сиділи без зв'язку, бо рації побило. Нас використовували, як приманку. Пережили багато чого – і голод, і холод, і байдужість. Я двічі був контужений, переніс операцію після того, як серце схопило", - про пережите Юрій може розповідати довго.
Та й після АТО чоловік відчуває себе покинутим – і суспільством, і державою. Гарантовані державою пільги насправді не працюють.
"Землі я не отримав. По комуналці 25% має платити район за учасника АТО, а 75% місто – але коштів у бюджетах на те немає. За минулий місяць я отримав платіжку – компенсація за електроенергію склала 12 гривень. Я не претендую на якісь матеріальні блага, я не за те воював. Але дуже прикро через відношення людей. Я викладач, і у маршрутці, з якої мене виганяли, їхали мої учні, їх батьки – і ніхто навіть не вступився… Ми, воїни АТО, стали жертвами з обох сторін", - зітхає чоловік.
Останнім часом подібні випадки не новина. Схожі повідомлення надходять не лише з Дніпропетровська – воїнів АТО з маршруток водії виганяли у Львові, Луцьку, Червонограді, Миколаєві та Запоріжжі. Водії виправдовуються – кількість пільгових місць у автомобілі обмежена, відтак мусять відмовляти воїнам АТО.
Читайте також: Бійці АТО вчать харківських курсантів водити танк (фото)
Вінницька волонтерка Таїса Гайда каже, що колишнім воїнам потрібно об'єднуватися у власні спілки та громадські організації – так їм буде легше відстоювати свої права.
"У нас у Вінниці теж були схожі випадки. Зібралися гуртом і завітали до перевізника – перевірили техніку, стан коліс, чи всі водії працевлаштовані легально. Після чого проблем з перевезенням бійців АТО у нас немає", - розказує Гайда.
Ігор Козій – військовий експерт з Інституту євроатлантичного співробітництва пояснює, що проблема існує.
"З легкої руки депутатки Ірини Геращенко у Верховній Раді була прийнята кумедна постанова щодо статусу учасників АТО. У результаті чого влада отримала багато безкоштовної робочої сили на фронті, яка нічим не забезпечена в тилу. Згідно цієї постанови, учасників АТО з їхніми пільгами, поставили в один ряд з іншими пільговиками. При чому, додаткових коштів для них ніхто не передбачив", - каже Козій.
На думку експерта, усі пільги на державному рівні потрібно монетизувати.
Читайте також: Спілка ветеранів АТО дасть 200 000 грн за "голови" вбивць бійця Артема Приходька
"Під час мобілізації влада боялася, що не зможе набрати потрібну кількість людей на фронт. Тому обіцяла все, що завгодно. А у бюджеті немає коштів! А коли бійцям обіцяли шалені гроші за збиту техніку противника?! Це ж ідіотизм. Потрібно було використовувати ці кошти на те, аби озброювати наших хлопців. Зараз перемир'я, а у Генштабі вистроїлася черга охочих поїхати у зону АТО – всі розраховують, що відсидяться у тиші, отримають пільги, землю, тощо. Хіба це нормально?" - коментує експерт.