Міжнародна група вчених виявила рідкісні фотосинтезуючі ціанобактерії, які здатні жити під землею при відсутності сонячного світла.

Про це повідомляє портал "Хвиля" із посиланням на видання Science Alert.

Раніше вважалося, що таке середовище, так звана "темна біосфера", є абсолютно непридатною для проживання цих мікроорганізмів. Точний механізм їх виживання поки невідомий.

вчений

Потрібно мобілізувати у першу чергу: ексчиновник розповів, хто має поповнити лави захисників Україна забуде, що таке війна: ясновидець розповів про майбутнє нашої країни та про те, коли закінчаться бойові дії Нові тарифи на газ в Україні: скільки він коштуватиме до квітня 2025 року Гроші на кону: "Ощадбанк" зробив важливе оголошення

Дослідники проаналізували зразки гірських порід, витягнуті з свердловини глибиною 613 метрів, пробуреної на південному заході Іспанії.

Були виявлені ціанобактерії (синьо-зелені водорості), які ставилися до пологів Calothrix, Chroococcidiopsis і Microcoleus. Склад цих мікроорганізмів у пробах корелював з локальним зменшенням концентрації водню.

Вчені

Вчені припустили, що ціанобактерії змогли пристосуватися до відсутності кисню і світла, необхідного для фотосинтезу, переключившись на окислення водню, який став альтернативним джерелом енергії.

Від атомів водню мікроорганізми отримують електрони, які переносяться на різні акцептори у клітці і використовуються для засвоєння вуглецю. Такий механізм був раніше виявлений в інших ціанобактеріях, однак вважалося, що він використовується для полегшення фотосинтезу.

Нагадаємо, екстракт південноамериканської рослини Vismia baccifera ефективний у лікуванні раку печінки.

До такого висновку прийшли вчені з Університету Країни Басків після докладного дослідження тропічного куща в лабораторних умовах.

Як писав раніше Знай.ua, про найдавнішу цивілізацію майя людство знає далеко не все.

Так археологи виявили нові унікальні артефакти, які розповіли про зниклу культури багато цікавого.

Цього року група археологів попрямували в центральний Беліз, щоб відвідати древні розкопки. Так відомо, що в Кара-Бланке спочивають останки двох структур, платформи біля глибокого басейну і комплексу для купання.

Обидва вони були побудовані приблизно в 800-900 рр н.е., коли в даному регіоні панувала посуха. У ці важкі часи паломники відвідували обидві будівлі, щоб вшанувати бога дощу Чахкієв.

Також Знай.ua писав про те, що днями незвичайну знахідку, під час експедиції першої польової геолого-палеонтологічної школи, виявили учені і студенти Самарського вузу.