Під час карантину багато людей перейшли на віддалену роботу з дому. Звідси і збільшення кількості ділових листувань. Так що ці поради вам точно знадобляться, щоб не впасти в бруд обличчям, пише Лайфхакер.

Відсутність вітання

Не вітати свого співрозмовника в робочому листі – це поганий тон. Краще починати робочу листування з цього акту ввічливості. Не робити цього – все одно що відкривати двері в чужій кабінет ногою.

Привітання "Доброго часу доби"

Таке вітання давно вийшло з моди", і вживати його в діловому листуванні погана ідея. Навіть якщо ви не знаєте, де в момент відправлення листа знаходиться ваш співрозмовник, краще не вживати фразу "Доброго часу доби". Краще всього застосовувати нейтральне привітання "Добрий день".

Популярні новини зараз
Пенсіонерам від 60 років та сім'ям готують нову допомогу: виплатять по 10 800 грн одним платежем Вистачить на хліб, поповнення рахунку та упаковку насіння: кому з 1 квітня додадуть до пенсії 500 грн Всі дані передадуть до податкової: доведеться заплатити за кожен метр Зібрав долари на "чорний день" - отримай штраф: в Україні змінилися правила зберігання валюти
Показати ще

Звернення з помилками

Навіть у коротких робочих листах багато людей допускають масу помилок. Краще всього перевіряти написане перед відправкою, щоб не опинитися в незручній ситуації перед співрозмовником. Так, наприклад, поширена помилка – правило "звернення виділяється комами" багато сприйняли буквально. Тепер не рідко можна зустріти в листах шедеври на зразок "Шановний, Антон Михайлович". Звернення – це не тільки ім'я, але й залежні від нього слова. Також варто уважно перевіряти ім'я адресата – не називайте Алексєєв Олександрами, Марін Маріями і розшифровуйте ініціали.

Ділова переписка, скрін з відео
Ділова переписка, скрін з відео

Скорочення, односкладові відповіді

Ділове листування припускає, що ви будете спілкуватися не тільки максимально чемно, але і повними реченнями. В цьому є і практична користь – ваші скорочення можуть зрозуміти неправильно трактувати, тому краще писати повні пропозиції. До того ж скорочення економлять не так багато часу.

Гумор і метафори

Ділова переписка також не повинна залишати простору для інтерпретацій. Всі слова в такому листі потрібно вживати в прямому значенні, які не допускають різних тлумачень. Інакше чекайте додаткового витка листування, в якому ви будете з'ясовувати, хто що мав на увазі. І це може зайняти чимало часу.

Окличні знаки

Навіть у художніх творах окличні знаки вживаються не дуже часто, так як покликані виражати сильні почуттів. Само собою, ділове листування – не місце для експресії, навіть якщо вам дуже сильно хочеться висловити щось співрозмовнику. До того ж, може статися так, що ви не мали на увазі нічого такого, а співрозмовник це неправильно витлумачив і думає, що щось не так. Краще тримайте почуття, і поєднання клавіш Shift + 1 під контролем.

Ділова переписка, скрін з відео
Ділова переписка, скрін з відео

Велика кількість канцеляризмів

Буває так, що ви хочете виражатися більш формально, і вживаєте багато канцеляризмів, в яких іноді складно відшукати сенс. Так що краще не зловживати шаблонними фразами і писати максимально просто і по факту.

Caps Lock

Багато хто вже знають, що слова, написані великими літерами Caps Lock, сприймаються як крик. А нікому не подобається, коли на нього кричать, так що краще уникати цього в діловому листуванні. Щоб суть послання була зрозуміла, просто пишіть зрозуміліше.

Дивна тема листа або повна її відсутність

Незрозумілі листи з дивною темою або без неї взагалі небезпечно, до того ж, такі послання запросто можуть потрапити в спам так і не прочитаними. Не варто вказувати тему як, наприклад, "Зіна, резина", маючи на увазі лист з важливим документом від менеджера заводу з виробництва шин Зінаїди.

Ділова переписка, скрін з відео
Ділова переписка, скрін з відео

Відсутність історії листування

Коли ви активно листуєтеся по роботі з співрозмовником, то він завжди в курсі, про що йде мова і завжди може повернутися до початку листування за уточненням яких-небудь деталей. Однак, якщо ви зрідка обмінюєтеся листами через електронну пошту, співрозмовник може забути, хто ви і що вам від нього треба. Полегшите людині завдання: в одному абзаці нагадайте, про що йде мова.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше.

Нагадаємо, чим зайняти дитину під час карантину - поради від зірок і українців в Італії та США.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, як перевірити себе на коронавірус — лікарі рекомендують самодіагностику.

Також портал "Знай.ua" писав, що Зеленского Кабмін і нардепів можуть ізолювати, адже в Раду міг потрапити коронавірус.